نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۴

منع حضور فیلم های نتفلیکس در بخش رقابت جشنواره فیلم کن

تیری فره‌مو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن، اعلام کرد که فیلم‌های شبکه نتفلیکس از حضور در بخش رقابت جشنواره فیلم کن کنار گذاشته شده‌اند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه نت فلیکس (Netflix) از بخش رقابت جشنواره فیلم کن کنار گذاشته شده است. طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، تیری فره‌مو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن، این خبر را تایید کرده و به هالیوود ریپورتر گفته است با توجه به اینکه نتفلیکس از نمایش فیلم‌های خود به‌صورت همزمان در سینما خودداری کرده و تنها در موارد محدودی که حقوق فیلم متعلق به آن‌ها نبوده است این فیلم‌ها در سینماها نیز نمایش داده شده، جشنواره فیلم کن تصمیم به ممنوع کردن حضور این شبکه استریم در بخش رقابت این جشنواره برای دریافت جایزه نخل طلا گرفته است.

سال گذشته، نت‌فلیکس با فیلم Okja (اوکجا) به کارگردانی بونگ جون هو و فیلم The Meyerowitz Stories (داستان‌های مایروویتز) به کارگردانی نوآ بامباک، در بخش رقابت جشنواره فیلم کن شرکت کرده بود که این موضوع باعث جنجال و حاشیه‌های متعددی شد و فیلمسازان فرانسوی به حضور فیلم های شبکه نتفلیکس در این جشنواره اعتراض و شکایت کردند. همچنین به دلیل مقررات رسانه‌های فرانسه، نت‌فلیکس قادر به دریافت مجوز برای نمایش یک هفته‌ای فیلم‌های خود در این کشور نشده است. فره‌مو به هالیوود ریپورتر گفت:

اعضای شبکه نت‌فلیکس دوست داشتند تا با دیگر فیلم‌ها در فرش قرمز شرکت کنند؛ اما اکنون درک خواهند کرد که روش کاری آنها با دیگر شرکت‌کنندگان مغایرت دارد و به همین دلیل است که Netflix رسما از بخش رقابتی جشنواره کن کنار گذاشته شده است.

با این حال، نت‌فلیکس هنوز می‌تواند فیلم‌های خود را در جشنواره فیلم کن نمایش دهد؛ اما در بخش رقابتی و نخل طلایی شرکت داده نخواهد شد. جشنواره فیلم کن سال 2018 قرار است در تاریخ ۸ تا ۱۹ می امسال (۱۸ تا ۲۹ اردیبهشت) برگزار شود. نت‌فلیکس برنامه گسترده‌ای برای توسعه بخش فیلمسازی خود دارد؛ اما نمایش داده نشدن فیلم‌های این شبکه در سینماها باعث انتقادات بسیاری از روش کاری این شبکه استریم محبوب شده است.


منبع Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده