My Nintendo چیست و چه کاربردی دارد؟

My Nintendo چیست و چه کاربردی دارد؟

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

در این مقاله ویژگی‌های سرویس My Nintendo را معرفی کرده‌ایم و نگاهی به امکاناتی این برنامه اهدای جوایز انداخته‌ایم.

در صنعت بازی‌های ویدیویی کافی است تا نگاهی به عملکرد کمپانی‌های مطرح توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌ها بیندازید تا با سرویس‌های متفاوتی روبه‌رو شوید که هرکدام برای ترغیب هرچه بیشتر بازیکنان ارائه شده‌اند. خدماتی که گاهی رایگان هستند و گاهی نیز با دریافت مبلغ اشتراکی در ابتدای عضویت، خدمات فراوانی را در اختیار بازیکنان می‌گذارند. اما برخی از این خدمات به طور مشخص برنامه وفاداری یا Loyalty program نامگذاری می‌شوند؛ برنامه‌‌هایی که با هدف تشویق و ترغیب کاربران وفادار توسط شرکت‌ها ارائه شده‌اند و در حقیقت یک برنامه پاداش هستند که به مشتری امکان دسترسی به برخی از محصولات یا تخفیف‌ها را می‌دهند. به عنوان مثال، چندی است که دو کمپانی مایکروسافت و سونی خدمات Rewards خود را با نام‌های ایکس‌باکس ریواردز و سونی ریواردز آغاز کرده‌اند. هر یک از این دو برنامه شیوه و روش متفاوتی را برای اهدای جوایز دارند که با توجه به سیاست کمپانی ارائه دهنده‌ی آنها متفاوت است. به عنوان مثال، در سونی ریواردز با دریافت تعداد مشخصی تروفی، می‌توانید امتیاز لازم برای خریداری یک بازی کوچک را به دست بیاورید و از سوی دیگر ایکس‌باکس ریواردز تنها روی بازی‌های ویدیویی متمرکز نیست و با امتیازهای خود قادر به خریداری برنامه‌های تلویزیون و فیلم در کنار بازی‌های ویدیویی خواهید بود. اما کمپانی نینتندو نیز سال‌ها است که برنامه‌های وفاداری متفاوتی را برای تشویق کاربران خود ارائه می‌دهد و در این مقاله می‌خواهیم تا نگاهی به برنامه وفاداری ویژه این کمپانی ژاپنی با نام My Nintendo بیندازیم که اکنون نزدیک به دوسال از زمان راه‌اندازی آن می‌گذرد.

مای نینتندو / My Nintendo

۳۱ مارچ ۲۰۱۶ بود که نینتندو به صورت رسمی با کنار گذاشتن برنامه Club Nintendo، از My Nintendo رونمایی کرد. خدمات My Nintendo در حقیقت یک برنامه وفاداری یا Loyalty Program است که توسط نینتندو و با هدف تشویق کاربران وفادار ایجاد شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با ورود به وب‌سایت این خدمات امتیاز جمع کنند و با خرج کردن امتیاز‌های خود جوایزی را به صورت دیجیتالی دریافت کنند. برخلاف مایکروسافت و سونی که عمدتا برنامه‌های آنها روی کنسول و پی‌سی متمرکز است، نینتندو با هدفی مشخص، مای نینتندو و Miitomo، اولین نرم‌افزار موبایل خود را در یک روز منتشر کرد تا این برنامه در کنار Wii U، نینتندو سوییچ و 3DS، برای پی‌سی، اندروید و iOS نیز در دسترس باشد. My Nintendo در حقیقت قرار نیست یک اتفاق بزرگ را در زندگی بازیکنان رقم بزند و تنها قصد دارد تا اهداف مشخصی را برای تجربه‌ی طولانی مدت بازی‌های نینتندو ارائه دهد. 

اما برای استفاده از این خدمات باید بعد از ساخت حساب کاربری نینتندو وارد سایت My Nintendo شوید و سپس با ورود به اکانت خود به امتیازها و جوایز دسترسی پیدا کنید. به طور خلاصه My Nintendo از مجموعه‌ای از اچیومنت‌ها تشکیل شده است که با خرید بازی‌، لینک کردن بازی‌ها با نینتندو آی‌دی یا انجام مجموعه‌ای از اهداف در بازی‌های موبایل نینتندو می‌توانید آنها را آزاد کنید. امتیاز‌های کسب شده توسط شما قابلیت Redeem کردن به منظور دریافت جوایزی برای محتوای درون‌بازی یا دریافت تخفیف روی بازی‌های دیجیتالی را دارد. My Nintendo به صورت رایگان در اختیار تمام دارندگان حساب کاربری نینتندو قرار گرفته است.

کسب امتیاز را آغاز کنید

سرگرم‌کننده، رایگان و پر از جایزه!

ویژگی‌های مای نینتندو باعث می‌شود تا انجام بازی‌ها هرچه بیشتر سرگرم‌کننده شود. شما می‌توانید با کسب امتیاز و وارد کردن امتیاز‌ها، جوایزی مانند محتوای درون‌برنامه‌ای و تخفیف روی بازی‌های دیجیتالی را دریافت کنید.

این خدمات برای تمامی دارندگان حساب کاربری نینتندو رایگان است.


جوایز

بازی کنید، خرید کنید و جایزه ببرید

شما می‌توانید با خریداری بازی‌های دارای جایزه از طریق اپلیکیشن‌های موبایل نینتندو یا تنها با وارد شدن به سرویس‌های نینتندو مانند نینتندو eShop، به جمع‌آوری امتیاز بپردازید. این امتیازها برای فعال‌سازی جوایزی مانند تخفیف‌های بازی‌های دیجتالی یا محتوای دیجیتالی کاربرد دارند.


سایر ویژگی‌ها

تخفیف روز تولد

تخفیف ویژه روی برخی از بازی‌های Wii U یا نینتندو 3DS در طول ماه تولد شما که برای دسترسی به آن باید آی‌دی‌ شبکه نینتندو شما به حساب کاربری نینتندو لینک شده باشد.


آسانی خرید بازی‌های دیجیتالی

در صورتی که از طریق موبایل یا پی‌سی وارد حساب کاربری نینتندو خود شوید، می‌توانید نرم‌افزار‌ یا دمو‌ها را به صورت دیجیتالی برای نینتندو سوییچ، 3DS یا Wii U خریداری کنید و در زمانی که اراده کردید از طریق کنسول نینتندو به صورت مستقیم دانلود کنید. در زمان انجام خرید باید آی‌دی شبکه نینتندو شما به حساب کاربری نینتندو متصل شده باشد.


نرم‌افزارهای موبایل با امتیاز ویژه

Animal Crossing: Pocket Camp

نسخه موبایل سری Animal Crossing که با پسوند Pocket Camp منتشر شده است به صورت رایگان برای اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. در این بازی باید بازگشتی به طبیعت بکر Animal  Crossing داشته باشید و مشغول مدیریت اردوگاه یا کمپ با توجه به سلیقه خود شوید. امکان شخصی‌سازی شخصیت، سفر به اماکن متفاوت، وجود انواع و اقسام هدف‌ها، بخش چندنفره با امکان ورود به دنیای دوستان و همچنین وجود آیتم‌های متنوع برای جمع‌آوری و ساخت و ساز، تنها بخشی از ویژگی‌های بازی Animal Crossing: Pocket Camp هستند. با تمام کردن خواسته‌های ساکنین کمپ یا لینک کردن حساب کاربری خود به شبکه‌های اجتماعی می‌توانید امتیاز پلاتینیوم را از این بازی به دست بیاورید. شما می‌توانید معرفی بازی Animal Crossing: Pocket Camp‌ را در زومجی مطالعه کنید.

جوایز:‌ کلاه، تیشرت، پول درون بازی،‌ آیتم‌هایی مانند چوب، استیل، کتان، کاغذ یا بلیت برای استفاده در بازی.


Fire Emblem Heroes

افسانه‌ی قهرمان‌های سری Fire Emblem Heroes زمانی که با دستان سازندگان حرفه‌ای نینتندو برای گوشی‌های موبایل عرضه شود، طبیعی است که شاهد بازی با کیفیتی با محتوایی بی شمار برای سرگرم‌کردن بازیکنان خواهیم بود. بعد از ۲۵ سال ماجراجویی، اواخر سال گذشته بود که نینتندو به صورت رسمی بازی Fire Emblem Heroes را برای اندروید و iOS عرضه کرد. نینتندو این بازی نقش‌آفرینی/استراتژی را با نمایشگرها هماهنگ کرده است تا بتوانید در حالت‌های مختلف داستانی، Special Map و Training Tower به روش‌های متفاوت وارد مراحل شوید، به صورت ۲۴ ساعته مراحل جدید را تجربه کنید و در نهایت با دشمنان مبارزه کنید و قهرمان خود را ارتقاء دهید. یکی از ویژگی‌های این بازی فراخوان قهرمان‌ها از دنیایی گسترده Fire Emblem است. شما با تمام کردن هریک از مراحل بازی می‌توانید وارد My Nintendo شده و امتیاز پلاتینیوم مربوطه را جمع‌آوری کنید. برای جمع‌آوری این امتیازها فرصت مشخصی دارید. برای اطلاعات بیشتر معرفی بازی Fire Emblem Heroes را در زومجی مطالعه کنید.

جوایز: Orb، پر مخصوص قهرمان، کریستال، سم یا آیتم‌های دیگری نظیر گردنبند برای استفاده در بازی.


Super Mario Run

سوپرایز اپل برای رونمایی از بازی Super Mario Run آن هم با حضور شیگرو میاموتو افسانه‌ای دوره‌ی جدیدی را برای انتشار بازی‌های باکیفیت موبایل آغاز کرد که مانند خیلی از نقاط عطف صنعت بازی‌های ویدیویی، موج جدیدی را برای ورود کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی فراهم کرد. هرچند در ابتدای امر می‌توانید سوپر ماریو ران را به صورت رایگان دانلود کنید، اما برای آزادسازی حالت‌های مختلف این بازی باید حتما سراغ خریدهای درون برنامه‌ای بروید و ۱۰ دلاری را حداقل هزینه کنید. سوپر ماریو ران باری دیگر مثلث بین ماریو، باوزر و پرینسس پیچ را روایت می‌کند، جایی که باوزر با دزدیدن پرینسس و این‌بار یک کیک خوشمزه، باعث می‌شود تا ماریو وارد ماجراجویی برای نجات پرینسس شود. در جریان بازی ماریو به صورت اتوماتیک حرکت می‌کند، از روی موانع می‌پرد و دشمنان را پشت سر می‌گذارد، با این حال باید به موقع با لمس نمایشگر پرش‌های کوتاه یا بلندی را برای جمع کردن سکه‌های بنفش‌ و طلایی رنگ داشته باشید. در جریان بازی می‌توانید با شرکت در Toad Rally یا افزودن دوستان‌تان امتیازهای پلاتینیوم را به دست آورید. شما می‌توانید بررسی بازی Super Mario Run را در زومجی مطالعه کنید.

جوایز: مجسمه شخصیت‌ها، بلیت رالی Toad، سکه، بلوک‌های آجری یا گل‌های سفید برای تزئیات،‌ از جمله آیتم‌های هستند که به عنوان جایزه اهدا می‌شوند.


Miitomo

Miitomo به طور خلاصه یک پلتفرم اجتماعی است که در آن کاربران با ساخت شخصیتی شبیه به خود، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این شخصیت در حقیقت Mii شما است و نینتندو ابزار کاربردی فراوانی را برای ساخت آن به کاربر داده است. چشم، ابرو، مو یا حتی تن صدا، تنها بخشی از ویژگی‌های سفارشی کردن Mii هستند و نینتندو توانسته ویژگی‌های جذابی را به این بخش بدهد. اما بعد از ساختن Mii، این شخصیت شروع به پرسیدن سوالاتی از شما می‌کند تا هرچی بیشتر Mii شما را شبیه‌تان کند. این موضوع در رابطه با Mii دوستا‌ن‌تان نیز صدق می‌کند و بعد از جمع‌آوری اطلاعات، شخصیت‌های Mii در رابطه با این موضوعات با یکدیگر صحبت می‌کنند. تغییر لباس Mii، شخصی‌سازی اتاق، مینی‌گیم‌های جذاب و قابلیتی به نام Miifotos برای نشان دادن خلاقیت‌تان به سایر کاربران، از دیگر ویژگی‌های Miitomo هستند. شما می‌توانید با اشتراک گذاری تصاویر Miifotos یا پاسخ به سوال روز، امتیاز پلاتینیوم دریافت کنید.

جوایز: کلاه، کفش و انواع بلیت‌های درون اپلیکیشن از جمله آیتم‌هایی هستند که می‌توانید آنها را به دست بیاورید.


انواع امتیاز‌های My Nintendo

با تمام کردن ماموریت‌ها امتیاز‌های My Nintendo را به دست می‌آورید. در مجموع دو نوع امتیاز My nintendo وجود دارد:‌ پلاتینیوم و گلد. هر یک از این امتیاز‌ها به روش‌های مختلفی به دست می‌آیند و برای فعالسازی جوایز متعددی کاربرد دارند.

امتیازهای پلاتینیوم

با اجرا و تجربه خدمات مختلف نینتندو می‌توانید این امتیاز را کسب کنید. هر یک از اپلیکیشن‌های موبایل نینتندو نوع خاصی از پلاتنیوم را به کاربر می‌دهند.

امتیازهای گلد

این امتیاز به طور مشخصی برای خریداری بازی‌های دیجیتالی از نینتندو eShop و وب‌سایت نینتندو ارائه می‌شود. امتیازها همینطور با خریداری پکیج‌های نرم‌افزاری نینتندو سوییچ نیز اهدا می‌شوند و می‌توانید سکه‌های خود را برای فعالسازی آیتم‌هایی مشخص استفاده کنید.


انقضاء امتیاز

امتیاز‌های My Nintendo

امتیازها برای مدت زمان مشخصی در نظر گرفته شده‌اند و باید در مدت زمان مشخص شده از آنها برای فعالسازی آیتم‌ها استفاده کنید:

امتیاز پلاتینیوم: برای ۶ ماه بعد از جمع‌آوری در دسترس است.

امتیازهای گلد:‌ برای ۱۲ ماه بعد از جمع‌آوری در دسترس است.

با ورود به منوی Points History می‌توانید نگاهی به امتیازهای جمع‌آوری شده، امتیاز‌های فعال شده و همینطور تمام امتیازهای منقضی شده بیندازید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده