نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹

امسال دو رویداد بزرگ صنعت گیم در استرالیا ادغام می‌شوند

امسال، دو رویداد EB Expo 2018 و PAX Aus 2018 با یکدیگر ادغام خواهند شد. با زومجی و جزئیات خبر  همراه باشید.

چندی پیش یک خرده فروش ادعا کرده بود که رویداد EB و یک رویداد گیمی دیگر، در آینده‌ای نزدیک باهم در یک روز و در یک مکان برگزار خواهند شد. هواداران بررسی کردند که نزدیک‌ترین همایش به EB از نظر تاریخ برگزاری، E3 و PAX هستند و با توجه به شناختی که از همایش E3 داشتند، احتمال دادند آن رویداد گیمی (به جز EB) که در پیام آن خرده فروش بود، PAX است؛ در نتیجه نگرانی‌های بسیار زیادی مبنی بر کم شدن کیفیت رویداد PAX در صورت ادغام شدنش با رویداد EB به وجود آمد که واکنش گای بلومبرگ، مدیر شرکت ارائه محتوای گیمی ReadPop را به همراه داشت. بلومبرگ در صفحه توییترش اینگونه به این نگرانی‌های ایجاد شده واکنش نشان داد:

نه تنها از رویداد PAX چیزی کم نخواهد شد، بلکه کلی موارد جذاب قرار است به آن اضافه شود. ما PAX را برگزار می‌کنیم و از همکاری با شرکت  EB Games بسیار خوشحال هستیم چرا که همراه با شرکت EB Games، تعداد بسیار زیادی پنل، محتوا و ناشر به PAX خواهند آمد و این خیلی هیجان‌انگیز است. درضمن قیمت بلیت‌ها هم تقریبا مثل PAX پارسال خواهد بود

رویداد PAX Australia و EB Expo برای تشکیل یک همایش عظیم گیمی قرار است با هم ادغام شوند. این دو رویداد، که بزرگ‌ترین اتفاق‌های صنعت گیم در نیم‌کره جنوبی کره زمین هستند، قرار است در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر ادغام شوند. باید منتظر بزرگ‌ترین همایش PAX در پنج سال اخیر باشیم.

همایش PAX Australia، حدودا ۵ سال است که در ملبورن استرالیا، برگزار می‌شود. گیمرها می‌توانند در این رویداد با بازی‌هایی که قرار است در آینده منتشر شود آشنا شوند و بازی‌شان کنند، در تورنومنت‌های مختلف شرکت کنند، به پنل ناشران مختلف رفته و از آخرین اخبار بازی‌های آن‌ها باخبر شوند و یا به کنسرت‌هایی که آنجا برگزار می‌شود بروند. اما همایش EB، از آنجایی که توسط یک خورده فروش اداره می‌شود، بیشتر جنبه تجاری دارد.

حال که قرار است EB Games به PAX Aus ملحق شود، باید منتظر پنل‌ها و ناشران مشهور بیشتری در این رویداد باشیم. EB، بزرگ ترین فروشگاه خرید آنلاین بازی در استرالیا، قرار است بزرگ‌ترین و مهم‌ترین همایش چند سال اخیرش را امسال برگزار کند. بیش از ۱۸۰ کمپانی بازی سازی حضورشان در PAX Aus 2018 را تایید کرده اند. قرار است نزدیک به «هزاران» اثر قابل بازی در این رویداد به نمایش در بیاید.

جونو وایمن، مدیر اجرایی PAX Aus درباره گسترده شدن رویداد PAX گفت:

PAX Aus هر سال بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و امسال قارچ قرمز لوله‌کش ایتالیایی ماست! ما از اینکه قرار است با شرکت EB همکاری کنیم بسیار خوشحالیم و این کار سطح رویداد PAX را یک پله بالاتر خواهد برد. ما امسال تلاش‌مان را می‌کنیم تا به هواداران جدید و قدیمی‌مان بزرگ ترین و بهترین همایش گیمی چند سال اخیر را ارائه کنیم.

رویداد PAX Aus و EB Expo همیشه در ماه اکتبر برگزار می‌شدند و امسال با توجه به اتفاقاتی که افتاد و برگزار نشدنشان در این ماه، هواداران از احتمال هم زمان شدن این دو همایش نگران شدند. این دو رویداد هیچ وقت در یک شهر برگزار نشده و همین باعث دو چندان شدن نگرانی هواداران شد چرا که آن‌ها نمی‌خواستند این دو همایش جذاب را از دست بدهند.

هنوز قیمت بلیط‌های این رویداد به طور دقیق مشخص نشده است.

شرکت آمریکایی ReadPop، که رویداد PAX را سازماندهی می‌کند، اخیرا در زمینه پوشش زنده رویدادهای صنعت گیم، کار بسیار بزرگی انجام داده و  امتیاز شرکت Gamer Network را خریده است. شرکت Gamer Network تا قبل از خریده شدن توسط ReadPop، مالک سایت‌های مختلف در ضمینه گیم مثل Eurogamer ،GamesIndustry ،biz ،VG247 و RockPaperShotgun بود؛ در نتیجه می‌توان شاهد پوشش گسترده رویداد PAX Aus 2018 از این سایت‌ها باشیم.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده