نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷

بازی God of War با الهام از The Last of Us روابط انسانی را به تصویر می‌کشد

طبق صحبت‌های کارگردان بازی God of War، آن‌ها برای نشان دادن جلوه‌ی انسانی شخصیت کریتوس، نیم‌نگاهی نیز به رابطه‌ی جوئل و الی در بازی The Last of Us داشته‌اند.

جدیدترین بازی از سری محبوب God of War قصد دارد تا ابعاد احساسی بیشتری از شخصیت کریتوس را نمایان کند. این شخصیت برای سال‌های زیادی به عنوان مردی عصبانی و بی‌نهایت خشن شناخته می‌شد، اما حالا که پسر او به ماجراهایش راه یافته ناچار است اندکی در نحوه‌ی عملکردش تجدید نظر کند. کارگردان بازی یعنی کوری بارلوگ از ناکامی‌اش در پرداخت درست شخصیت کریتوس سخن می‌گوید. به گفته‌ی او، آن‌ها نتوانستند شخصیت کریتوس را آنطور که باید انسانی و عمیق نشان دهند، اما حالا با بازی جدید، آن‌ها قصد دارند به این شخصیت عمق بیشتری ببخشند.

ریشه‌های این سری همواره با تراژدی رابطه‌ی تنگاتنگی داشته‌اند. از تراژدی خانواده‌ی کریتوس گرفته تا از جان گذشتگی‌هایی که کریتوس در اوایل سری به خرج می‌دهد، همگی عواملی هستند که این سری بازی را از همیشه تراژیک‌تر می‌کنند؛ اما شخصیت کریتوس همواره به عنوان نمادی از خشم، خشونت و قدرت شناخته می‌شده. به گفته‌ی بارلوگ، او می‌خواهد در بازی جدید، احساسات درون او را بیشتر نمایان کند؛ کاری که در نسخه‌های قبلی چندان در انجام آن موفق نبود.

دادن یک پسربچه به کریتوس شاید بهترین روش برای نشان دادن شخصیت انسانی او بود. کریتوس حالا باید اندکی غرایزش را کنترل کند و در لحظات حساس، بر خشم خود غلبه کند تا بتواند وظایف پدرانه‌ی خود را در مقابل فرزندش به نحو احسن انجام دهد. کریتوس می‌خواهد خشم خود را از فرزندش مخفی کند؛ چرا که بخش زیادی از صفات شخصیتی خود را در پسرش دیده است. آترئوس از لحاظ شخصیتی شباهت بسیاری به پدرش دارد و کریتوس با تربیت او سعی می‌کند وی را از اشتباهاتی که خود در گذشته انجام داده محافظت کند. این مسئله وضعیت کریتوس را به شخصیت جوئل در بازی The Last of Us شبیه می‌کند. جوئل نیز مردی درد کشیده و رنج‌دیده بود که حس انتقام سختی در وجودش نهفته بود، اما ناچار بود زمانی که مسئولیتی پدرگونه را بر عهده می‌گیرد، از خشم خود کاسته و با لطافت بیشتری رفتار کند.

البته بارلوگ توضیح می‌دهد که کریتوس هنوز هم همان کریتوس قدیمی است و هنوز آن هیولای بی‌رحم درون خود را به همراه دارد. در طول بازی او هرقدر هم که تلاش می‌کند آن روی بی‌رحم و خشنش را پنهان کند، گاهی نیز از این کار عاجز می‌ماند و برخلاف خواست خودش، مجبور می‌شود هیولای درون را آزاد کند! بر اساس توضیحات بارلوگ، عاجز ماندن کریتوس در پنهان کردن خوی درنده‌ی خود یکی از دیگر عواملی است که قرار است انسان بودن شخصیت کریتوس را بیش از پیش نشان دهد.

حال باید تا تاریخ انتشار بازی یعنی سی و یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۷ (بیستم ماه آوریل ۲۰۱۸) صبر کرد و دید آیا بارلوگ و تیمش موفق شده‌اند این وعده‌ها را عملی کنند یا خیر.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده