// سه شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۵

معرفی بازی موبایل Driving School 2017

بازی Driving School 2017 همان‌گونه که از اسمش برمی‌آید، ادعا دارد که در سبک شبیه سازی است و می‌خواهد رانندگی را به شما بیاموزد. اما این بیش‌تر ادعایی گزاف است که چندان نمی‌توان به آن اعتنا کرد.

بازی Driving School 2017 یا «مدرسه رانندگی 2017» محصول استودیویی است که اکثرا روی بازی‌های موبایل به‌اصطلاح شبیه‌سازی کار می‌کند، اما حقیقتا باید پذیرفت که گوشی‌های هوشمند با تمام پیشرفت‌های فناوری هنوز در حدی نیستند که بتوان محیط و شرایط مشابه واقعیت را در آن‌ها پیاده‌سازی کرد. البته بازی مدرسه رانندگی خودش هم کم‌کاری‌های زیادی دارد. با ورود به بازی با محیط بسیار ساده‌ای مواجه می‌شوید. البته منوهای ساده الزاما چیز بدی نیستند، اما بازی واقعا امکانات زیادی به مخاطب خود ارائه نمی‌دهد. برای مثال تعداد فراوانی خودرو در بازی وجود دارد که به وسیله پول درون بازی یا امتیاز تجربه می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید، اما امکانات شخصی‌سازی بسیار کم هستند و به تغییر رنگ، رینگ و نوع شیشه‌ها خلاصه می‌شوند؛ گرچه سعی شده همین موارد نیز بازیکن را به سمت پرداخت‌های درون برنامه‌ای بکشانند. از سوی دیگر صداگذاری و موسیقی بازی هم کمبود دارد و شنوای چیز هیجان‌انگیزی نخواهید بود و از همه بدتر گرافیک است که با تمام محدودیت و بی‌رنگ و رو بودنش ادعای نسل بعدی بودن هم دارد.

driving school 2017

جالب است که این ادعای سازنده‌ها به‌نوعی هم درست است؛ زیرا بازی به هیچ وجه بهینه نیست و روی گوشی‌های میان رده حتی اگر تنظیمات گرافیکی را در حد متوسط پایین بیاورید نیز با مشکلاتی از قبیل افت فریم مواجه خواهید شد. با این همه نباید از تلاش قابل تقدیر سازنده‌ها در زمینه پیاده‌سازی شهرهای معروف دنیا غافل شد. بازی شامل شهرهایی نظیر لندن، استانبول، لس‌آنجلس و... است که چندی از اماکن معروف دنیای واقعی آن شهرها نیز طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند. به طور کلی بازی در شبیه‌سازی کلان‌شهرها عملکرد مناسبی داشته است، اما مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که ادعای سازنده‌ها را باور کنید و بخواهید با این بازی رانندگی یاد بگیرید.

این بازی دوست دارد شبیه‌ساز رانندگی باشد، ولی نیست

بازی بدون اینکه قوانین رانندگی را به شما شرح دهد از شما می‌خواهد مسیری را را با رعایت قانون بپیمایید. در این میان اگر قوانین دنیای واقعی را رعایت نکنید از امتیازتان کم می‌شود و شکست می‌خورید. برای کنترل خودرو حالت‌های مختلف تغییر جهت و دنده کشی ارائه شده است که می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید، اما بازهم فیزیک وسایل نقلیه بسیار کند و سنگین است. البته ضعف بازی در بازسازی فیزیک طبیعی به اینجا ختم نمی‌شود؛ خیلی از  اجسام در محیط اصلا برخورد پذیر نیستند و می‌توان از درونشان عبور کرد.

driving school 2017از از سوی دیگر رابط کاربری کنترل بازی بسیار شلوغ است و گزینش و لمس صحیح انواع دکمه‌های قرار گرفته روی تصویر کوچک موبایل سردرگم‌کننده است؛ از این‌رو خیلی طول می‌کشد که برای مثال به محل قرارگیری دکمه آینه بغل، چراغ راهنما، بوق و ... عادت کنید. همچنین از آنجا که بازی به دنبال شبیه‌سازی قوانین است و باید حواستان باشد حتی کمی از خطوط خارج نشوید یا با خودروی دیگری تصادف نکنید، پیدا کردن قسمت خاصی از رابط کاربری و در عین حال تمرکز روی جاده عملی واقعا فرسایشی است.

شهرهای بازی که البته در بروزرسانی‌های آینده تعدادشان بیش‌تر خواهد شد، هرکدام دارای پنج مرحله سختی هستند که شرایط رانندگی در آن‌ها دشوارتر می‌شود؛ مثلا در یک مرحله، بارش باران اتفاق می‌افتد و در دیگری موظف به رانندگی در شب‌هنگام هستید. هدف مراحل هم حرکت از نقطه الف به نقطه ب و پارک کردن دوباره است. یک قسمت بازی چندنفره هم در بازی گنجانده شده که سرورهایش همیشه خالی است و نتوانستیم آن را تجربه کنیم.

در مجموع بازی مدرسه رانندگی اثری حوصله سربر و ناراحت‌کننده است، اما اگر بخواهید بعضی نکات رانندگی واقعی ملکه ذهنتان شود می‌تواند برایتان مفید باشد. به همین دلیل این سرگرمی اوقات بیکاری در مترو و تاکسی نیست؛ چرا که به تمرکز و دقت عمل نیاز دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Driving School 2017


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده