نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

تاریخ شروع فیلمبرداری فیلم فرعی Fast and Furious اعلام شد

مراحل فیلمبرداری فیلم فرعی مجموعهٔ Fast and Furious (سریع و خشمگین)، با نقش‌آفرینی دواین جانسون و جیسون استاتهام، از اواخر تابستان امسال شروع خواهد شد.

طرفداران فیلم‌های اکشن و طرفداران دواین جانسون، بازیگر پرکار این سال‌های سینمای هالیوود، از شنیدن خبر ساخت فیلم فرعی مجموعهٔ Fast and Furious (سریع و خشمگین)، بسیار خوشحال شدند و حال تاریخ آغاز مراحل فیلمبرداری این فیلم فرعی با عنوان Hobbs and Shaw (هابز و شاو)، اعلام شده است و خیال این دسته از طرفداران از خوب پیش رفتن مراحل ساخت فیلم راحت است. دواین جانسون با حضور در فیلم Fast Five (سریع ۵)، وارد دنیای مجموعه فیلم‌های سریع و خشمگین شد. با توجه به دنیای مجموعهٔ سریع و خشمگین و اینکه هر بازیگر داستانی جداگانه دارد و دست سازندگان برای خلق داستان‌های مختلف باز است، دواین جانسون نیز خیلی زود در این مجموعه جا افتاد و این جا افتادن بسیار به مذاق طرفداران و سازندگان خوش آمده بود که حال می‌شنویم اولین فیلم فرعی این مجموعه در مورد شخصیت لوک هابز، مأمور آژانس امنیتی ایالات متحده آمریکا، خواهد بود. البته باید به این نکته اشاره داشت که برخی از بازیگران قدیمی مجموعهٔ سریع و خشمگین اصلاً موافق ساخت فیلم فرعی نبودند و مخالف شدید خود را نیز اعلام کردند. یکی از این افراد تایریس گیبسون، هنرپیشه و خواننده سبک بلوز بود. تایریس گیبسون یکی از بازیگران قدیمی مجموعه Fast and Furious به شمار می‌رود و در قسمت‌های دوم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم این مجموعه نقش‌آفرینی کرده است. وی به هیچ عنوان موافق ساخت فیلم اسپین‌آف این مجموعه نبوده و عقیده دارد ساخت این فیلم سبب شده است فیلم اصلی مجموعه Fast and Furious یک سالی به تعویق بیفتد.

در فیلم Hobbs and Shaw، دیگر ستاره‌ای که قرار است در کنار دواین جانسون در این فیلم حضور داشته باشد، کسی نیست جز بازیگر، تهیه‌کننده، ورزشکار و صداپیشه بریتانیایی یعنی جیسون استاتهام؛ وی بار دیگر در نقش شخصیت دکارد شاو، در فیلم جدید به ایفای نقش خواهد پرداخت. این دو بازیگر در فیلم‌های مجموعهٔ سریع و خشمگین نشان دادند که می‌توانند زوج خوبی را تشکیل دهند. با وجود اینکه شخصیت دکارد شاو در اولین نقش‌آفرینی خود در این مجموعه، یعنی در فیلم  Furious 7 (خشن ۷)، یکی از آدم‌ بدهای داستان بود، اما در فیلم بعدی مجموعهٔ سریع و خشمگین در سمت آدم خوب‌های داستان جای گرفت. دواین جانسون و جیسون استاتهام، در فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) توانایی خود را برای تیم شدن نشان دادند و سازندگان را برای ساخت فیلمی فرعی در مورد دو شخصیت لوک هابز و دکارد شاو مجاب ساختند؛ حتی به قیمت نارضایتی ضمنی و علنی مابقی تیم بازیگران این مجموعه.    

Jason

طبق گزارش سایت Omega Underground، مراحل فیلمبرداری فیلم فرعی Hobbs and Shaw، از ماه سپتامبر (شهریور ماه) سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ کارگردان فیلم‌های Atomic Blonde (بلوند اتمی) و قسمت دوم Deadpool (دِدپول)، یعنی دیوید لیچ خواهد بود. با توجه به تقویم کاری همیشه پر دواین جانسون، سازندگان باید مراحل کار را با توجه به زمان خالی این بازیگر هماهنگ می‌کردند. به احتمال فراوان در ماه آگوست (مرداد ماه)، فیلمبرداری بخش‌های مربوط به دواین جانسون در فیلم Jungle Cruise (گشت‌وگذار در جنگل) کمپانی والت دیزنی (Walt Disney Company) به پایان خواهد رسید و وی مشکلی با برای حضور در تاریخ یادشده در فیلم فرعی مجموعهٔ سریع و خشمگین نخواهد داشت. دواین جانسون نقش فرانک هاوتن را در فیلم Jungle Cruise بر عهده خواهد داشت؛ فرانک هاوتن کاپیتان قایق معروف این فیلم خواهد بود و وی به نفرین جاودانگی دچار  شده است. فرانک شخصیتی شوخ‌طبع و بذله‌گو دارد. گفتنی است کمپانی والت دیزنی هنوز تاریخی را برای اکران فیلم Jungle Cruise تأیید و اعلام نکرده است. با این حال، مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم قرار است از ماه می ۲۰۱۸ (اردیبهشت یا خردادماه ۱۳۹۷) آغاز شود.

طبق گزارش سایت Omega Underground، مراحل فیلمبرداری فیلم فرعی Hobbs and Shaw، از ماه سپتامبر (شهریور ماه) سال جاری میلادی آغاز خواهد شد

دواین جانسون چندی پیش در پاسخ به انتقادات افرادی چون تایریس گیبسون گفته بود که هدف وی علاوه بر جلب نظر طرفداران و آشنا شدن بیشتر آن‌ها با شخصیت‌هایی همچون هابز و شاو، در نهایت کمک کردن به بزرگ شدن هرچه بیشتر دنیای مجموعهٔ سریع و خشمگین بوده است.  

آخرین نقش‌آفرینی دواین جانسون روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم موفق Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures Company) بوده است. چهار بازیگر اصلی این فیلم دواین جانسون، جک بلک، کارن گیلان و کوین هارت بودند. فیلم جیک کاسدان فروشی ۹۲۰ میلیون دلاری در گیشه داشته است. در گزارش مجله‌ فوربس از پولسازترین بازیگران سینمای هالیوود در سال ۲۰۱۷ میلادی، دواین جانسون پس از وین دیزل در جایگاه دوم قرار داشت و همین موضوع تأثیر زیادی در پرکاری این روزهای وی دارد.

لازم به ذکر است تاکنون جزئیاتی از داستان فیلم Hobbs and Shaw منتشر نشده است و تنها می‌دانیم هابز و شاو رابطهٔ خوبی با یکدیگر خواهند داشت. به احتمال فراوان صحنه‌های اکشن این فیلم زیاد خواهد بود، حتی بیشتر از آنچه در فیلم‌های قبلی مجموعهٔ سریع و خشمگین دیده‌ایم. شایعاتی نیز به گوش می‌رسد که شاید شارلیز ترون نیز بار دیگر در نقش سایفر در فیلم Hobbs and Shaw به ایفای نقش بپردازد.

آخرین فیلم مجموعهٔ سریع خشمگین، فیلم The Fate of the Furious به کارگردانی اف گری گری بود و با بودجه ساخت ۲۵۰ میلیون دلاری، فروش فوق‌العاده ۱.۲ میلیارد دلاری در گیشه داشت. در این فیلم بازیگرانی همچون وین دیزل، دواین جانسون، میشل رودریگز، ترسی گیبسون، لوداکریس، لوکاس بلک، کرت راسل، شارلیز ترون و جیسون استاتهام به ایفای نقش پرداخته بودند.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده