نویسنده: بهنام میرزائی
// یکشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Interlocked

بازی موبایل Interlocked یک اثر پازل بی‌نظیر با خلاقیت بسیار بالا است که علاقه‌مندان به چالش ذهن و تفکر را قطعا راضی خواهد کرد. با زومجی و معرفی این بازی همراه شوید.

بازی موبایل Interlocked اثر جذاب و متفاوتی در سبک پازل است که از جانب Armor Games ارائه شده است و بازیکنان را با چالش ذهنی بسیار زیبایی همراه می‌کند. قطعا بازی لیاقت قرار گرفتن در چنین ژانری را دارد و با داشتن طرحی مبتکرانه، اکثر بازیکنان را با چالش‌های ذهنی حرفه‌ای و بسیار دلنشینی همراه می‌کند که شاید تاکنون ندیده باشند.

وظیفه شما در این بازی اندروید بدین صورت است که باید سازه‌هایی را که به هم‌دیگر متصل هستند از یکدیگر جدا کنید و این کار را در کم‌ترین تعداد حرکت ممکن انجام دهید. این سازه‌ها به صورتی به هم متصل هستند که باید با حرکت دادن‌شان در بین هم و کشیدن آنها به سمت چپ و راست بتوانید قفل این گره‌ها را باز کنید و آنها را از درهم‌تنیدگی درآورید. همین موضوع ساده به چالش بزرگی در مرحله‌های بعدی تبدیل می‌شود و باید تمرکز بالایی روی تمام سازه‌ها داشته باشید. تعداد این سازه‌ها از سه تا به بالا است و می‌توانید زاویه دوربین را به دلخواه خود تغییر دهید تا به خوبی آنها را مشاهده کنید و اشراف کاملی به بطن ماجرا داشته باشید. این سازه‌ها هر کدام دارای جزئیات بالایی هستند و شما برای اینکه بتوانید این قفل را بشکنید، باید این جزئیات را بشناسید و بتوانید با حرکت‌های درست، آنها را به درستی حرکت دهید.

Interlocked
Interlocked
Interlocked

در حالت کلی، گیم پلی روانی را شاهد هستیم و بازیکن می‌تواند تنها با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش، هر سازه‌ای را که دلش می‌خواهد حرکت دهد. برای موفقیت در بازی باید ابتدا چند ثانیه سازه‌ها را از نزدیک وارسی و بعد از آن، اقدام به حرکت دادن آنها کنید. در صورتی که بدون بررسی پیش بروید، حرکت‌های خود را بی‌نتیجه مصرف خواهید کرد و سازه‌ها به هیچ عنوان از قفل خارج نخواهند شد. در واقع شاید در ابتدا حل کردن این پازل‌ها کار آسانی به نظر برسد؛ اما در واقع اینطور نیست و تفکر بسیار زیادی را می‌طلبد و چالش سختی برای همه محسوب می‌شود. حتی از همان مراحل اولیه نیز این چالش وجود دارد و کسانی که بتوانند در مدت زمان کمی آن را حل کنند، از ذهن قدرتمندی برخوردار هستند. این بازی برای حرفه‌ای‌ها نیز چالش‌های سخت‌تری در مراحل پایانی خواهد داشت.

گرافیک این بازی آیفون تنها نمره قبولی می‌گیرد و شاهد جزئیات و جلوه‌های ویژه زیادی در تجربه بازی نیستیم. این مورد قدری منطقی به نظر می‌رسد و هدف بازی در واقع چیز دیگری است. این گرافیک گاهی موجب می‌شود که در تغییر زاویه دوربین، لگ‌‌هایی را مشاهده کنیم که بعضا اعصاب‌خردکن محسوب می‌شود. بازیکنان اگر بتوانند از فاصله نزدیک‌تری به سازه‌ها نگاه بیندازند، برآمدگی‌ها و پستی و بلندی آنها را بهتر درک می‌کنند و می‌توانند همه حرکت‌های خود را به درستی انجام دهند. سازه‌ها در رنگ‌های مختلف آماده شده‌اند و همگی به خوبی در محیط بازی دیده می‌شوند. خود طراحی پازل و شکل و شمایل این سازه‌ها، هنر بازی را به خوبی نشان می‌دهد و شاهد به کار بردن معماری خاصی در این طراحی‌ها هستیم.

Interlocked
Interlocked
Interlocked

بازی دارای موسیقی آرام بخشی است که کمک می‌کند ذهن در هنگام حل کردن معماها آرامش پیدا کند و فرد بتواند تفکر لازم را داشته باشد. اگر از طرفداران بازی‌های معمایی هستید، باید بدانید که این اثر حرف زیادی برای گفتن در این زمینه دارد و می‌تواند با تعداد متنوعی از مراحل، چالش بزرگی را برای ذهن‌های بازیکنان ایجاد کند. طراحی پازل در مراحل بعدی بازی، فانتزی‌تر می‌شود و از رنگ‌های بیش‌تری استفاده می‌شود. هر کدام از مراحل را که نتوانستید انجام دهید، می‌توانید با زدن دکمه Skip از آن بگذرید و بازی را ادامه دهید. اگر در کار خود سرعت داشته باشید و در مدت زمان کمی به حل کردن معماها بپردازید، می‌توانید از اچیومنت‌های بازی نیز بهره‌مند شوید.

Interlocked
Interlocked
Interlocked

در هنگام حل کردن پازل‌ها حس یک معمار را خواهید داشت که با هنرمندی هرچه تمام‌تر سعی دارد تا با فکر عمل کند و از هر راهی که می‌تواند برای حرکت دادن این سازه‌ها استفاده کند. قطعا چنین تجربه‌ای علاوه بر به کار انداختن ذهن، می‌تواند چالش خوبی را برای هر فرد ایجاد کند تا خلاقیت خود را به کار بیندازد و از روش های مبتکرانه‌ای برای حل معماها استفاده کند.

بازی Interlocked اثر جذابی در سبک پازل است که با داشتن معماهای خلاقانه و فوق‌العاده چالشی، می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. با این بازی لحظه‌ای ذهن خود را به کار می‌اندازید و می‌توانید در چند وجه، تفکرات خود را به یک سو معطوف کنید. باز کردن قفل سازه‌های چوبی و از هم جدا کردن آنها، شاید یکی از کارهای همیشگی ما در دوران کودکی بوده است که اینبار در پلتفرم موبایل می‌توانید آن را تجربه کنید. این بازی را می‌توانید از پلی استور و گوگلی پلی برای سیستم عامل اندروید و آیفون دریافت کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Interlocked


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده