نویسنده: بخش تبلیغات
// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰

همه به یک هارد دیسک نیاز دارند

با حجیم شدن فایل‌های مصرفی، هر فردی که از رایانه شخصی استفاده می‌کند، به یک هارد دیسک اکسترنال نیاز دارد.

حجم اطلاعاتی که ما در دنیای امروزی تولید می‌کنیم، نسبت به گذشته به شدت افزایش یافته است. ما مدام در حال ثبت عکس و ضبط فیلم از پیرامون خود هستیم؛ از طرفی به دلیل بالا رفتن کیفیت این فیلم‌ها و عکس‌ها، سایز آن‌ها نیز افزایش یافته است و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. عکس و فیلم تنها بخشی از اطلاعاتی هستند که ما به عنوان کلکسیونرهای مجازی آن‌ها جمع‌آوری می‌کنیم. موسیقی و فیلم بخش دیگری از این اطلاعات هستند که به نوبه‌ی خود حجم زیادتری را نیاز دارند. حال تصور کنید که اگر گرافیست، طراح ساختمان یا گیمر باشید نیز اطلاعات بیشتر و بیشتری دارید و به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید.

استفاده از یک هارد دیسک اکسترنال یا در حالت محدودتر یک فلش مموری یک ایده‌ی خوب برای پشتیبان گیری از اطلاعات کامپیوتر است. اگر از فضاهای ابری استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید یک نسخه‌ی فیزیکی از اطلاعات خود داشته باشید، یک هارد دیسک یا یک فلش مموری بخرید. البته ممکن است در گزینه‌های زیادی که پیش رو دارید غرق شوید؛‌ ولی ما شما را نجات خواهیم داد و خرید و فروش هارد دیسک را برای شما ساده‌تر خواهیم کرد.

قبل از هر چیزی تخمین بزنید که چقدر فضا نیاز دارید؟ موضوع تعیین ظرفیت اولین گام برای خرید هارد دیسک است. این موضوع بستگی به چیزی دارد که می‌خواهید از آن بک آپ بگیرید؛ برای مثال، اگر قصد پشتیبان‌گیری از فایل‌های نوشتاری مانند ورد را دارید به فضای زیادی نیاز نخواهید داشت، اما اگر می‌خواهید فیلم‌های مورد علاقه‌تان را آرشیو کنید، مسلما هرچه فضا بیشتر باشد بهتر است.

 

سرعت انتقال داده اهمیت دارد

پشتیبان‌گیری از فایل‌های حجیم مانند فیلم، می‌تواند زمانبر باشد. معمولا هر چقدر سرعت پشتیبان‌گیری یک هارد کمتر باشد، قیمت آن بیشتر است. همچنین مدل رابط USB نیز در سرعت انتقال داده موثر است. سرعت انتقال داده توسط USB3 ده برابر مدل قبلی خود یعنی USB2 است. توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که کامپیوتر شما نیز باید درگاه USB3 داشته باشد.

 

وزن را در نظر بگیرید

وزن هارد دیسک زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما بخواهید آن را جا به جا کنید. اگر هارد را در خانه نگهداری می‌کنید، وزن آن اهمیتی ندارد و لزومی ندارد برای مدل‌های سبک‌تر پول بیشتری پرداخت کنید.

 

به ایمنی و دوام توجه کنید

بحث ایمنی برای هارد دیسک‌ها در دو بعد مطرح است؛ بعد اول مربوط به رمز گذاری اطلاعات است و بعد دوم مربوط به ضد ضربه بودن و ضد آب بودن دیسک است. اگر اطلاعات شما واقعا مهم هستند، دیسک را با خود حمل نکنید تا از خطر سرقت و گم شدن آن اجتناب کنید.

 

سازگاری با کامپیوترهای مختلف را بررسی کنید

برخی از هارد دیسک‌ها با سیستم عامل‌های مختلف همخوانی ندارند؛ برای مثال ممکن است اطلاعات یک هارد روی ویندوز قابل دسترسی باشد، اما روی محصولات اپل قابل دسترسی نباشد. در هنگام خرید با توجه به نیاز خود، این موضوع را بررسی کنید.

 

چه زمانی از فلش مموری استفاده کنم؟

اگر شما نیاز به راحتی و قابلیت حمل دارید، فلش مموری برای شما مناسب است. یک راه آسان برای جا سازی اطلاعات در چند سانتی ‌متر، استفاده از فلش مموری‌ است. علاوه بر این، فلش مموری‌ها قیمت بالایی نیز ندارند. قیمت‌های خرید و فروش فلش را در سایت دیوار بررسی کنید. البته فلش مموری‌ها چندان هم برای نگه‌داری اطلاعات مهم قابل اعتماد نیستند. می‌توانید از آن‌ها به عنوان جانشین خوب CD-ها نیز استفاده کنید.

پس به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که بهتر است یک هارد دیسک اکسترنال برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات خود داشته باشید و از فلش مموری برای انتقال داده بین کامپیوترها استفاده کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده