نویسنده: محمد حیدری
// یکشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸

عرضه‌ی ۱۰ میلیون نسخه از سری‌بازی Nobunaga’s Ambition در بازار طی 35 سال

تولد ۳۵ سالگی سری Nobunaga’s Ambition تبدیل به بهانه‌ای برای اعلام میزان موفقیت تجاری این سری‌ بازی طی سال‌های متمادی در بازار شد؛ عرضه‌ی بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این سری‌ در بازار جهانی.

امروز Koei Tecmo طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که تعداد نسخه‌های عرضه شده از سری بازی Nobunaga’s Ambition از مرز ۱۰ میلیون واحد در بازار گذشته است. اولین نسخه از این سری بازی که یکی از بازی‌های محبوب ژانر grand strategy محسوب می‌شود در تاریخ ۱۰ فروردین سال ۱۳۶۲ به بازار عرضه شد و این روند تا به امروز با انتشار آخرین نسخه از این بازی تحت عنوان Nobunaga’s Ambition: Taishi بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و کامپیوتر ادامه پیدا کرده است.

با توجه به توضیحات و تاریخ مذکور، اکنون به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید که بیانیه‌ی امروز تصادفی نبوده و در واقع خبری خوش در سالگرد ۳۵ سالگی این سری به‌حساب می آید.

کویی تکمو به هواداران قول داده که همچون گذشته به عرضه‌ی بازی‌هایی که باعث دل‌گرمی و لذت طرفداران ژانر شبیه‌سازی استراتژی تاریخی می‌شوند ادامه دهد. کو شیبوساوا (Kou Shibusawa) تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی در ادامه یادآور شده است که عامل اصلی تولد این سری بازی، پرسشی است که معمولا علاقه‌مندان به تاریخ و حوادث آن از ذهن خود می‌گذرانند: «چه می‌شود اگر؟» یا «چه می‌شد اگر؟»

بعد از کامل شدن ساخت بازی اول، شیبوساوا شخصا آن را تست کرده و هنوز به‌یاد دارد که چگونه پس از تجربه‌ی اولیه، جمله‌ی «بالاخره انجامش دادیم!» را بر زبان آورده است. واکنشی که به‌خوبی نشان می‌دهد محصول نهایی تا چه حد از سطح انتظارات او فراتر بوده است. او همچنین در پایان صحبت‌های خود، به هواداران قول داده که همچنان به تولید بازی‌هایی با ایده‌ها و قابلیت‌های تازه، نوآورانه و هیجان‌انگیز ادامه داده تا علاقه‌مندان هر چه بیشتری به سمت این نوع بازی‌ها جذب شوند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده