نویسنده: علی مطوری
// یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۷

مدیران جدید کرای تک مشخص شدند

با کناره‌گیری چوات یرلی، رئیس جنجالی و یکی از مؤسسان شرکت Crytek از سمت خود به عنوان مدیرعامل، برادرهای یرلی مدیریت این استودیو را بر عهده گرفتند.

مدتی بعد از عرضه‌ی جدیدترین اثر کرای تک به نام بازی Hunt Showdown، مدیرعامل این شرکت که به خاطر پرداخت نشدن حقوق چندین ماهه‌ی کارمندان خود محبوبیت زیادی هم ندارد، از سمت خود کناره‌گیری کرد. اکنون بنا به اخبار بازی، پست مدیرعاملی این شرکت از این پس به صورت مشترک توسط برادرهای یرلی، آونی و فاروق اداره خواهد شد و چوات هم به عنوان سهامدار استراتژیک به کار خود ادامه می‌دهد.

Yerli Brothers

شرکت Crytek در سال ۲۰۱۴ بعد از رها کردن چندین مورد از استودیوهای خود و عدم توانایی در پرداخت به‌موقع حقوق کارمندان، در آستانه‌ی ورشکستگی قرار گرفت. در سال ۲۰۱۵ کرای‌تک کمک مالی اضطراری از شرکت آمازون دریافت کرد و به این شکل آمازون میلیون‌ها دلار را برای استفاده‌ی تکنولوژی کری انجین در ساخت موتور جدید خود Lumberyard صرف کرد. بعد از این ماجرا، در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ کرای تک با فروش امتیاز نشر بازی Warface به یک ناشر بزرگ روسی، پول بیشتری به جیب زد و چند ماه بعد هم شرکت سگا استودیو Black Sea کرای‌تک را خریداری کرد و آن را به Creative Assembly Sofia تغییر نام داد.

گفته می‌شد با همه‌ی این‌ها کرای‌تک تا آگوست سال ۲۰۱۷ همچنان در پرداخت حقوق کارمندان مشکل داشته است، اما آنها در بیانیه جدایی اعلام کردند که سرمایه‌ دریافت‌شده در‌ پاییز سال ۲۰۱۷ کرای‌تک را بیشتر از همیشه مستحکم کرده و منابع مالی مورد نیاز برای رشد آینده این شرکت فراهم شده است.

چوات یرلی در مصاحبه‌ای سال ۲۰۱۴ با یوروگیمر گفته بود کارمندان حقوق نگرفته این شرکت صبر بسیار کمی دارند و با کوچک‌ترین تاخیرها عصبانی می‌شوند. صحبت‌های یرلی بازخورد بسیار بدی در جامع توسعه‌دهندگان بازی‌ داشت؛ زیرا برای کارمندانی که با کار کردن برای آنها سعی می‌کردند زندگی خود را بچرخانند، بسیار غیرعاطفی و غیرمنصفانه محسوب می‌شد.

اینطور که پیدا است می‌توان آینده بهتری برای شرکت کرای‌تک متصور شد؛ شرکتی که در حال حاضر روی بازی Hunt Showdown کار می‌کند و این بازی فعلا در بخش دسترسی زودهنگام استیم قرار دارد. با هم نگاهی به بیانیه جدایی چوات یرلی که اخیرا منتشر شده، می‌اندازیم:

در حالی که شرکت در موقعیت قدرتمندی قرار دارد، الان بهترین زمان برای شناسایی موفقیت‌های مدیریت فعلی در دو سال اخیر و انتقال رسمی این مدیریت به آونی و فاروق است. من این افتخار را داشته‌ام که به عنوان مدیرعامل در شرکتی خدمت کنم که تقریبا ۲۰ سال پیش با برادرهایم تاسیس کردیم و شاهد به‌دست آوردن موفقیت‌های مختلف در آن زمان بودیم. من به عنوان یک سهام‌دار عمده همچنان به کرای‌تک کمک خواهم کرد و برای چیزی‌هایی که آینده برای این شرکت خواهد آورد، بسیار هیجان‌زده‌ام. با اعتمادبه‌نفس بالا می‌توانم بگویم این کمپانی با هدایت آونی و فاروق و بقیه تیم مدیریت، همچنان به درخشش خود ادامه خواهد داد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده