نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

جردن پیل با فیلم Get Out در اسکار 2018 تاریخ ساز شد

جردن پیل با دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال برای فیلم Get Out به اولین سیاه پوستی که موفق به دریافت این جایزه شده، تبدیل شد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، جردن پیل با دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال برای فیلم Get Out (برو بیرون) در مراسم اسکار 2018 تاریخ‌ساز شده است. در حاشیه مراسم جوایز اسکار امسال که بامداد امروز در تئاتر دالبی، هالیوود، شهر لس آنجلس برگزار شد، جردن پیل موفق شد برای فیلم Get Out جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال را دریافت کند. پیل در سخنرانی خود گفت که ۲۰ سال پیش کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را که ایده‌اش را از آن زمان در ذهن داشته، متوقف کرده بود؛ چرا که فکر می‌کرد این فیلم هرگز ساخته نخواهد شد و برای همین این جایزه برای او معنای بسیار زیادی دارد. بدین ترتیب پیل به اولین سیاه پوستی تبدیل شد که موفق به دریافت این جایزه شده است.

در طول ۹۰ دوره‌ برگزاری مراسم اسکار، تنها چهار نویسنده سیاه پوست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال شده بودند که پیل چهارمین نامزد این جایزه بود که توانست این طلسم را بشکند. پیش از جردن پیل، سوزان دی پاس برای فیلم Lady Sings the Blues (بانو بلوز می‌خواند) در اسکار 1972، اسپایک لی برای فیلم Do the Right Thing (کار درست را بکن) در اسکار 1989 و جان سینگلتون برای فیلم Boyz n the Hood (پسرا و محله) در اسکار 1992، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اورجینال شده بودند؛ اما هیچگاه موفق به دریافت این جایزه نشده بودند.

Jordan Peele

با این حال، پیل در رقابت برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی از گیرمو دل تورو شکست خورد و این کارگردان مکزیکی توانست برای کارگردانی فیلم The Shape of Water (شکل آب) برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شود. همچنین فیلم Get Out نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم نیز شده بود که فیلم The Shape of Water در این بخش نیز توانست جایزه اسکار را دریافت کند. بدین ترتیب جردن پیل به اولین سیاه پوستی تبدیل شد که همزمان به‌عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. علاوه بر این، دنیل کالویا نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شده بود که گری اولدمن برای فیلم Darkest Hour (تاریک‌ترین ساعت) توانست جایزه این بخش را به خانه ببرد.

فیلم Get Out در فوریه سال ۲۰۱۷ به روی پرده‌های سینما رفت و با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه‌رو شد. این فیلم که تنها با بودجه‌ای معادل ۴.۵ میلیون دلار ساخته شده بود، توانست در گیشه آمریکای شمالی ۱۷۶ میلیون دلار و در سراسر جهان ۲۵۵ میلیون دلار فروش و به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کند. دنیل کالویا، الیسون ویلیامز، کاترین کینر، اریکا الکساندر، برادلی وایتفورد، کلب لندری جونز، لیل رل هاوری، کیت استنفیلد، بتی گابریل، مارکوس هندرسون و استیون روت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Get Out حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم ترسناک و روانشناسانه اولین تجربه کارگردانی پیل نیز بوده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده