// شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

جزئیات آپدیت بهار ایکس باکس وان منتشر شد

در آپدیت جدید کنسول Xbox One شاهد اضافه شدن پشتیبانی از رزولوشن 1440p، تغییر در بخش مدیا، اضافه شدن ویژگی‌های جدید Mixer و تغییراتی در مرورگر Edge خواهیم بود.

آپدیت آینده کنسول ایکس باکس وان، یکی از به‌روزرسانی‌های بزرگ این کنسول به‌حساب می‌آید و حال کمپانی مایکروسافت، جزئیات این آپدیت را در دسترس قرار داده است. با توجه به اخبار کنسول‌های بازی، مهم‌ترین ویژگی به‌روزرسانی آینده ایکس باکس وان، اضافه شدن رزولوشن 1440p برای تجربه بهتر بازی‌های ویدیویی و بخش مدیا کنسول است (البته این ویژگی تنها شامل دارندگان ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس می‌شود). رزولوشن 1440p یا کیفیت 2560x1440 یک نقطه میانی برای رزولوشن 1080p و رزولوشن 4K به‌حساب می‌آید و صد البته برای تجربه از مزیت‌های این رزولوشن، باید دارای تلویزیونی باشید که رزولوشن 1440p را پشتیبانی کند.

همچنین ویژگی‌های جدید تنظیم صدا هم به کنسول اضافه می‌شود. از این‌رو اگر هنگام بازی کردن، قصد گوش دادن به موسیقی هم دارید، می‌توانید ابتدا از طریق اسپاتیفای یا سایر برنامه‌های پخش موسیقی، آهنگ مورد علاقه خود را گذاشته و از منوی تنظیمات صدا، یک تعادل میان صدای بازی و صدای آهنگ در حال پخش ایجاد کنید. تمامی این ویژگی‌ها در منوی راهنمای کنسول قرار داده شده تا کاربر به‌راحتی هرچه تمام‌تر بتواند به این امکانات دسترسی داشته باشد. این در حالی است که سیستم پشتیبانی از سیستم صوتی‌های جداگانه نیز به‌طور کامل ارتقا خواهد یافت و مایکروسافت اعلام کرده که اگر سیستم صوتی جداگانه‌ای داشته و در حال بازی کردن هستید، تولید صدا و خروجی با یکدیگر هم‌خوانی کامل داشته و تجربه شما را بیش از پیش بهتر خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب به‌روزرسانی بهار کنسول ایکس باکس وان، اضافه شدن ویژگی جدیدی به سرویس Mixer مایکروسافت است. پس از این آپدیت استریمرها می‌توانند از یک کنترلر اضافی در صفحه استفاده کنند و این کنترلر، به بازدیدکنندگان این اجازه را داده تا کنترل شخصیت بازی را در دست گرفته و بازی کنند. همچنین در بازی‌های دونفره بیننده و استریمر می‌توانند با یکدیگر بازی کرده یا در مناطقی که شخص استریمر دچار مشکل شده و راه را پیدا نمی‌کند، توسط بیننده‌‌ی مورد نظر، آن مسیر را طی کرده و روند بازی کردن خود را پیش ببرد.

گیف ویژگی جدید میکسر

از دیگر ویژگی‌های آپدیت بهار ایکس باکس وان می‌توانند به تغییرات مرورگر اج اشاره کرد. پس از آپدیت مورد نظر شکل ظاهری مرورگر اج عوض شده و حال و هوای مدرن به خود خواهد گرفت. از طرفی اعلام شده که رابط کاربری این مرورگر و نحوه انتخاب فایل‌ها به‌واسطه کنترلر بهتر از قبل شده و کاربران می‌توانند فایل، موسیقی و ویدیوهای مورد نظرشان را از طریق اج روی کنسول ایکس باکس وان دانلود کنند.

آپدیت بهار ایکس باکس وان هم‌اکنون برای کرابرهای اینسایدر در دسترس است و درآینده برای تمامی کاربران Xbox One عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده