// شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Bored Ogre

بازی Bored Ogre اثر سرگرم‌کننده‌ای است که شاید در ظاهر چندان جذاب به نظر نرسد، اما گیم‌پلی جالب و متفاوتی را به شما ارائه خواهد کرد.

گاهی اوقات با بازی‌هایی روبرو می‌شویم که شاید در ظاهر و قبل از اجرای بازی، چندان جذاب به نظر نمی‌رسند یا اگر بخواهم راحت‌تر بگویم، چیزی برای ربودن دل ما و فریب دادن ما ندارند، اما وقتی شروع به تجربه بازی می‌کنیم، تازه متوجه می‌شویم که تصورات‌مان تا چه حد با واقعیت فاصله داشته است. خب حقیقت این است که هر کسی و هر ناشری هنر لازم برای راه‌انداختن تبلیغات چشمگیر و تاثیرگذار را ندارد. شاید اگر شما نگاهی به تصویر اصلی بازی Bored Ogre بیندازید، هیچوقت نسبت به دانلود کردن آن متقاعد نخواهید شد و حتی احتمالا برای خواندن همین معرفی هم تمایل چندانی نداشته باشید، اما حقیقت این است که این غول خسته و بی‌ریخت برای شما گیم‌پلی بسیار جالبی را تدارک دیده است.

Bored Ogre
Bored Ogre
Bored Ogre
گیم‌پلی بازی رفته رفته شما را با چالش‌های جدیدی روبرو می‌سازد و برای سپری کردن مراحل باید تعداد آزمون و خطاهای خود را بالا ببرید

اولین موردی که از بازی اندروید و آیفون Bored Ogre دستگیرتان می‌شود، حالت طنزی است که داستان و گیم‌پلی آن به خود گرفته است و این موضوع خیلی سریع توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. داستان از این قرار است که غول بزرگی در قصر وسیع خود به دور از هر موجود مزاحمی در حال زندگی بوده است تا اینکه سروکله انسان‌هایی که قصد از بین بردن او را داشته‌اند، پیدا می‌شود و او هم به جای کشتن آن‌ها تصمیم می‌گیرد تا از شوالیه‌های مهاجم به عنوان اسباب‌بازی استفاده کند تا شاید از خستگی و بی‌حوصلگی مفرطش نجات پیدا کند. گیم‌پلی بازی هم دقیقا بر پایه همین ماجرا بنا شده است. Bored Ogre از چند مدل بازی مختلف تشکیل شده است که در هر کدام از آن‌ها برای پیروز شدن باید بلایی به سر شوالیه‌های بیچاره بیاورید و احتمالا بعضی‌هایشان را هم به کشتن دهید. گلف، دارت و پرتاب انسان‌ها به داخل دهان یک کوسه، سه حالت بازی اصلی است که در Bored Ogre در اختیار شما قرار می‌گیرد و هر کدام از این‌ها ضمن اینکه گزینه‌ها مختلفی دارند، مراحلی هم پیش روی شما قرار می‌دهند که با گذر از آن‌ها به ترتیب با موانع جدیدتر و المان‌های متنوعی در گیم‌پلی روبرو می‌شوید.

برای مثال در حالت گلف، شما باید شوالیه‌ها را به داخل کاسه‌ای که مشخص شده است پرتاب کنید و با اینکه می‌توانید با کم‌ترین دردسر و چند نشانه‌گیری نصفه و نیمه هم این کار را انجام دهید، اما بازی با قراردادن سکه‌ها و برخی آیتم‌های جایزه‌ای دیگر در مسیرتان، سعی می‌کند شما را با چالش‌های مختلفی مواجه کند. همین موضوع در مورد دو بخش دیگر بازی هم صدق می‌کند. برای مثال در حالت بازی Toss شما برای پرتاب شوالیه‌ها با پنکه‌های بزرگی مواجه می‌شوید که روی هدف‌گیری‌های‌تان تاثیرگذار هستند و حداقل سه چهار بار شما را به اشتباه می‌اندازند تا سرانجام قلق کار را به‌دست بیاورید. یکی از ویژگی‌های جالب بازی این است که شما برای پرتاب سربازها می‌توانید از قاشق‌های مختلفی استفاده کنید که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های به‌خصوصی دارند و برای موقعیت‌های خاصی استفاده می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود تا در کنار تنظیم قدرت و انتخاب مسیر دقیق، استفاده از وسیله مناسب هم به یکی از چالش‌های بازیکن تبدیل شود.

Bored Ogre
Bored Ogre
Bored Ogre

گرافیک بازی با اینکه شاید در نگاه اول چندان جالب به نظر نرسد، اما کاملا رضایت‌بخش است به هیچ وجه موجب رنجش شما از بازی نخواهد شد. محیط‌های متنوع، المان‌های مختلف و نورپردازی‌ها در شرایط قابل‌قبولی قرار دارند، اما شاید تنها موردی که کمی بازیکن را آزار می‌دهد، افت فریم در برخی قسمت‌ها است که البته چندان هم حاد نیست. اما اصلی‌ترین مشکل بازی، مربوط به زیاده‌خواهی سازندگان و پولی‌کردن بخش اعظمی از مراحل است که بدجوری توی ذوق بازیکن می‌زند. در حالی که تازه دارید از بازی لذت می‌برید و وارد مراحل متنوع‌تری می‌شوید، بازی برای دسترسی به مراحل بعدی از شما طلب پرداخت پول می‌کند که چندان جالب نیست. البته نمی‌خواهم این حق را از سازندگان سلب کنم، اما شاید بهتر بود تیم سازنده یا بازی را از اساس پولی می‌کردند یا اینکه کاملا رایگان آن را در اختیار بازیکن قرار می‌دادند. اثری که در اختیار شما قرار می‌گیرد نه به اندازه یک نسخه آزمایشی محتوای ناچیزی دارد و نه به اندازه یک بازی کامل شما را برای مدت قابل‌قبولی سرگرم می‌کند و این بلاتکلیفی چیزی است که به تجربه بازی صدمه وارد می‌کند. برای دانلود بازی آیفون و اندروید Bored Ogre می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Bored Ogre


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده