نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

آپدیت روز اول Sea Of Thieves چیزی نیست که انتظار دارید

استودیوی ریر (Rare) معمولا با طنز و شوخ‌طبعی خاصش شناخته می‌شود. آپدیت روز اول بازی جدید این استودیو یعنی Sea Of Thieves هم یک شوخی بامزه است.

استودیوی ریر، عادت دارد به اینکه شوخی‌ها و نکات خنده‌دار را در بازی‌هایش بگنجاند. Sea Of Thieves، جدیدترین بازی این استودیو نیز طنز پررنگی دارد، اما یکی از اولین شوخی‌هایی که بازیکن‌ها در این بازی با آن مواجه می‌شوند مربوط به آپدیت روز اول آن است که اصلا مطابق تصورشان نیست.

این روزها، انتشار آپدیت‌های بزرگ برای بازی‌هایی که جزییات زیادی را به گیم‌پلی اضافه می‌کنند یا تغییرات و بهبودهای اساسی را شامل می‌شوند، یک امر کاملا طبیعی است، اما استودیوی ریر تصمیم گرفته تا این موضوع را به تمسخر بگیرد و از طرفی یادآور شود که در دنیای Sea Of Thieves و در میان دزدان دریایی، «چشم‌بند» چه محبوبیتی دارد! همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید بازیکن‌ها می‌توانند آپدیت روز اول (Day One Patch) این بازی را دریافت کنند، ولی تنها تغییری که این بروزرسانی ایجاد می‌کند، یک چشم‌بند است که روی آن شماره 1 دیده می‌شود.

توضیح: کلمه پچ (Patch) در انگلیسی به معنی «تکه» یا «وصله» است که در اصطلاح برای آپدیت‌های بازی‌ها یا نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز به کار می‌رود. اما این کلمه معانی دیگری مثل «چشم‌بند»، «چسب زخم» و حتی «دلقک» نیز دارد.

Day One Patch Sea Of Thieves

بازیکن‌ها می‌توانند برای استفاده از این چشم‌بند به بخش فروشگاه لباس بازی مراجعه و آن را به قیمت یک سکه طلا (پول رایج در بازی) خریداری کنند. ایده ارائه این چشم‌بند به عنوان پچ روز اول Sea Of Thieves ابتدا به‌وسیله یکی از کاربران وبسایت ردیت به اسم Jefabell به استودیوی ریر داده شد. بازیسازهای این استودیو نیز از پیشنهاد Jefabell با آغوش باز استقبال کردند و در توضیحات مربوط به چشم‌بند نوشتند:

پیغام Jolly Jefabell درون یک بطری شیشه‌ای به ساحل رسید. سازندگان چشم‌بند آن را دیدند و گفتند: «بله!»

بازی Sea of Thieves یک اکشن-ماجراجویی با زاویه دید اول شخص است که در دنیای دزدان دریایی جریان دارد. بازیکن‌ها باید در این بازی به صورت چندنفره با یکدیگر همکاری کنند و با استفاده از یک کشتی، به ماجراجویی در نقشه بزرگ بازی بپردازند و ماموریت‌های مختلف را به انجام برسانند. Sea of Thieves امروز برای پی سی و کنسول ایکس باکس وان منتشر می‌شود. صاحبان سرویس Xbox Game Pass می‌توانند در روز انتشار این بازی دسترسی کامل به آن داشته باشند. ضمنا افرادی که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس (Xbox One X) را خریداری کنند نیز یک نسخه رایگان از Sea Of Thieves را هدیه خواهند گرفت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده