نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی فیفا 18 برای سومین هفته متوالی

فیفا ۱۸ در ادامه موفقیت‌هایش در زمینه فروش در انگلستان، برای سومین هفته متوالی در جایگاه نخست جدول هفتگی این کشور قرار گرفت. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی فیفا 18 که چند هفته‌ای است جایگاه نخست جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کرده، این هفته نیز در رتبه اول باقی ماند تا به طور دقیق‌تر، برای سومین هفته متوالی صاحب جایگاه نخست جدول باشد. FIFA 18 در حالی این هفته رتبه نخست را تصاحب کرد که دو رتبه بعدی جدول هم در مقایسه با هفته گذشته، بدون تغییر باقی مانده‌اند و در هفته‌ای که شاهد انتشار بازی بزرگ خاصی نبودیم، بازی‌های GTA V و Call of Duty: WWII دقیقا مثل هفته گذشته به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. 

با این حال از رتبه چهارم به بعد، شاهد بروز تغییرات جالبی در جدول فروش هفتگی انگلستان هستیم؛ جایی که در رتبه چهارم، بازی Mario Kart 8 Deluxe دیده می‌شود که به نسبت هفته گذشته، چهار پله صعود را تجربه کرده و از رتبه هشتم به جایگاه چهارم فعلی‌اش رسیده است. از آن طرف Monster Hunter World که هفته پیش در رتبه چهارم بود، این هفته با یک پله سقوط در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته است. جالب است بدانید که کپکام امروز با انتشار خبری اعلام کرد که این بازی توانسته به پرفروش‌ترین بازی این شرکت تبدیل شود. 

در رتبه شِشُم جدول فروش هفتگی انگلستان، شاهد یک بازی دیگر از نینتندو یعنی Super Mario Odyssey هستیم که هفته گذشته، در رتبه نهم قرار داشت و این به معنی صعود سه پله‌ای بازی در این هفته است. جایگاه بعدی یعنی هفتم، متعلق به بازی EA Sports UFC 3، جدید‌ترین بازی ورزشی منتشر‌شده توسط الکترونیک آرتز است که مبارزات نفس‌گیر MMA را به نمایش می‌گذارد و البته این هفته، نسبت به هفته گذشته دو پله سقوط را تجربه کرده است. اما در رتبه‌های هشتم و نهم جدول این هفته، شاهد دو بازی‌ای هستیم که توانسته‌اند با صعودی چشم‌گیر، این هفته دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش انگلستان برگردند. این دو بازی که به ترتیب در رتبه‌های هشتم و نهم قرار دارند، PlayerUnknown's Battlegrounds و The Legend of Zelda: Breath of the Wild هستند که هر دو، هفت پله نسبت به هفته گذشته صعود داشته‌اند و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. 

در نهایت جایگاه دهم جدول این هفته هم در اختیار Shadow of the Colossus است که هفته پیش در رتبه هفتم قرار داشت و این هفته، سه پله سقوط داشته است. در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۳ مارس (۱۲ اسفند) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱

FIFA 18

سومین صدرنشینی متوالی و هفتمین صدرنشینی در مجموع
۲۲

GTA V

-
۳۳

Call of Duty: WWII

-
۴۸

Mario Kart 8 Deluxe

-
۵۴

Monster Hunter World

-
۶۹

Super Mario Odyssey

-
۷۵

UFC 3

-
۸۱۵

PlayerUnknown's Battlegrounds

ورود دوباره به جدول با صعود هفت پله‌ای
۹۱۶

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

ورود دوباره به جدول با صعود هفت پله‌ای
۱۰۷

Shadow of the Colossus

-


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده