نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

وایولا دیویس و لوپیتا نیونگو به بازیگران فیلم The Woman King پیوستند

کمپانی ترایستار پیکچرز به‌تازگی حقوق ساخت فیلمی به نام The Woman King را به‌دست آورده و اخیرا هم وایولا دیویس و لوپیتا نیونگو به جمع بازیگران آن اضافه شده‌اند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی ترایستار پیکچرز (TriStar Pictures) حقوق بین‌المللی ساخت فیلمی به نام The Woman King (پادشاه زن) را به‌دست آورده است. داستان این فیلم از اتفاقات زندگی واقعی الهام گرفته و براساس داستانی است که در ابتدا به قلم ماریا بلو نوشته شده است. حال به‌تازگی، دو هنرمند یعنی وایولا دیویس و لوپیتا نیونگو به جمع بازیگران این پروژه اضافه شده‌اند. این فیلم توسط کمپانی تهیه‌کنندگی کتی شولمن به نام Welle Entertainment، تهیه و تولید خواهد شد. این کمپانی، تنها عضو تهیه کننده این پروژه نیست؛ بلکه در کنار آن قرار است دیویس و جولیوس تنون از کمپانی JuVee Productions و همچنین خود ماریا بلو از کمپانی Jack Blue Productions هم در این تیم حضور داشته باشند و به فعالیت بپردازند.

هانا مینگلا، رئیس کمپانی TriStar Pictures به‌تازگی در طی مصاحبه‌ای کوتاه اینگونه درباره جدیدترین پروژه‌شان صحبت کرد:

فیلم The Woman King اتفاقات یک زندگی واقعی را حکایت می‌کند. این فیلم دارای یک داستان بسیار قدرتمند است که داستان زندگی و رابطه خارق‌العاده یک مادر و دختر را به تصویر می‌کشد. از آنجایی که داستان این فیلم فوق‌العاده قوی و زیبا است، هیچ بازیگر توانمند دیگری به غیر از وایولا دیویس و لوپیتا نیونگو نمی‌تواند به این شخصیت‌ها، آنطور که باید و شاید زندگی ببخشد.

همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، داستان فیلم پادشاه زن از اتفاقات یک زندگی واقعی الهام و سرچشمه گرفته است. داستان این فیلم در کشور داهومی که یکی از قدرتمندترین ایالت‌های آفریقا محسوب می‌شود در جریان است و اتفاقات آن مربوط به قرن هجدهم و نوزدهم است. فیلم The Woman King داستان شخصیت نانیسکا (با بازی وایولا دیویس) را حکایت می‌کند. او ژنرال یک واحد نظامی است که تمامی سربازان آن را نیروهای زن تشکیل می‌دهند و با نام آمازون‌ها (Amazons) شناخته می‌شود. از طرف دیگر نانیسکا یک دختر به نام ناوی (با بازی لوپیتا نیونگو) دارد که این دو با هم، با گروه‌های فرانسوی و دیگر قبیله‌ها که افتخار آنها را نقض کرده بودند، مردم هم‌نژاد آنها را به بردگی گرفته بودند و آنها را تهدید کردند که تمام چیزهایی را که در زندگی آنها وجود دارد و آنها دوستشان دارند نابود می‌کنند، مبارزه کرده‌اند.

جولیوس تنون در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود، درباره این پروژه صحبت‌هایی کرد که به شرح زیر است:

فیلم The Woman King قدرت بسیار زیادی دارد و آنقدر درون آن پتانسیل است که می‌تواند جریان فعلی بازی زندگی را برای تمامی زنان رنگین پوست سرتاسر دنیا تغییر دهد. وایولا و همچنین اعضای تیم ما در کمپانی JuVee Productions فوق‌العاده هیجان‌زده هستند؛ زیرا قرار است با کمپانی‌ای مانند سونی پیکچرز و ترایستار پیکچرز همکاری کنند و قرار است داستان این زنان رنگین‌پوست خشمگین را روی پرده سینماها بیاورند.

خود هانا مینگلا و نیکول براون قرار است از طرف کمپانی TriStar Pictures، ناظر مراحل تولید این فیلم باشند. کتی شولمن هم که یکی از تهیه‌کنندگان این اثر است، به نوبه خود در طی مصاحبه‌ای، درباره این اثر صحبت‌هایی کرد که به شرح زیر است:

فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) به ما نشان داد که چقدر نوع نمایش تصورها و افسانه‌ها می‌تواند قدرتمند و تاثیرگذار باشد. همچنین نشان داد که بدون اینکه نیاز باشد سراغ داستان‌های کلیشه‌ای جنسیت یا نژاد برویم، می‌توانیم یک مفهوم را به کل دنیا بفهمانیم. فیلم The Woman King قرار است داستان یکی از قدرتمندترین و بزرگترین قصه‌های فراموش‌شده تاریخ را بازگو کند و این داستان مربوط به همین دنیای واقعی‌ای است که ما در آن زندگی می‌کنیم؛ جایی که یک ارتش از زنان جنگجوی آفریقایی با برده‌داری، استعمار و جنگ‌های بین قبیله‌ای مبارزه می‌کنند تا بتوانند این خطرات را دفع کرده و یک ملت را متحد کنند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده