نویسنده: پیمان مرادی
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۹

معرفی بازی موبایل Ghost Trick: Phantom Detective

بازی Ghost Trick: Phantom Detective، یکی از بازی‌های کمپانی کپکام برای کنسول نینتندو دی‌اس بوده است که در این مطلب به معرفی نسخه‌ی iOS آن می‌پردازیم.

Ghost Trick: Phantom Detective، یک بازی پازل در سبک ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی Capcom برای کنسول دستی Nintendo DS منتشر شد. استقبال خوب بازیکنان از این بازی موجب شد تا کپکام یک نسخه از آن را برای سیستم عامل iOS هم منتشر کند. بازی آیفون و آیپد Ghost Trick: Phantom Detective، از آن دسته بازی‌هایی است که اتکای زیادی بر داستان گویی و کشف رازهای شخصیت اصلی داستان دارد. همین امر هم باعث می‌شود تا بازیکن بلافاصله پس از شروع بازی، در محیط رازآلود بازی غرق شود و متوجه گذر زمان نشود. حتما برای‌تان پیش آمده که سرگرم انجام یک بازی شوید و موقعی به خودتان بیایید که چندین ساعت از وقت‌تان را صرف آن کرده باشید. Ghost Trick: Phantom Detective یکی از همین بازی‌ها است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

Ghost Trick: Phantom Detective

همانطور که از نام بازی هم قابل حدس است، داستان بازی Ghost Trick: Phantom Detective، حول و حوش یک روح در جریان است. Sissel، نامِ شخصیت اصلی بازی است که شما به عنوان بازیکن ایفاگر نقش او در محیط بازی خواهید بود. بازی از جایی آغاز می‌شود که روح Sissel در حال به دست آوردن هوشیاری‌اش است. او که هنوز از اتفاقی که برایش رخ داده، خبر ندارد، سعی می‌کند تا به زنی که توسط یک قاتل مرموز مورد هدف قرار گرفته است، کمک کند اما درست در همین لحظه است که جسد خود را می‌بیند و متوجه ماجرایی که برایش رخ داده است، می‌شود. در واقع قبل از آن که قاتل اسلحه خود را به سمت آن زن نشانه بگیرد، Sissel را به قتل رسانده است. در حالی Sissel در فکر چگونگی مرگ خودش است، صدای دیگری به گوشش می‌رسد؛ روح دیگری در آن جا وجود دارد که خودش را با نام Ray به Sissel معرفی می‌کند و از او می‌خواهد تا آن زن را از دست قاتل نجات دهد. Ray دنیای ارواح را به Sissel نشان می‌دهد و او را با توانایی‌های یک روح، آشنا می‌کند. در واقع Sissel با ورود به دنیای مردگان قادر خواهد بود تا اجسامی را که با رنگ آبی مشخص شده‌اند، تسخیر کند و با ورود به دنیای زندگان آن‌ها را جابه‌جا یا دستکاری کند!

گیم‌پلی بازی Ghost Trick بر خلاف داستان آن، کاملاً سر راست است

آن طور که از حرف‌های Ray بر می‌آید، فقط تعداد محدودی از ارواح دارای چنین توانایی‌هایی هستند. او به Sissel می‌گوید که با تسخیر اجساد افراد دیگر می‌تواند چهار دقیقه‌ی آخرِ زندگی آن‌ها را مشاهده یا دستکاری کند. Sissel که در ابتدا موفق به نجات آن زن نمی‌شود، با استفاده از همین توانایی، چهار دقیقه‌ی آخر عمر زن را دومرتبه مشاهده می‌کند و متوجه می‌شود که در واقع او برای بررسی مرگ Sissel به آن جا رفته بوده است. Sissel با تلاش دوباره موفق می‌شود تا زن را از دست قاتل نجات دهد و تصمیم می‌گیرد تا او را دنبال کند تا شاید دلیل مرگ خود را متوجه شود. همانطور که در ابتدا هم اشاره کردم بازی Ghost Trick: Phantom Detective، اتکای زیادی بر داستان گویی دارد و بخش اعظمی از وقت بازیکن صرف خواندن مکالمه‌های میان کاراکترها خواهد شد. اما در مواقعی که Sissel نیاز دارد تا با استفاده توانایی‌هایش جان کسی را نجات دهد یا اتفاقی را در دنیای زندگان تغییر دهد، نقش بازیکن پررنگ‌تر می‌شود. گیم‌پلی بازی Ghost Trick: Phantom Detective بر خلاف داستان آن، کاملاً سر راست است؛ شما با فشردن کلیدی که در گوشه‌ی سمت چپ و پایین صفحه نمایش وجود دارد، وارد دنیای ارواح می‌شوید و سپس با تسخیر جسم مورد نظرتان و بازگشت به دنیای زندگان، با فشردن کلید Trick که در سمت راست قرار گرفته، آن را جابه‌جا یا دستکاری می‌کنید. البته این عمل برای هر جسم، منجر به اتفاقی منحصر به فرد می‌شود؛ به طور مثال اگر یک چرخ را تسخیر کرده باشید، فشردن کلید Trick موجب به حرکت درآمدن آن می‌شود اما اگر یک گیتار را تسخیر کرده باشید، فشردنِ کلید Trick تنها باعث به صدا درآمدن آن خواهد شد.

Ghost Trick: Phantom Detective

آن چیزی که باعث سخت شدن پازل‌های بازی Ghost Trick: Phantom Detective می‌شود، شعاعِ حرکتی محدودِ Sissel در دنیای ارواح است؛ فرضاً اگر جسمی را که در سمت چپ صفحه‌ نمایش قرار دارد، تسخیر کرده باشید، نمی‌توانید به یکباره جسمی را که در فاصله‌ی دور از آن در سمت راست قرار گرفته است، تسخیر کنید. در واقع این محدودیت باعث می‌شود تا فقط به کمک تسخیر اجسامی که در نزدیکی‌تان قرار گرفته‌اند، پازل‌ها را حل کنید. اکثر این پازل‌ها هم در مورد تغییر سرنوشت کسانی هستند که به تازگی مرده‌اند؛ Sissel در ابتدا با مشاهده‌ی چهار دقیقه‌ی آخر عمر آن‌ها، سرنخ‌هایی را برای چگونگی نجات‌شان پیدا می‌کند و سپس با تسخیر اجسامی که در محیط بازی وجود دارند، سعی می‌کند تا آن‌ها را از مرگ نجات دهد. دو فصل آغازین بازی Ghost Trick: Phantom Detective به صورت رایگان برای سیستم عامل iOS منتشر شده و در صورت تمایل برای دسترسی به سایر فصول بازی، می‌بایست از طریق پرداخت درون برنامه‌ای، آن‌ها را خریداری کنید. در مجموع اگر از علاقمندان به بازی‌های پازل و داستانی هستید، تجربه‌ی بازی Ghost Trick: Phantom Detective پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی آیفون Ghost Trick: Phantom Detective


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده