// جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

نسخه Early Access بازی Ion Maiden منتشر شد

بازی Ion Maiden با المان‌های یک شوتر مدرن و گرافیک پیکسلی از طریق سیستم Early Access استیم به دست کاربران کامپیوتر رسید.

در جدیدترین اخبار بازی، کمپانی تری‌دی رلمز (3D Realms) و استودیو وُیدپوینت (Voidpoint) اعلام کردند که پروژه شوتر اول شخص آنها با حال‌و‌هوای قدیمی، یعنی بازی Ion Maiden وارد سیستم «دسترسی پیش از موعد» پلتفرم استیم شده است. سازندگان ضمن اعلام این خبر تریلری نیز از بازی منتشر کردند که گیم‌پلی بازی را در محیط‌های مختلف نشان می‌دهد و قرار است کاربران را با مکانیزم مدرن شوتر آن در گرافیک پیکسلی آشنا کند.

در بازی Ion Maiden، کاربران در نقش کاراکتری به نام شلی هریسون (Shelly Harrison)، معروف به Bombshell، حاضر می‌شوند که در واقع مسئولیت خنثی‌سازی بمب در تیم Global Defense Force را بر عهده دارد. ماموریت بازیکنان از بین بردن رهبر ارتش Neo DC یعنی Dr. Judas است.

در حالی که در بازی دشمنان رباتیک خود را از بین می‌برید و مراحل را پشت سر می‌گذارید، در این حین به سلاح‌های مختلفی دست پیدا می‌کنید که هر یک دارای چندین قابلیت شلیک و انواع مهمات هستند. به طور مثال اسلحه شات‌گان این بازی به شما اجازه می‌دهد که از نارنجک به عنوان خشاب‌های شات‌گان استفاده کنید.

به لطف موتور‌ بازی‌سازی و بروزرسانی‌شده Build، بازی آین میدن از گرافیک و جلوه‌ شوتر‌های قدیمی برخوردار است. گفتنی است که موتور بازی‌سازی Build پیش‌تر در ساخت بازی‌هایی همچون Duke Nukem 3D ،Blood و Shadow Warrior استفاده شده است. بهبود‌های اعمال‌شده در موتور یاد شده به سازندگان اجازه می‌دهد که مراحل بزرگ‌تر، رنگ‌های بیشتر، نقشه‌های مختلف و غیره را در بازی توسعه دهند.

در نشست خبری، فردریک شرایبر، مدیر عامل کمپانی 3D Realms، در مورد استفاده از موتور‌ بازی‌سازی قدیمی در پروژه جدید خود گفت:

در طی سالیان اخیر هدف‌مان این بود که باری دیگر از موتور بازی‌سازی شوتر و قدیمی استفاده کنیم تا بتوانیم با توسعه بازی‌های مشابه و قدیمی به دورانی برگردیم که کمپانی 3D Realms را به سر زبان‌ها انداخت. اعضای تیم توسعه‌دهنده این بازی دقیقا می‌دانند که در حال توسعه چه اثری هستند و ما هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم بالاخره یک شوتر اصیل از کمپانی 3D Realms را برای کاربران به ارمغان بیاوریم.

در حالی که گرافیک بازی به طور پیکسلی و قدیمی طراحی شده است، اما کاربران در آن سو شاهد مکانیزم‌هایی همچون هدشات، پشتیبانی از کنترلر‌های مختلف و ذخیره خودکار خواهند بود که در بازی‌های شوتر مدرن دیده می‌شود.

گفتنی است که کمپانی 3D رلمز از سال ۱۹۸۷ میلادی در توسعه بازی‌های ویدیویی نقش دارد و پیش‌تر آثاری همچون Duke Nukem ،Commander Keen و Wolfenstein 3D را به دست کاربران رسانده است.

نسخه Early Access بازی Ion Maiden هم‌اکنون با قیمت ۱۹.۹۹ دلار برای پی سی در دسترس است و در آینده برای پلتفرم‌های مک و لینوکس نیز منتشر خواهد شد. گفتنی است که نسخه نهایی این بازی برای انتشار در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. برای اطلاع بیشتر از این بازی می‌توانید به صفحه استیم آن مراجعه کنید یا اینکه در ادامه می‌توانید تریلر گیم پلی این بازی را تماشا و دانلود کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

نظرات خود را در مورد توسعه بازی‌های جدید با حال‌و‌هوای قدیمی با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده