نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

بازیگر فیلم District 9 کارگردان و بازیگر یک فیلم علمی تخیلی خواهد بود

شارلتو کاپلی، بازیگر فیلم District 9 (منطقه ۹)، کارگردان و بازیگر اصلی فیلمی جدید در ژانر علمی تخیلی و کمدی خواهد بود.

شارلتو کاپلی، بازیگر فیلم تحسین‌شدهٔ علمی تخیلی، ترسناک و اکشن District 9 (منطقه ۹)، کمدی علمی تخیلی جدیدی به نام Sapien Safari را کارگردانی خواهد کرد و بازیگر نقش اصلی این فیلم هم خودش خواهد بود. شارلتو کاپلی، هنرپیشه، تهیه‌کننده و کارگردان متولد ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، در فیلم کمدی Gringo (گرینگو)، مقابل شارلیز ترون و دیوید ایولوو به ایفای نقش پرداخته است و این فیلم در تاریخ ۹ مارس (۱۸ اسفند ماه) روی پرده سینما خواهد رفت. دوران معروفیت شارلتو کاپلی از زمان حضورش در فیلم‌های نیل بلامکمپ و همچنین حضور در فیلم Elysium (الیزیوم) در کنار مت دیمون بود.  

اولین نقش مهمی که شارلتو کاپلی ایفا کرد در فیلم District 9 به کارگردانی نیل بلامکمپ بود که وی نقش شخصیت ویکس ون در مرو را بر عهده داشت؛ شخصیت ویکس، پروتاگونیست اصلی داستان بود. داستان فیلم District 9 در آینده و پادآرمان‌شهری روایت می‌شد و مأمور دولت، ویکس ون در مرو، اتفاقی با یکی از گونه‌های نادر و جدا نگه داشته‌شدهٔ بیگانه در آزمایشگاهی مخفی برخورد می‌کند و اتفاقات عجیبی در ادامه داستان برای حالات زیستی این شخصیت رخ می‌دهد. فیلم نیل بلامکمپ یکی از فیلم‌های غیرمنتظره سال ۲۰۰۹ میلادی بود و با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد. این فیلم با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۲۱۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. نامزدی در ۴ بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین تدوین مراسم سالیانه اسکار، از دیگر دستاوردهای فیلم District 9 بود. شارلتو کاپلی در دیگر فیلم نیل بلامکمپ، یعنی فیلم علمی تخیلی Chappie (چپی) نیز صداپیشهٔ شخصیت اصلی داستان، ربات چپی، بود. از دیگر فیلم‌های معروف شارلتو کاپلی می‌توان به The A-Team (تیم آ)، Maleficent (مالیفیسنت) و Europa Report (گزارش اروپ) اشاره داشت. آخرین فیلمی که از شارلتو کاپلی بر روی پردهٔ سینما اکران شده است، فیلم اکشن و کمدی Free Fire (تیراندازی آزاد) بن ویتلی بود و وی در این فیلم با بازیگرانی همچون بری لارسن، آرمی همر، سیلیان مورفی و جک رینور هم‌بازی بود.

Sharleto

طبق گزارش سایت دِدلاین، پروژهٔ بعدی شارلتو کاپلی، فیلم Sapien Safari خواهد بود و وی علاوه بر کارگردانی و نویسندگی این فیلم، ایفاگر نقش شخصیت اصلی داستان خواهد بود. بودجهٔ فیلم Sapien Safari توسط کیو سی اینترتینمنت (QC Entertainment) تأمین خواهد شد. این کمپانی، یکی از کمپانی‌های تهیه‌کننده فیلم ترسناک و رواشناسانه Get Out (برو بیرون) بود. این طور که به نظر می‌رسد فیلم Sapien Safari شباهت‌هایی به فیلم جردن پیل خواهد داشت و ترسناکی و طنز کمرنگ فیلم Get Out را در این فیلم نیز شاهد خواهیم بود و همچنین اِلمان‌های اجتماعی هم جایگاه ویژه‌ای در این فیلم خواهند داشت. نکته جالب در مورد این فیلم این است که همچون فیلم Get Out، کارگردانی و نویسندگی این فیلم بر عهدهٔ شخصی است که همگان وی را بیشتر به‌عنوان هنرپیشه می‌شناسند.

شخصیتی که کاپلی نقش آن را بر عهده دارد در مورد اشکال مختلف زندگی در کهکشان مطالعه می‌کند و وی همچنین از طرفداران سرسخت مراقبت از گونه‌های در حال انقراض است  

شارلتو کاپلی بسیار از کمپانی کیو سی اینترتینمنت برای اعتماد به وی تشکر کرد و در سخنان خود راجع به این کمپانی چنین گفت:

در محیطی که بی‌اعتمادی حرف اول را می‌زند و ساخت ایده‌ای متفاوت ریسک بالایی دارد، کاری که کمپانی کیو سی اینترتینمنت انجام داد بسیار شایسته تشکر و قدردانی است. چشم این کمپانی به دنبال ایده‌های جسورانه و اورجینال است و به پتانسیل تجاری فیلم نیز نیم‌ نگاهی دارند. این کمپانی با فیلمساز به‌خوبی تا می‌کند و احساس صمیمیت و راحتی به فیلمساز می‌دهد؛ تنها موضوع مهم همین است و فیلمساز چیز دیگری نمی‌خواهد.

شارلتو کاپلی ایفای نقش شخصیت اصلی فیلم را بر عهده خواهد داشت و این شخصیت چنین توصیف شده است: «استیو آروینِ کهکشان». شخصیتی که کاپلی نقش آن را بر عهده دارد در مورد اشکال مختلف زندگی در کهکشان مطالعه می‌کند و وی همچنین از طرفداران سرسخت مراقبت از گونه‌های در حال انقراض است. بخش کمدی داستان کجاست؟ خب ماجرا از این قرار است که زمین تحت کنترل و سرپرستی گونهٔ بیگانه‌ و فضایی جدید قرار دارد و شارلتو کاپلی در حال مذاکره با این گونهٔ بیگانه و راضی کردن آن‌ها برای اجازه به ادامهٔ زندگی انسان‌ها است؛ مأموریتی که بسیار سخت خواهد بود. گویا فیلم Sapien Safari شباهت‌هایی نیز با فیلم The Day the Earth Stood Still (روزی که زمین از حرکت بازایستاد) دارد.

به‌جز تهیه‌کنندگی یکی دو فیلم کوتاه، شارلتو کاپلی تجربه‌ای در زمینهٔ کارگردانی و نویسندگی ندارد و باید دید اولین فیلم بلند سینمایی این هنرپیشه چگونه از آب درخواهد آمد. پیش از این جردن پیل با ساخت فیلم Get Out از این تجربه سربلند بیرون آمده بود. جردن پیل، کارگردان فیلم، اولین کارگردان سیاه‌پوستی است که موفق شده به صورت همزمان نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی، بهترین نویسندگی و بهترین فیلم شود. به‌علاوه جردن پیل سومین کارگردانی در تاریخ است که موفق می‌شود در اولین فیلمش، برای سه بخش مذکور نامزد شود. در صورتی که این کارگردان بتواند جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کند، به اولین کارگردان سیاه‌پوست برنده این جایزه تبدیل خواهد شد. فیلم Get Out از ساخته‌های متفاوت ژانر ترسناک بود که با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شد و در گیشه نیز عملکردی بسیار خوبی داشت و با بودجهٔ ساخت ۴.۵ میلیون دلاری، فروش ۲۵۵ میلیون دلاری در گیشه داشت. شارلتو کاپلی برای موفقیت باید چنین مسیری را در اولین ساختهٔ خود طی کند و مشتاقانه منتظر می‌مانیم تا نتیجهٔ کار وی را ببینیم.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده