// سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۳

طرفداران سری Souls شروع به ساخت سرور خصوصی برای Demon's Souls کرده‌‌اند

چند روز قبل سرور‌های بازی Demon's Souls به طور رسمی به فعالیت خود پس از هشت سال پایان دادند، اما طرفداران این سری بیکار ننشسته‌اند و شروع به ساخت سرور‌های خصوصی برای آن کرده‌اند.

پس از اینکه چند روز پیش سرویس‌های آنلاین بازی Demon's Souls به صورت رسمی به کار خود خاتمه دادند، طرفداران این سری از بازی‌ها سعی کرده‌اند تا با استفاده از راه‌‌اندازی سرور‌های خصوصی این بازی را زنده نگه دارند.

در ماه نوامبر (آذرماه) کمپانی Atlus اعلام کرد که قصد دارد تا سرور‌های بازی Demon's Souls را که به مدت ۸ سال برای پلی استیشن 3 فعالیت می‌کردند خاموش کند.

این سرورها به صورت رسمی در هفته‌ی گذشته به فعالیت خود پایان دادند، اما این باعث نشد که بازیکنان و جامعه‌ی بازی از آن دست بکشند و دیگر به دنبال راه تازه‌ای برای زنده نگه داشتن بازی نباشند. طبق یک پست منتشر شده در سایت ردیت این پروژه هنوز در حال پیشرفت و توسعه است، اما فعال شده و قابلیت اجرا شدن را دارد.

این سرور‌های خصوصی در حاضر تنها در نسخه‌های آمریکای شمالی و اروپا امکان بازی کردن را به کاربران می‌دهد. همچنین باید این نکته را متذکر شد که در سرور‌های خصوصی قابلیت بازی بین مناطق مختلف هنوز وجود ندارد. کاربری با نام Teza789 یک عکس در سایت Reddit منتشر کرده که در آن شاهد فعالیت یکی از این سرورها هستید.

Demon

سرورهای خصوصی بازی به صورت موقت در حال فعالیت هستند

گفتنی است که سورس کد‌های ساخت این سرورها منتشر شده که اجازه می‌دهد به وسیله‌ی آن هر بازیکنی سرور خصوصی خود را ایجاد کند. 

پس از خاموش شدن سرور‌های این بازی کارکنان Atlus در یک بلاگ پستی منتشر کردند که در آن هر یک خاطرات شخصی خودشان از انجام این بازی را نوشته بودند. Demon's Souls اولین نسخه از سری بازی‌های Souls بود که به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 3 در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه می‌توانید به پست ایجاد شده در سایت Reddit مراجعه کنید. همچنین گفتن این نکته خالی از لطف نیست که جانشین این سری از بازی‌ها یعنی بازی Bloodborne از ماه آینده روی پلی‌استیشن پلاس قابل دسترس خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده