نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵

استفاده نیروی دریایی آمریکا از کنترلر ایکس‌ باکس 360 در زیردریایی جدیدش

نیروی دریایی آمریکا از یک کنترلر ایکس‌باکس 360 در کنترل زیردریایی جدیدش استفاده خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

نیروی دریایی آمریکا، برای کنترل یکی از قسمت‌های جدیدترین زیردریایی‌ خود یعنی USS Colorado، از یک کنترلر ۱۲ ساله، یعنی کنترلر ایکس‌باکس 360 استفاده خواهد کرد. این زیردریایی با ۳۷۷ فوت طول و ۷۸۰۰ تن وزن، اولین زیردریایی‌ای خواهد بود که در کنترل برخی از قسمت‌هایش از یک کنترلر ایکس‌باکس استفاده می‌شود.

از این کنترلرها برای کنترل دکل‌های فوتونیک زیردریایی استفاده خواهد شد؛ در زیردریایی‌های مدرن، برای دیدن سطح روی آب به جای استفاده از پریسکوب‌های چرخشی، از دکل‌های فوتونیک استفاده می‌شود. قرار است در زیردریایی USS Colorado، این دکل‌ها با کنترلر ایکس‌باکس ۳۶۰ کنترل شوند. فرمانده رید کوئپ در مصاحبه با وب‌سایت usatoday گفت که به دلیل آشنا بودن نیروهای جدید با این کنترلر و صرف جویی در هزینه‌ها، تصمیم گرفتند که از قطعات تجاری در دسترس، همچون کنترلر ایکس‌باکس 360 استفاده کنند. 

نیروی دریایی آمریکا در صفحه توییترش اینگونه به تبلیغ زیردریایی جدیدش پرداخت:

نیروی دریایی آمریکا فردا در پایگان New London در گروتون، از جدیدترین زیردریایی تهاجم‌سریع خود رونمایی خواهد کرد.

فرمانده زیردریایی «ویرجینیا کلاس» در مصاحبه با سایت Kotaku گفت که استفاده از کنترلر ایکس‌باکس 360 برای نیروی دریایی خیلی به صرفه است؛ چرا که طراحی یک کنترلر منحصر به فرد و دیگر موارد مرتبط با فرآیند کنترل دکل‌های فوتونی، برای نیروی دریایی هزینه ۳۸ هزار دلاری در بر داشت، درحالی که قیمت یک کنترلر ایکس‌باکس ۳۶۰ کمتر از ۵۰ دلار است.

زیردریایی USS Colorado در نبرد با سایر زیردریایی‌ها، عملیات‌های شناسایی و تجسس و همچنین حمل و نقل سربازان یگان ویژه کاربرد خواهد داشت. به علاوه، این زیردریایی توانایی شلیک موشک‌های Tomahawk را هم خواهد داشت.

ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی آمریکا، در بیانیه‌ای گفت:

USS Colorado شگفتی واقعی تکنولوژی و نوآوری روز دنیا است و در میدان‌های نبرد، نشان خواهد داد که چقدر شرکای صنعتی‌ ما توانا هستند. در جهان امروز، نیاز به جنگ افزارهایی در زیر آب‌ها که قادر به انجام طیف وسیعی از عملیات‌های ساحلی و دریایی هستند کاملا احساس می‌شود. من اطمینان دارم که کلرادو با افتخار برای ده‌ها سال از مردم‌مان دفاع خواهد کرد.

این اولین باری نیست که نیروهای نظامی آمریکا از یک کنترلر ایکس‌باکس برای کنترل جنگ افزارهای‌شان استفاده می‌کنند؛ در سال ۲۰۱۴، ارتش آمریکا یک Lasser Cannon (توپ لیزری) را معرفی کرد که با کنترلر یکس‌باکس 360 کنترل می‌شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده