نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۳

شیائومی می میکس 2S رونمایی شد؛ اسنپدراگون 845 و دوربین دوگانه

کمپانی شیائومی امروز در جریان رویدادی، گوشی جدید خودش را با نام می میکس 2 اس معرفی کرد که در این مطلب، بیش‌تر با آن آشنا خواهید شد.

محصول جدید Xiaomi با نام می میکس 2 اس پس از سروصدای خبری بسیار، امروز به‌صورت رسمی معرفی شد. این گوشی که نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی می میکس 2 به حساب می‌آید، ویژگی‌های مشترک بسیاری با نسخه‌ی پیشین خود دارد. پنل پشتی Mi MIX 2S از جنس سرامیک است و دور تا دور گوشی را فریمی آلومینیومی فرا گرفته است؛ ضمن اینکه پوششی از جنس گوریلا گلس ۴ از نمایشگر محصول محافظت می‌کند.

شیائومی می میکس 2 اس / Xiaomi mi mix 2s

صفحه‌نمایش ۵.۹۹ اینچی می میکس ۲ اس از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸ به ۹ است و تقریبا تمام نمای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. دوربین سلفی همانند نسخه‌ی قبلی در حاشیه‌ی پایین دستگاه قرار دارد و وظیفه‌ی تشخیص چهره و باز کردن قفل گوشی را نیز بر عهده دارد. شیائومی مدعی است قابلیت تشخیص چهره در این گوشی به کمک هوش مصنوعی، حتی در صورتی که کاربر ریش یا کلاه داشته باشد به خوبی عمل می‌کند.

شیائومی می میکس 2 اس / Xiaomi mi mix 2s

در پشت بدنه‌ی پرچم‌دار جدید شیائومی دو دوربین ‍۱۲ مگاپیکسلی با چینشی شبیه به آیفون ۱۰ اپل جای گرفته‌اند که در پس دو لنز واید و تله‌فوتو قرار دارند. سایز هر پیکسل در دوربین می میکس ۲ اس ۱.۴ میکرومتر اعلام شده است. شیائومی در دوربین سلفی نیز با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی اقدام به ثبت تصاویر پرتره می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی به این معنا است که به هنگام ثبت تصاویر سلفی با دوربین سلفی می‌توان با مات‌کردن پس‌زمینه، تصاویر پرتره را ثبت کرد. از دیگر ویژگی‌های دوربین می میکس ۲ اس باید به برخورداری از لرزش‌گیر اپتیکال ۴ محوره در کنار فناوری دوال پیکسل اشاره کرد. برخلاف آن‌چه در شایعات آمده بود، شیائومی در این گوشی از حسگر یکپارچه با نمایشگر استفاده نکرده است و حسگر اثر انگشت در نیمه‌ی بالای پنل پشتی قرار دارد. بنا بر ادعای مدیر عامل شیائومی، امتیاز DxOMark این گوشی در زمینه‌ی عکاسی ۱۰۱ است.

شیائومی می میکس 2 اس / Xiaomi mi mix 2s

هوش مصنوعی می میکس ۲ اس علاوه بر قابلیت ثبت تصاویر پرتره با استفاده از دوربین سلفی قادر است تا متن‌های قرار گرفته در کادر دوربین اصلی را به‌صورت آنی ترجمه کند. سیستم هوش مصنوعی شیائومی همچنین توانایی تبدیل شماری از واحد‌های پولی به یکدیگر را دارد. پردازنده‌ی مورد استفاده در این نسخه اسنپدراگون ۸۴۵ با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی است که با ۶ یا ۸ گیگابایت رم همراهی می‌شود. شیائومی برای اولین بار در این مدل قابلیت شارژ بی‌سیم را اضافه کرده است. وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز پرچم‌دار جدید چینی‌ها بر عهده‌ی یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد.

شیائومی می میکس 2 اس / Xiaomi mi mix 2s

شیائومی Mi MIX 2S را با رابط کاربری MIUI 9 بر پایه‌ی اندروید ۸ اوریو عرضه خواهد کرد؛ بنابراین پرچم‌دار بدون حاشیه‌ی چینی‌ها به‌طور رسمی از پروژه‌ی تربل نیز پشتیبانی می‌کند. می‌ میکس ۲ اس در سه نسخه و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد؛ نسخه‌ی پایه با حافظه‌ی رم ۶ و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی، برچسب قیمتی ۳۲۹۹ یوان (۵۲۷ دلار) خواهد داشت، نسخه‌ی دوم با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۳۵۹۹ یوان (۵۷۵ دلار) قیمت‌گذاری شده است و در نهایت نسخه‌ی پریمیوم این گوشی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، قیمتی معادل ۳۹۹۹ یوان (۶۳۹ دلار) دارد؛ ضمن اینکه یک شارژر بی‌سیم رایگان همراه آن عرضه می‌شود.


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده