// سه شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹

بازی Metro Exodus از تکنولوژی RTX انویدیا استفاده خواهد کرد

4A Games که مسئولیت توسعه‌ی سری بازی‌های مترو را بر عهده دارد، به تازگی اعلام کرده که از تکنولوژی نورپردازی RTX انویدیا در بازی Metro Exodus استفاده خواهد کرد.

تیم توسعه‌دهنده 4A Games (سازنده‌ی سری بازی‌های Metro) این هفته در GDC بهره‌گیری خود از تکنولوژی RTX شرکت انویدیا را اعلام کرد. این تیم از این پس از تکنولوژی Nvidia RTX که عملیات نورپردازی زنده‌ی درون بازی را انجام می‌دهد، در بازی در حال ساخت خود یعنی Metro Exodus استفاده خواهد کرد. در این رابطه یک دمو از محیط بازی منتشر شده که در نمایشگاه E3 سال گذشته نیز به نمایش گذاشته شده بود.

Ray Tracing یکی از تکنیک‌های رندرینگ است که یک شبیه سازی بسیار واقعی از نور و سایه را به وجود می‌آورد. در یک پست که توسط الکساندر شایشکوفسف (Oleksandr Shyshkovtsov)، مدیر ارشد فنی تیم توسعه 4A Games منتشر شده، بیان شده است که توسعه‌دهندگان بازی به چه میزان مشتاق استفاده از این تکنولوژی جدید برای ایجاد افکت‌های نوری و روشنایی جهانی (Global illumination) در محیط این بازی هستند.

نورپردازی پویا همیشه برای سری بازی‌های مترو یک اولویت به حساب می‌آید. ما معمولا از داده‌هایی که از پیش پردازش شده‌اند استفاده نمی‌کنیم و همیشه سعی بر آن بوده که از متدها و روش‌های زنده و Real Time برای ساخت تصاویر استفاده کنیم تا به یک گیم پلی انعطاف‌پذیر و پویا دست یابیم. روشنایی جهانی برای داشتن دید بهتر و توانایی تشخیص شکل اشیای درون بازی بسیار مهم است؛ چرا که این مورد به نوبه خود باعث افزایش سهولت استفاده و افزایش تاثیر بصری برای بازیکن می‌شود.

او در انتها اینگونه توضیح داد که از این پس با استفاده از تکنولوژی RTX شرکت Nvidia می‌توان به جای استفاده از سیستم سفارشی‌سازی شده‌ی نورپردازی، با جایگزین کردن همه‌ی آن‌ها با یک سیستم واحد، به همان نتیجه دلخواه رسید.

بازی Metro Exodus یک بازی تیراندازی اول شخص است که به صورت داستانی پیش می‌رود. بازیکنان باید از ویرانه‌های مسکو که از مبارزه، اکتشاف و ترس و وحشت برای بقا مملو شده است، فرار کنند.

این بازی هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و همچنین پی سی در دست توسعه است و انتظار می‌رود که اواخر سال ۲۰۱۸ منتشر شود. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید ویدئوی دموی منتشر شده در GDC را که در آن محیط بازی به وسیله‌ی نسخه‌ی آزمایشی تکنولوژی RTX نورپردازی شده است مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به این لینک از ویدیویی که در The Game Awards سال گذشته منتشر شده است نیز دیدن فرمایید.

دانلود از آپارات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده