نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

آغاز فیلمبرداری Sonic the Hedgehog از تابستان

مراحل فیلمبرداری فیلم Sonic the Hedgehog کمپانی پارامونت پیکچرز از تابستان آغاز خواهد شد و آهنگسازی این فیلم لایو اکشن هم بر عهده آهنگساز فیلم Deadpool است.

چندی پیش بود که اعلام شد کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) حق ساخت فیلم سونیک، شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی دنیای بازی‌های ویدیویی را خریداری کرده است. در آخرین اخبار مربوط به فیلم شخصیت سونیک اعلام شد که مراحل فیلمبرداری فیلم لایو اکشن Sonic the Hedgehog (سونیک خارپشت) از فصل تابستان سال جاری آغاز خواهد شد و جانکی ایکس ال، آهنگسازی فیلم جدید کمپانی پارامونت پیکچرز را بر عهده خواهد داشت. این فیلم بر اساس شخصیت‌های بازی ویدئویی محبوب سگا ساخته می‌شود. طبق گزارشی که چند ماه پیش سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده بود، تیم میلر، کارگردان فیلم Deadpool (دِدپول) و همچنین قسمت ششم مجموعه Terminator (ترمیناتور)، به‌عنوان مدیر اجرایی مراحل تولید فیلم سونیک با این پروژه همکاری خواهد داشت. همکار قدیمی تیم میلر، جف فاوئلر نیز به‌عنوان کارگردان فیلم لایو اکشن سونیک انتخاب شده است. جف فاوئلر در ساخت فیلم Where the Wild Things Are (جایی که موجودات وحشی هستند) با تیم سازنده در زمینهٔ تحقیق و توسعه همکاری داشت. وی سابقهٔ کارگردانی فیلم کوتاه و کمدی Gopher Broke را نیز در کارنامه کاری خود دارد که فیلمنامهٔ این فیلم کوتاه را جف فاوئلر و تیم میلر با همکاری یکدیگر نوشتند. پاتریک کیسی و جاش میلر، نویسندگان سریال Golan the Insatiable نیز کار نوشتن فیلمنامهٔ فیلم Sonic the Hedgehog را بر عهده دارند. از دیگر افرادی که در تیم سازندگان فیلم لایو اکشن سونیک حضور دارند می‌توان به توبی آشر اشاره کرد. وی مدیریت اجرایی فیلم‌های همچون Battle: Los Angeles (نبرد لس آنجلس) و The Green Hornet (زنبور سبز) را بر عهده داشته است. نیل اچ. موریتز، تهیه کننده مجموعه فیلم‌های Fast and Furious (سریع و خشمگین)، Evan Almighty (ایوان قادر مطلق) و 21Jump Street (خیابان جامپ شماره بیست‌ویک)، نیز به عنوان تهیه‌کننده در فیلم Sonic the Hedgehog حضور خواهد داشت. از دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم می‌توان به دیمیتری جانسن و دان جی‌وونز اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی کمپانی سونی (Sony Company) اعلام کرد که حق امتیاز ساخت این فیلم را دریافت کرده و در حال ساخت اقتباسی سینمایی از شخصیت سونیک است، اما تا سال ۲۰۱۶ میلادی خبری از این پروژه نبود تا اینکه کمپانی پارامونت خبر ساخت فیلم جدید را با مدیریت اجرایی تیم میلر اعلام کرد. بد نیست بدین نکته نیز اشاره داشته باشیم که جف فاوئلر و تیم میلر پیش از آغاز همکاری برای ساخت فیلم Sonic the Hedgehog، تصمیم به ساخت انیمیشنی ترسناک، جنایی و فراطبیعی بر اساس مجموعه کتاب‌های The Goon اریک پاول را داشتند. تیم میلر چندی پیش ابراز امیدواری کرد که مراحل ساخت این انیمیشن ترسناک از سال جاری آغاز شود، اما با توجه به پروژه‌هایی که وی درگیر آن‌هاست، این امر بعید به نظر می‌رسد. تیم میلر در حال آماده شدن برای شروع مراحل فیلمبرداری قسمت ششم مجموعهٔ Terminator است و اندکی بعد از آن نیز مراحل تولید فیلم Sonic the Hedgehog شروع خواهد شد.

Sonic the Hedgehog

طبق گزارش سایت Omega Underground، جف فاوئلر تصمیم دارد فیلمبرداری فیلم Sonic the Hedgehog در ماه جولای (تیر ماه) و در شهر آتلانتا ایالت جرجیا شروع کند تا این فیلم برای اکران در پاییز سال ۲۰۱۹ میلادی مشکلی نداشته باشد. مراحل ساخت لایو اکشن کمپانی پارامونت پیکچرز در استودیو بلور (Blur Studio) که استودیوی تیم میلر است، انجام خواهد شد. استودیو بلور پیش‌تر با جف فاوئلر در ساخت انیمیشن کوتاه نامزد جایزه اسکار Gopher Broke، همکاری داشته است. این استودیو به‌صورت مستقیم در ساخت فیلم Avatar (آواتار) با جیمز کامرون همکاری داشت و علاوه بر آن، ساخت بخش‌های سینماتیک بازی‌های معروفی همچون بازی Batman: Arkham City، بازی Batman: Arkham Origins، بازی Batman: Arkham Knight، بازی Star Wars: The Force Unleashed II و بازی Star Wars: The Old Republic را در کارنامه دارد.

جف فاوئلر تصمیم دارد فیلمبرداری فیلم Sonic the Hedgehog را در ماه جولای و در شهر آتلانتا شروع کند تا این فیلم برای اکران در پاییز سال ۲۰۱۹ میلادی مشکلی نداشته باشد

سایت Omega Underground در ادامهٔ گزارش خود مدعی شد که تام هالکنبرگ ملقب به جانکی ایکس ال، آهنگسازی فیلم Sonic the Hedgehog را بر عهده خواهد داشت که البته این خبر رسمی نیست و باید منتظر اعلام رسمی سازندگان بود. جانکی ایکس ال پس از اینکه تیم میلر از فیلم Deadpool 2 کنار رفت، به احترام این کارگردان تصمیم به ترک این مجموعه گرفت. جانکی ایکس ال آهنگساز فیلم‌های معروفی همچون Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جادهٔ خشم)، Run all Night (فرار در سراسر شب)،  Black Mass (عشاء ربانی سیاه) را در کارنامه دارد و فیلم‌های مورد انتظاری همچون Tomb Raider (توم ریدر) و Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) از دیگر کارهای وی است.   

روند ساخت فیلم لایو اکشن Sonic the Hedgehog به‌خوبی در حال طی شدن است و انتظار می‌رود به‌زودی  لیست بازیگران این فیلم نیز اعلام شود. فیلم Tomb Raider، جدیدترین فیلمی است که براساس یک بازی ویدئویی تولید شده و این فیلم قرار است در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۸ (۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۶) اکران شود. آلیشیا ویکاندر، بازیگر فیلم‌هایی چون The Danish Girl (دختر دانمارکی)، Ex Machina  (اکس مکینا) و جیسون بورن (Jason Bourne)، نقش لارا کرافت جدید سینما را در این فیلم بازی کرده است.

دنیای شخصیت سونیک تنها محدود به بازی‌های ویدئویی نبوده و کتاب‌های کمیک این شخصیت نیز در سال ۱۹۹۳ به بازار عرضه شده است. انیمیشن سینمایی شخصیت سونیک نیز در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و چند انیمیشن تلویزیونی نیز بر اساس شخصیت این جوجه‌تیغی دوست‌داشتنی به روی آنتن رفته است. فیلم کمپانی پارامونت پیکچرز اولین لایو اکشن مربوط به سونیک خواهد بود؛ این فیلم، لایو اکشنی آمیخته به جلوه‌های تصویری خواهد بود.

خالق مجموعه بازی‌های سونیک، یوجی ناکا است. سونیک در تمامی نسل‌های مختلف کنسولی حضور داشته است و تا به امروز بیش از ۱۰۰ عنوان از این بازی محبوب برای پلتفرم‌های مختلف ساخته شده است. آخرین عنوان ساخته‌شده از شخصیت سونیک، بازی Sonic Mania بود و این بازی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر شد.   

فیلم Sonic the Hedgehog قرار است در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان ماه ۱۳۹۸) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده