نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

فصل نهم مسابقات DreamLeague با قهرمانی Team Secret پایان یافت

نهمین فصل از سری مسابقات DreamLeague بازی Dota 2 با قهرمانی تیم Team Secret به کار خود پایان داد تا این تیم برای دومین بار پیاپی فاتح این تورنمنت شود.

کمپانی ولو پس از پایان مسابقات The International 7 سیستم برگزاری مسابقات بازی Dota 2 را به کلی متحول ساخت و با معرفی سیستم ماینور/میجور، تیم‌های برتر سراسر جهان را برای کسب «امتیاز صلاحیت» به منظور راهیابی به مسابقات اینترنشنال سال آینده به ماراتن سنگین و نفس‌گیری دعوت کرد که کمتر تیم‌هایی از پس آن بر می‌آیند. فصل نهم مسابقات DreamLeague پنجمین ماینور در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید که هشت تیم برجسته از شش منطقه اصلی را برای کسب جایزه ۱۲۵ هزار دلاری و ۱۵۰ امتیاز صلاحیت مقابل هم قرار می‌دهد. این تورنمنت که از قالب سنتی برگزاری مسابقات تبعیت نمی‌کند و در آن از مرحله گروهی صرف نظر شده است، در شهر اِستُکهُلم، پایتخت کشور سوئد برگزار شد و میزبانی آن نیز بر عهده جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) بود که به همراه مفسران برجسته‌ای نظیر اووِن دیویس (اودی‌پیکسل) و یوانس لوکاس (فاگد) تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. فصل نهم مسابقات DreamLeague در دو مرحله مقدماتی و اصلی برگزار شد و تیم Team Secret با عبور از سد حریفان در جایگاه نخست ایستاد و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

 

مرحله مقدماتی | ۱۹ بهمن تا ۹ اسفند ۱۳۹۶

در این دوره از مسابقات، از تیم‌های Team Secret و Team Liquid به صورت مستقیم دعوت به عمل آمد و سایر تیم‌ها نیز با شرکت در مرحله مقدماتی جواز حضور در مرحله اصلی را به دست آوردند. پس از پایان رقابت‌ها در شش منطقه اصلی نهایتا تیم OG از منطقه اروپا، تیم Team Empire از منطقه CIS، تیم Newbee از منطقه چین، تیم Fnatic از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم Immortals از منطقه امریکای شمالی و تیم paiN Gaming از منطقه امریکای جنوبی به مرحله اصلی راه یافتند.

DreamLeague Season 9

 

مرحله اصلی | ۱ تا ۵ فروردین

در اولین روز از مرحله اصلی شاهد برگزاری چهار دیدار در براکت بالایی بودیم که در دیدار اول تیم Team Liquid با نتیجه ۰-۲ تیم paiN Gaming را به براکت بازنده‌ها فرستاد و در دیدار دوم تیم Fnatic با کسب دو پیروزی به کار تیم OG در براکت بالایی پایان داد. در دیدارهای بعدی این روز تیم Newbee با نتیجه ۰-۲ از سد تیم Immortals گذشت و تیم Team Empire با دو شکست پیاپی مغلوب تیم Team Secret شد.

در روز دوم نیز به مانند روز اول چهار دیدار را شاهد بودیم که در براکت بالایی تیم Team Liquid با نتیجه ۱-۲ تیم Fnatic را شکست داد و تیم Newbee بازی را با نتیجه ۰-۲ به تیم Team Secret واگذار کرد. در دیدارهای دیگر این روز در براکت پایینی تیم paiN Gaming در بازی خود مقابل OG شکست تلخ دیگری را تجربه کرد و از رقابت‌ها حذف شد. در بازی نهایی این روز نیز تیم Immortals با نتیجه ۱-۲ مقابل Team Empire باخت و راهی خانه شد.

روز سوم مرحله اصلی با برگزاری سه دیدار در براکت بازنده‌ها و برنده‌ها پیگیری شد که در براکت برنده‌ها شاهد تقابل تیم‌های Team Liquid و Team Secret بودیم که با نتیجه ۰-۲ به نفع تیم Team Secret پایان یافت. در دیدارهای دیگر این روز تیم Newbee و تیم OG به مصاف هم رفتند که نتیجه ۰-۲ به نفع Newbee رقم خورد و در دیدار میان Fnatic و Team Empire هم تیم Fnatic با دو پیروزی پیاپی حریف روسی خود را شکست داد.

در روز چهارم مرحله اصلی تنها دو دیدار در براکت پایینی برگزار شد که در یکی از آنها تیم Fnatic با نتیجه ۱-۲ تیم Newbee را از میان برداشت و در دیدار آخر تیم Fnatic موفق شد تا با نتیجه ۰-۲ تیم Team Liquid را در هم کوبد و جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آورد.

DreamLeague Season 9

در روز پنجم و آخرین روز از مرحله اصلی مسابقات نیز فینال مسابقات را شاهد بودیم که تیم Team Secret با نتیجه ۰-۳ تیم Fnatic را شکست داد و فاتح فصل نهم مسابقات DreamLeague شد. بازی اول این دیدار نسبتا آرام دنبال می‌شد، ولی نهایتا تیم Team Secret از اشتباهات فردی تیم Fnatic استفاده کرد و یک پیروزی شیرین به دست آورد. در دقیقه چهارم تیم Fnatic در لاین بالایی موفق به کشتن یکی از یاران حریف شد، اما زمانی که در دقیقه ششم در لاین پایینی برای از بین بردن یکی از بازیکنان Team Secret اقدام کرده بود به در بسته خورد و یکی از یاران خود را از دست داد. در دقیقه ۹ درگیری دیگری را شاهد بودیم که تماما به نفع TS به پایان رسید و دو کشته از Fnatic بر جای گذاشت، اما طولی نکشید که تیم Fnatic با حضور به‌موقع در لاین پایینی موفق به کشتن یکی از یاران حریف شد. تیم Team Secret در دقیقه ۱۳ از غفلت Fnatic استفاده کرد و برتری‌های کوچکی در درگیری‌های بعدی به دست آورد. در دقیقه ۱۶ تیم Fnatic با از میان برداشتن روشان Aegis را تصاحب کرد و دقایقی بعد برای تخریب دومین تاور لاین بالایی حریف اقدام کرد که با دفاع مستحکم TS روبه‌رو شد و به عقب بازگشت. تیم Team Secret در دقیقه ۲۲ وارد فایت بزرگی شد و پس از کشتن چندین نفر از تیم رقیب به کار تاور میانی آنها نیز پایان داد. از این لحظه تیم‌ها روی تخریب تاورهای یکدیگر و فارم تمرکز کردند، تا اینکه در دقیقه ۲۹ نبرد دیگری در نزدیکی روشان اتفاق افتاد که تیم TS چهار نفر از بازیکنان تیم Fnatic را از میان برداشت و به دنبال آن چندین باراکس و تاور خطوط میانی و بالایی حریف را تخریب کرد. تیم Team Secret که تسلط خوبی به بازی پیدا کرده بود به کار روشان در دقیقه ۳۲ پایان داد و به لاین پایینی حریف هجوم برد. دو دقیقه بعد تیم Fnatic که بیشتر تاورها و باراکس‌های خود را از دست داده بود و در درگیری نهایی نیز شکست خورده بود، مجبور به پذیرفتن شکست شد.

بازی دوم این دیدار بی‌شباهت به بازی نخست نبود و با اینکه Team Secret بازی را بهتر آغاز کرد، اما نهایتا این Team Secret بود که بازی را در دست گرفت و نتیجه کار را ۰-۲ کرد. در دقیقه پنجم شاهد اولین درگیری بازی بودیم که یک کشته از هر دو تیم بر جای گذاشت و به دنبال آن در خط میانی Universe از تیم Fnatic موفق به کشتن MidOne شد. دقایقی بعد با پیوستن دو نفر از یاران TS به خط بالایی باری دیگر یکی از بازیکنان رقیب کشته شد و در این اثنا بازیکن کَری تیم حریف که تسلط خوبی به لاین پایینی داشت، چندین بار موفق به از بین بردن بازیکن ساپورتر Team Secret شد. در دقیقه ۱۱ یک همکاری زیبا از تیم Fnatic را شاهد بودیم که چندین کشته از TS بر جای گذاشت. از این لحظه درگیری‌های دو تیم به گونه‌ای بود که گاهی Team Secret و گاهی Fnatic از آن سربلند بیرون می‌آمد؛ تا اینکه TS در دقایق ۲۰ و ۲۲ فایت‌های جدیدی آغاز کرد و قدرت خود را به رخ حریف کشید. پس از آن بازی رنگ و بوی تازه‌ای گرفت و Team Secret تسلط بیشتری به بازی به دست آورد. این تیم در دقیقه ۲۴ با کشتن روشان و تصاحب Aegis وارد درگیری‌های دیگری شد که در بیشتر آنها موفق ظاهر شد. در دقیقه ۳۵ تیم TS باری دیگر روشان را از پای درآورد و با هجوم به خط میانی یکی از باراکس‌ها و تاور این قسمت را تخریب کرد. پنج دقیقه بعد تیم Team Secret در حرکتی برق‌آسا موفق به کسب مگاکریپ شد و نهایتا با فشارهای بی‌امان در دقیقه ۴۶ به پیروزی رسید.

در بازی سوم این دیدار تیم Team Secret که تنها یک پیروزی برای قهرمانی نیاز داشت، با آرامش خاطر بیشتری بازی را دنبال می‌کرد و در طرف مقابل تیم Fnatic تلاش زیادی برای پیروزی در این بازی به کار بست که مثمر ثمر واقع نشد. در دقیقه سوم بازی شاهد یک درگیری در لاین پایینی بودیم که یک کشته از Fnatic بر جای گذاشت و یک دقیقه بعد بازیکن میانی TS که برای کشتن Abed اقدام کرده بود، با پیوستن به موقع DJ به این لاین به در بسته خورد. پس از آن بازی حالت تهاجمی به خود گرفت و در دقایقی بازیکنان Team Secret و در دقایقی دیگر بازیکنان Fnatic درگیری‌های تازه‌ای آغاز و برتری‌های کوچکی برای تیم خود کسب ‌کردند. اندکی بعد تیم‌ها تصمیم گرفتند تا به جای نبردهای مستقیم به فارم بپردازند و با نابودی تاورها به نقشه تسلط یابند. بازی به این منوال پیش رفت، تا اینکه از دقیقه ۲۳ باری دیگر بازی ریتم تندی به خود گرفت و درگیری‌های میان تیم‌ها شدت گرفت که در بیشتر این نبردها TS موفق‌تر ظاهر شد. پنج دقیقه بعد TS به دنبال کشتن دو نفر از بازیکنان Fnatic به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد. این تیم پس از آن به خط پایینی حریف هجوم برد و در درگیری‌های این قسمت موفق به کشتن تمام بازیکنان حریف شد. تیم Fnatic که توان مقابله با تیم قدرتمند Team Secret را نداشت، سرانجام در دقیقه ۳۴ شکست خود را اعلام کرد و به این ترتیب Team Secret برای دومین بار پیاپی فاتح مسابقات DreamLeague شد.

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

DreamLeague Season 9

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولTeam Secret۱۲۵ هزار دلار۱۵۰
دومFnatic۷۰ هزار دلار۹۰
سومTeam Liquid۳۰ هزار دلار۴۵
چهارمNewbee۳۰ هزار دلار۱۵
پنجم-ششمOG۱۵ هزار دلار-
پنجم-ششمTeam Empire۱۵ هزار دلار-
هفتم-هشتمImmortals۷هزار و پانصد دلار-
هفتم-هشتمpaiN Gaming۷ هزار و پانصد دلار-
برای مطالعه‌ی تمام اخبار مربوط به مسابقات بازی Dota 2 به این صفحه مراجعه کنید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده