// جمعه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Evoland

Evoland سفری است در تاریخ بازی‌های اکشن نقش آفرینی؛ از صفحه‌ای دو بعدی و امکان حرکت فقط به چپ و راست تا نمای سه بعدی و بافت‌هایی با جزییات بالا.

بازی Evoland یک تجربه خاص در قالب بازی‌ای در سبک نقش‌آفرینی و اکشن است که در بهمن ۱۳۹۳ برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS توسط استودیو پلی‌دیجیوس (Playdigious) منتشر شد. البته نسخه اصلی این بازی پرطرفدار و خاطره انگیز در سال ۱۳۹۱ برای ویندوز و OS X توسط شیروگیمز (Shiro Games) توسعه داده شده بود. در این بازی شما با کاراکتری که در میانه‌های بازی نامش را خودتان انتخاب می‌کنید، مانند ماشین زمان در تاریخ بازی‌های ویدیویی سفر می‌کنید و قدم قدم با پیشرفت‌های انجام‌شده آشنا می‌شوید. اگر با بازی کردن بازی‌های کلاسیک بزرگ شده‌اید، تجربه این بازی برای شما لذت‌بخش خواهد بود. برای تازه‌واردها هم از دست دادن این بازی خوشایند نخواهد بود؛ زیرا سازندگان بازی در نشان دادن نحوه تحول بازی‌های نقش‌آفرینی طی دهه‌های گذشته کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند.

Evoland در طبقه‌بندی خاص خودش قرار می‌گیرد، ولی اگر بخواهیم آن را دسته‌بندی کنیم یک بازی نقش آفرینی محسوب می‌شود. این بازی تاریخچه سبک RPG و تمام تکنیک‌هایی را که توسعه‌دهندگان به وسیله آنها از تکنولوژی‌های در دسترس‌شان استفاده کردند به نمایش می‌گذارد تا بهترین تجربه را ارائه کنند. در بخش‌های اولیه با وجود گرافیک و گیم‌پلی ساده، بازی به شدت لذت‌بخش است؛ گویا شما با باز کردن هر صندوق، یک تکنولوژی جدید را کشف می‌کنید که آزاد کردن گرافیک‌های بهتر و سیستم‌های گیم‌پلی، راضی‌کننده و سرگرم‌کننده است. تنها پس از گذشت چند لحظه از بازی متوجه خواهید شد که جدا از ماموریت جذاب خود بازی، شما ماموریتی در یافتن صندوق‌ها دارید.

evoland1

بازی هم از نظر گیم‌پلی و هم از نظر سیاحت درون تاریخ بازی‌های ماجراجویی و نقش‌آفرینی، اثر مفرحی است

از نکات قابل توجه این بازی، نبودن هیچ اثری از خرید‌های درون برنامه‌ای است. هیچ تبلیغ یا پیشنهاد ویژه‌ای لا به لای مراحل بازی مزاحم تجربه شیرین شما نخواهند شد. مانند سایر بازی‌های نقش‌آفرینی، صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند برای کنترل دقیق ایده‌آل نیست و حتما طی این مراحل کمی اذیت خواهید شد، ولی پشت سر گذاشتن مراحل ارزشش را خواهد داشت؛ زیرا این اذیت موقتی خواهد بود و به آن عادت خواهید کرد.

در بازی Evoland به دلیل اینکه گرافیک، گیم پلی و اکثر بخش‌های اصلی بازی با گذشت زمان و طی کردن مراحل در حال تغییر و پیشرفت است، نمی‌توان نظر جامع و یک‌دستی داد. البته جا دادن بازه قابل توجهی از نمونه‌های گرافیک بازی‌های سال‌های گذشته و موسیقی‌های مختلف و الهام گرفتن از بازی‌هایی خاطره‌انگیز مانند Zelda و Final Fantasy در بخش‌های اصلی بازی، کاری قابل تحسین از سوی استودیوی سازنده بازی است. دیالوگ‌های بامزه، انتقاداتی با زبان طنز به برخی نکات دنیای گیم و راهنمایی‌هایی که با اشاراتی به بازی‌های بزرگ و پرطرفدار این سبک همراه شده، حس نوستالژی خاصی به بازی‌کننده می‌دهد.

evoland11

در آغاز بازی، در دنیایی سیاه و سفید، تنها به یک جهت می‌توانید حرکت کنید. با باز کردن پیاپی صندوق‌ها کم کم جهت‌های بیشتر برای حرکت، رنگ‌های جدید و بافت‌های باکیفیت‌تر در جهان بازی و حضور محیط‌ها، دشمنان و کاراکترهای غیر قابل بازی متفاوت به بازی اضافه می‌شود. البته این تغییرات به اینجا ختم نمی‌شود و پس از شروع بازی در سکوت کامل و دوربینی از بالا، به موسیقی‌های خوب بازی و دوربین سه بعدی و داستان اصلی می‌رسید. باز کردن هر صندوق می‌تواند باعث پیشرفت در هر زمینه‌ای باشد. پیشرفت در گرافیک، در موسیقی متن‌، در گیم‌پلی و نحوه مبارزه همه و همه با باز کردن این صندوق‌ها انجام می‌شود که سازنده با جای‌گذاری مناسب صندوق‌ها به هر لحظه از بازی حس تازگی و هیجان بخشیده است.

evloand111

در مجموع قسمت اول بازی Evoland برای طیف وسیعی از گیمرها تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود؛ تجربه‌ای که خاص این بازی است و نمونه آن کمتر دیده شده که بازی‌ای خود را وقف تعریف کردن تاریخ بازی‌های سبک خودش کند. موفقیت‌های این بازی به حدی بود که باعث شد که نسخه دوم آن نیز منتشر شود که به زودی به معرفی آن در زومجی خواهیم پرداخت. تا آن زمان، تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب است تا با Evoland به خاطره‌بازی با بازی‌هایی که شاید امروز کم‌تر دیده ‌می‌شوند بپردازیم.

دانلود بازی اندروید و آیفون Evoland


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده