نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۲

بازی Hellblade: Senua's Sacrifice برای ایکس باکس وان منتشر خواهد شد

استودیو Ninja Theory خبر انتشار بازی Hellblade: Senua's Sacrifice برای ایکس‌باکس وان را تایید کرد. با زومجی همراه باشید.

استودیو نینجا تئوری اعلام کرد که بازی Hellblade: Senua's Sacrifice، اثر تحسین‌شده‌ای که مشکلات روانی را از دیدگاه اسطوره‌شناسی نورس بررسی می‌کرد، در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) برای ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. این بازی سابق بر این، به شکل انحصاری برای پلی استیشن 4 و همچنین کامپیوتر منتشر شده بود.

البته این بازی روی کنسول مایکروسافت پیشرفت‌هایی خواهد داشت که این پیشرفت‌ها برای کنسول ایکس باکس وان ایکس به بیشترین میزان ممکن خواهند رسید؛ از جمله پشتیبانی از قابلیت HDR. شرکت نینجا تئوری توضیح می‌دهد:

گیمرها می‌توانند یکی از این سه حالت ویژه را انتخاب کنند:

۱. حالت «جلوه‌های بصری بهبود یافته» یا Enhanced Visuals: این حالت موجب بهبود کیفیت بازی در بحث جلوه‌های بصری و دیداری می‌شود.

۲. حالت «نرخ فریم زیاد» یا High Framerate: در این حالت بازی به شکل «۶۰ فریم بر ثانیه» اجرا می‌شود.

۳. حالت «رزولوشن تصویر بالا» یا High Resolution: در این حالت بازی با وضوح تصویر بالا و داینامیک اجرا می‌شود. رزولوشن تصویر در این حالت در بهترین شکل ممکن، به 4K خواهد رسید.

پیش‌فروش بازی Hellblade برای ایکس‌باکس وان از ۲۶ مارس (۶ فروردین) آغاز می‌شود. همچنین به عنوان «تشکر از حامیان ایکس‌باکس‌دار و صبور شرکت نینجا تئوری»، افرادی که این بازی را پیش خرید کنند در هزینه بازی، ۱۰ درصد تخفیف خواهند گرفت. بازی Hellblade: Senua's Sacrifice در اروپا به قیمت ۲۹.۹۹ یورو/ ۲۴.۹۹ پوند و در آمریکا به قیمت ۲۹.۹۹ دلار، برای ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

بازی Hellblade ابتدا در تابستان ۹۶ منتشر شد. این بازی گیمرها را در نقش سنو، یک مبارز سلتیک، قرار می‌دهد که تلاش می‌کند تا پرده از اسرار مرگ خانواده‌اش بردارد. سایت گیم‌اسپات به این بازی نمره خوب ۸ از ۱۰ را داد و آن را «یک بازی جنجالی و احساسی درباره از دست دادن و رستگار شدن» خواند.

Hellblade: Senua

Hellblade: Senua's Sacrifice اثری است که به دلایل درست و منطقی شما را از منطقه آرامش‌تان بیرون می‌کشد و درگیرتان می‌کند. در این بازی با زنی جوان به نام سنو همراه می‌شویم که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتش است؛ با او به سفری هیجان‌انگیز از جنس خودشناسی می‌رویم و به تماشای رستگار شدنش می‌نشینیم. این بازی توانست نمره خوب ۸ را از زومجی بگیرد. خواندن بخشی از بررسی Hellblade که توسط سایت زومجی انجام شد خالی از لطف نیست:

Hellblade: Senua's Sacrifice تجربه‌ای فراتر از یک بازی ویدیویی ارائه می‌کند؛ تجربه‌ای که شاید بتوان آن را تلفیقی از یک بازی و یک فیلم دانست و با اینکه بازی در زمینه گیم‌پلی و علی‌الخصوص مبارزه‌ها مشکلاتی دارد، اما آنقدر از نظر داستانی عالی است که خیلی زود غرق روایت بازی می‌شوید و حتی گذر زمان را هم حس نخواهید کرد. علاوه بر این، سازندگان بازی در استودیو نینجا تئوری موفق به خلق اثری شده‌اند که از نظر صوتی و بصری دست کمی از بازی‌های بزرگ روز ندارد و همین دو عامل با همکاری هم اتمسفر فوق‌العاده‌ای برای بازی پدید آورده‌اند.  


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده