// شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

جدول فروش سال ۲۰۱۷ انگلستان و فروش فوق‌ العاده GTA V و FIFA 18

طبق آمار موسسه ERA، بازی GTA V در سال گذشته میلادی به فروش بیش از یک میلیون نسخه در انگلستان دست یافته و بازی FIFA 18 پرفروش‌ترین بازی سال 2017 این کشور شده است.

بازی GTA V که چیزی نزدیک به پنج سال از زمان انتشار آن می‌گذرد و همواره در جدول هفتگی پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان قرار داشته است، توانسته به فروش بیش از یک میلیون نسخه در سال ۲۰۱۷ در کشور انگلستان دست یابد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Entertainment Retailers Association، موسسه‌ای که اطلاعات و آمار فروش محصولات سرگرمی از جمله بازی، موسیقی و فیلم (فیزیکی و دیجیتالی) را جمع‌‌آوری می‌کند، بازی GTA V موفق شده است تا در سال ۲۰۱۷ به آمار فروش یک میلیون و ۸۰ هزار و ۲۲ نسخه در کشور انگلستان دست یابد و در جایگاه هشتم پرفروش‌ترین محصولات سرگرمی این کشور قرار گیرد.

با توجه به آمار سالانه خیلی دشوار است که تصور کنیم هنوز کاربری در کشور انگلستان بازی محبوب و پرطرفدار GTA V را تهیه نکرده باشد! همانطور که می‌دانید این بازی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد و تنها یک سال پس از آن برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و در نهایت، سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم پی‌ سی عرضه شد. طبق آمار جدیدی که از سوی کمپانی Rockstar Games منتشر شده است، آنها در مجموع و تا پایان ماه فوریه ۲۰۱۸ (۹ اسفند) موفق به ارسال ۹۰ میلیون نسخه از بازی GTA V به خرده‌فروشی‌های سراسر دنیا شده‌اند و احتمالا به زودی به رقم ۱۰۰ میلیون نسخه عرضه‌شده به بازار دست خواهند یافت.

اما موسسه ERA، لیست ۴۰ محصول سرگرمی پرفروش سال ۲۰۱۷ در انگلستان را منتشر کرده است که در بین آنها شاهد ۹ بازی از جمله FIFA 18 و Call Of Duty: WWII هستیم. با توجه به حضور این دو بازی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان، خیلی غیر منتظره نیست که این دو ساخته محبوب و پرطرفدار در لیست پرفروش‌ترین محصولات سرگرمی سال ۲۰۱۷ انگلستان قرار داشته باشند. بازی فیفا 18 توانسته فروش ۲.۶ میلیونی را در سال ۲۰۱۷ تجربه کند و در طرف دیگر بازی Call Of Duty: WWII توانسته به فروش ۲.۴ میلیونی دست یابد تا این دو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم پرفروش‌ترین محصولات سال ۲۰۱۷ انگلستان قرار بگیرند.

اما از نکات جالب توجه این لیست، حضور بازی Destiny 2 در جایگاه شانزدهم و با فروش ۶۷۳ هزار و ۵۵۱ نسخه است؛ در حالی که نسخه اول این بازی در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴ توانسته بود به فروش ۹۳۷ هزار و ۲۳۵ نسخه دست یابد. البته سرنوشت بازی Star Wars: Battlefront II نیز به همین صورت بوده است و این بازی با فروش ۶۵۸ هزار و ۸۱۴ نسخه در جایگاه هفدهم قرار گرفته است؛ در صورتی که نسخه اول این بازی در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵، به فروش بیش از یک میلیون نسخه دست یافته بود.

در پایان می‌توانید قسمتی از لیست محصولات سرگرمی و پرفروش سال ۲۰۱۷ در انگلستان را در جدول زیر و در انتها به صورت کامل در عکس‌ها مشاهده کنید:

رتبهسرگرمینام محصولمیزان فروش (نسخه فیزیکی و دیجیتالی)
۱موسیقیEd Sheeran Divide Album۲ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۳۹
۲بازیFIFA 18۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۷۲۱
۳بازیCall Of Duty: WWII۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۴۱۶
۴فیلمBeauty And The Beast۱ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۶۵
۵فیلمRogue One: A Star Wars Story۱ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۴۰۲
۶فیلمMoana۱ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۷۸۷
۷فیلمFantastic Beasts And Where To Find Them۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۷۵۰
۸بازیGrand Theft Auto V۱ میلیون و ۸۰ هزار و ۲۲
۹فیلمBridget Jones Baby۱ میلیون و ۵۲ هزار و ۷۵۳
۱۰موسیقیRag n Bone Human Album۱ میلیون و ۱ هزار و ۹۱۳


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده