// جمعه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۸

کمپانی ازراک به جمع تولیدکنندگان کارت گرافیک پیوست

به تازگی کمپانی ارزاک که یکی از تولیدکنندگان مادربرد‌های قدرتمند بود، به عرصه‌ی تولید کارت‌های گرافیک روی آورده است.

زمانی که حرف از خرید کارت گرافیک می‌شود، جامعه‌ی کاربران پی‌سی تعداد زیادی انتخاب را، از نظر شرکت سازنده‌ی این قطعات، پیش روی خود دارند. فرقی ندارد که شما از طرفداران AMD باشید یا Nvidia و اینکه بخواهید یکی از کارت‌های شرکت ایسوس از سری Republic Of Gamers را خریداری کنید یا خیر؛ همیشه انواع و اقسام کارت‌های متناسب با سلیقه و بودجه‌ی شما برای خرید در دسترس است. با این حال شرکت تولیدکننده‌ی سخت افزار ASRock که معمولا به خاطر تولید مادربورد‌های قدرتمند و رایانه‌های صنعتی شهرت دارد، نیز به‌عنوان یک سازنده کارت‌های گرافیک به جمع این تولیدکنندگان پیوسته است.

این شرکت تایوانی اخیرا رسما اعلام کرد که از این پس با تولید کارت‌های گرافیک موسوم به Phantom Gaming که برپایه‌ی پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon سری RX 500 ساخته شده است، وارد دنیای تولید این سخت‌افزار دوست‌داشتنی خواهد شد. در زمان شروع عرضه‌ی این کارت‌ها تنها چهار مدل در دسترس خواهد بود که عبارتند از: Radeon RX 550 و RX 560 در مدل‌های ۲ و ۴ گیگابایتی، Radeon RX 570 و RX 580 با حافظه‌ی ۸ گیگابایتی. تمامی این مدل‌های در زمان عرضه دارای یک DisplayPort (سه پورت برای کارت‌های RX570 و RX580 در نظر گرفته شده است)، یک پورت HDMI و خروجی DVI هستند. این تولیدکننده همچنین وعده داده است که خط تولید کارت‌های گرافیک این شرکت قابلیت اورکلاک چشمگیری را ارائه بدهد؛ اساسا هدف کمپانی ASRock این است که هر محصولی را که تحت نام پردازنده‌های AMD Radeon تولید می‌کند به بهترین شکل عرضه کند.

ازراک همچنین تایید کرد که خط تولید کارت‌های گرافیک این شرکت مزیت‌هایی را که در کارت‌های گرافیک Radeon وجود دارد به کاربران عرضه خواهد کرد. از جمله این موارد می‌توان فناوری FreeSync، نرم‌افزار Radeon Adrenalin، کارت‌های به شدت بهینه‌سازی شده برای DirectX 12 و عملکرد تکنولوژی Vulkan را نام برد.

در حال حاضر ازراک هنوز نه تاریخ دقیقی برای عرضه این کارت‌ها اعلام کرده و نه یک قیمت کلی جهت خرده‌فروشی‌ها؛ با این حال در صورتی که شما به دنبال دریافت اطلاعات بیشتری در مورد این خط تولید جدید از جمله تکنولوژی‌های نرم‌افزاری آن هستید، می‌توانید به وب‌سایت این شرکت از طریق این لینک مراجعه فرمایید.

همچنین می‌توانید در انتهای مطلب تریلر ارائه‌شده از سوی این شرکت و تصاویری از کارت‌های نام‌برده را مشاهده فرمایید.

دانلود ویدیو از آپارات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده