نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

این صفحه‌های مسطح لمسی، آرزوی دیرینه انسان‌ها بودند

تبلت‌ها، یکی از آرزوهای دیرینه انسان‌ها بوده‌اند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی محقق شده‌اند.

تبلت که به نام رایانه تخت یا رایانه لوحی در فرهنگستان نامگذاری شده، وسیله‌ای مستطیل شکل است که معمولا دارای سیستم عامل موبایل و صفحه لمسی است و برای استفاده از این وسیله الکترونیکی به جای صفحه کلید از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌شود. با مروری بر تاریخچه انسان‌های غارنشین و بررسی نقاشی‌های روی دیوار آن زمان ثابت می‌شود که انسان به نوشتن و کار کردن روی سطحی مسطح علاقه داشته است. پس عرضه تبلت‌های امروزی، آرزوی دیرینه انسان‌ها بوده که محقق شده است.

ورود تبلت به جهان تکنولوژی

در واقع نخستین نمونه برای سیستمی که کاراکترهای خطی را با تحلیل حرکت دست نوشته تشخیص می‌داد به سال ۱۹۱۴ برمی‌گردد. اولین سیستمی که به نمایش عموم درآمد و از تبلت و تشخیص دست خط به جای کیبورد برای کار با کامپیوترهای دیجیتال مدرن استفاده می‌کرد، سال ۱۹۵۶ ارایه شد. مثل بسیاری از اختراعات که سال‌ها قبل در فیلم های علمی تخیلی نمونه‌ای از آنها دیده می‌شود، تبلت هم در نیمه دوم قرن بیستم که اوج تولید فیلم‌های علمی تخیلی بود در ساخته‌های آرتور سی کلارک، نویسنده داستان‌های علمی تخیلی بریتانیایی و فیلم ۲۰۰۱: اودیسه فضایی اثر استنلی کوبریک که سال ۱۹۶۸ ساخته شد، دیده می‌شود. در آن دوران کارگردان‌ها و نویسندگان بسیاری در آثار خود وسیله‌ای به شکل تبلت‌های امروزی نشان می‌دادند.

سال ۱۹۹۹ اولین نمونه تبلت توسط شرکت مایکروسافت ساخته شد و بعد از آن شرکت‌های بزرگ دیگری مانند اپل دست به کار شدند و روز به روز بازار خرید و فروش تبلت داغ‌تر شد. با روی کار آمدن تبلت‌های مختلف از شرکت‌های متفاوت روز به روز بر تنوع و کارایی این محصول افزوده شد به طوری که با ابراز علاقه مشتریان به این وسیله، شرکت‌ها به ارائه تبلت‌هایی که رضایت مشتری را جلب کنند، بیشتر ترغیب شدند.

با روی کار آمدن تبلت‌های تولیدی شرکت‌های مختلف، هر شرکت سیستم عامل متفاوتی را برای محصول خود معرفی کرد، برای مثال اپل سیستم عامل iOS را برای آیپد‌های خود انتخاب کرد و مایکروسافت ویندوز را. شرکت‌های دیگری هم مانند سامسونگ، ال جی، ایسوس، لنوو، سونی و غیره سیستم عامل‌هایی مانند اندروید را برای تبلت‌های ساخت خود انتخاب کردند.

کاربرد تبلت

تبلت کامپیوتری همراه است، این وسیله جوری طراحی شده تا کاربری که به فکر خرید تبلت می‌افتد بتواند به راحتی در کیف خود آن را حمل کند. تبلت برای استفاده‌های معمول از اینترنت، نگارش متن، چت کردن با استفاده از پیام‌رسان‌هایی که روی آن نصب می‌شوند و غیره استفاده می‌شود. ضمن اینکه روی دستگاه‌ها دوربینی برای عکاسی و فیلمبرداری نصب شده است که البته معمولا کیفیت خوبی ندارند چون در واقع تبلت وسیله‌ای برای عکاسی و فیلمبرداری نیست، این در حالی است که بسیاری از کاربران از این وسیله به این عنوان استفاده می‌کنند.

تنوع قیمت تبلت‌ها بسیار متفاوت است، به طوری که در بازار از تبلت ۲۰۰ هزار تومانی تا تبلت دو میلیون تومانی موجود است که البته کارایی و کیفیت هر کدام از این دستگاه‌ها به مراتب متفاوت از دیگری است.

در سال‌های اخیر شرکت‌های ایرانی اقدام به تولید و فروش تبلت کرده‌اند. البته باید گفت تبلت‌های ایرانی کاملا تولید ایران و تشکیل شده از تجهیزاتی ساخت کارخانه‌های ایرانی نیستند و از تجهیزات کشورهای دیگر مانند چین در آنها هم استفاده شده است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده