نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱

بررسی دومین تریلر فیلم Avengers: Infinity War

در این مطلب به بررسی دومین تریلر فیلم Avengers: Infinity War می‌پردازیم که اخیرا مارول استودیو آن را منتشر کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مارول استودیو اخیرا جدیدترین و دومین تریلر رسمی فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی نهایت) را منتشر کرده است که در این تریلر شاهد تصاویر جدیدی بسیاری از جمله ملاقات تونی استارک با اعضای نگهبانان کهکشان و همچنین حمله تانوس به زمین و مبارزه تن به تن با کاپیتان آمریکا بودیم. در این تریلر که خبری از شخصیت هاوک آی نبود، تانوس تلاش می‌کند تا ۶ سنگ بی‌نهایت را جمع آوری کند و حال انتقام جویان و دیگر گروه‌ها و شخصیت‌های دنیای مارول باید برای مبارزه و توقف این تایتان دیوانه متحد شوند. با این حال، این تریلر حاوی نکات و اطلاعات جدید بسیاری از این فیلم فوق العاده مورد انتظار است. در این مقاله به بررسی تریلر جدید فیلم Avengers: Infinity War و اطلاعاتی را که از این فیلم فاش کرده است، می‌پردازیم.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

تانوس نشان می‌دهد که حتی بدون سنگ‌های بی نهایت هم بسیار قدرتمند است

تریلر با نمایش یک نمای متفاوت از شهر نیویورک آغاز می‌شود که یک شی در آسمان آن حضور دارد. در نماهای مختلف این شی بار دیگر قابل مشاهده است و انتظار می‌رود که این شی ناشناس هالک باشد که در حال سقوط به طرف زمین است. با این حال، برخی معتقد هستند که این شی ممکن است سفینه فضایی دایره‌ای شکل تانوس باشد که وارد جو زمین شده است. در ادامه تصویری گروهی از شخصیت بروس بنر، بلک ویدو و وار ماشین نمایش داده می‌شود که در حال تماشای آسمان نیویورک (یا احتمالا واکاندا) هستند؛ اما بعید است که ارتباطی با این صحنه داشته باشد.

Avengers: Infinity War

Thanos

در طول این صحنه شخصیت گامورا در حال معرفی شخصیت تانوس و اهداف آن است و توضیح می‌دهد که اگر تانوس هر ۶ سنگ بی‌نهایت را به دست بیاورد می‌تواند تنها با یک بشکن نصف عالم را از بین ببرد. این صحنه در واقع اشاره‌ای به کامیک The Infinity Gauntlet دارد که تانوس که هر ۶ سنگ بی‌نهایت را به دست آورده بود و تنها با یک بشکن نصف جمعیت کره زمین را به قتل رساند. حال باید دید که چنین صحنه‌ای را در دنیای سینمایی مارول هم مشاهده خواهیم کرد یا در نهایت تانوس در ماموریتش شکست می‌خورد.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در ادامه تونی استارک را مشاهده می‌کنیم که می‌خواهد نام تانوس را بداند و گامورا هم این تایتان دیوانه را معرفی می‌کند. با این حال با توجه به نورپردازی و محل صحنه و با اینکه می‌دانیم استارک با نگهبانان کهکشان در نهایت ملاقات می‌کند، بعید است که در این صحنه شاهد گفتگوی استارک و گامورا باشیم و احتمالا گامورا در حال صحبت با ثور است و تونی استارک هم در حال شنیدن توضیحات دکتر استرنج و احتمالا بروس بنر است.

Avengers: Infinity War

در این تریلر شاهد یک نمای کلی از فرزندان تانوس هستیم

در طول این صحنه تانوس سنگ فضا را به دستکش بی‌نهایت خود اضافه می‌کند که در واقع در پایان فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) مشاهده کردیم که سفینه تانوس در برابر سفینه ثور و مردم آزگارد قرار می‌گیرد و در اولین تریلر فیلم Infinity War هم نشان داده شد که لوکی سنگ فضا را به تانوس می‌دهد. با این حال،‌ اگر بیشتر به دستکش تانوس دقت کنید، او اکنون سنگ قدرت را هم در اختیار دارد که طبق اتفاقات فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) می‌دانیم که این سنگ در اختیار سپاه نوا است و ظاهرا قبل از اینکه تانوس به سراغ ثور و لوکی بیاید، به سیاره زاندار حمله کرده است. با نمایش زره کامل تانوس که بسیار متفاوت‌تر از نسخه کامیک و نسخه‌ سینمایی قبلی آن است، بخش اول تریلر به پایان می‌رسد. در این صحنه، احتمالا تانوس در حال مبارزه با آزگاردی‌ها بوده است.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در تریلر بخشی از گذشته تانوس و گامورا نمایش داده می‌شود

پس از نمایش لوگوی مارول استودیو، پیتر پارکر را مشاهده می‌کنیم که از اتوبوس مدرسه خارج شده و در حال پوشیدن لباس مرد عنکبوتی (اولین لباسی که تونی استارک برای او ساخته بود) است؛ اما نمی‌دانیم که او چگونه قرار است در این صحنه هویت خود را از هم کلاسی‌ها و هم مدرسه‌ای های خود مخفی کند (هرچند برخی اعتقاد دارند که اتوبوس اکنون خالی شده است). طبق تریلر و تبلیغ تلویزیونی منتشر شده از فیلم، مرد عنکبوتی روی سفینه دایره‌ای شکل تانوس فرود می‌آید و ظاهرا در آن گرفتار خواهد شد که در صحنه بعد آیرون من با ارتقای جدید لباسش که مثل یک بوستر موشک عمل می‌کند، به دنبال نجات دادن اسپایدی است. یک نمای کلی از قرار گرفتن سفینه دایره‌ای شکل تانوس که Q-Ship نام دارد، هم نمایش داده می‌شود؛ اما هنوز از کارکرد دقیق آن چیز زیادی نمیدانیم و فقط مشخص است که ارتش تانوس با آن به زمین خواهند آمد و احتمالا حالت یک تله پورت دارد.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در صحنه بعدی دکتر استرنج را مشاهده می‌کنیم که در حال استفاده از سنگ زمان بوده و احتمالا به دنبال بازسازی محل زندگی خود است. در ادامه هم اسکارلت ویچ و ویژن را در واکاندا مشاهده می‌کنیم که حال ویژن چندان جالب نیست و واندا ماکسیموف هم ظاهرا نگران حال او است؛ اما ویژن هنوز سنگ ذهن را در اختیار دارد (یا حداقل در تریلر به این شکل نشان داده شده است). در ادامه یک نمای کلی از شهر واکاندا نمایش داده می‌شود که قرار است بخش مهمی از اتفاقات فیلم در این شهر و کشور جریان داشته باشد.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

تانوس برای جمع‌آوری آخرین سنگ‌های بی‌نهایت شخصا به زمین خواهد آمد

در ادامه می‌بینیم که کاپیتان آمریکا به‌همراه بلک ویدو، وار ماشین، فالکون، بروس بنر، اسکارلت ویچ و ویژن زخمی به واکاندا آمده‌اند و شاهد دیدار دوباره استیو راجرز با پادشاه تی‌چالا هستیم. طبق اطلاعاتی که قبلا فاش شده، راجرز در نظر دارد که تی‌چالا را متقاعد کند تا در جنگ علیه تانوس و دفاع از ویژن به آن‌ها کمک کند. چیزی که مشخص است دوباره اعضای قدیم و جدید انتقام جویان قرار است دور هم جمع شوند و برای متوقف کردن تانوس به سه گروه، یک گروه به رهبری کاپیتان آمریکا در واکاندا و گروه دوم به رهبری آیرون من در سیاره تایتان و گروه سوم به رهبری ثور برای ساخت سلاح جدیدش، تقسیم خواهند شد تا با این تایتان دیوانه در دو مکان مختلف روبه‌رو شوند.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

پس از این صحنه، شوری را مشاهده می‌کنیم که با استفاده از فناوری پیشرفته واکاندا در حال بررسی سر و سنگ روی سر ویژن است. در واقع شوری در حال تلاش است تا بتواند سنگ ویژن را بدون اینکه باعث مرگ یا آسیب جدی به او شود، از سرش جدا کند و در یک جای امن مخفی کنند. حال اینکه او موفق خواهد شد یا خیر باید تا زمان انتشار فیلم صبر کنیم. در ادامه نگهبانان کهکشان را مشاهده می‌کنیم که در حال پیاده شدن از سفینه خود هستند. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که این مکان Knowhere است و ظاهرا نگهبانان کهکشان به ملاقات کالکتور رفته‌اند. حالا اینکه آن‌ها ماموریت دارند تا با کمک ثور از سنگ واقعیت در برابر تانوس دفاع کنند یا برای کار دیگری به اینجا آمده‌اند مشخص نیست؛ اما طبق تصاویر فاش شده از فیلم، تانوس به سراغ کالکتور آمده تا سنگ واقعیت را از او بگیرد و ممکن است اعضای گاردینز از وجود تانوس در این مکان خبر نداشته باشند.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در تریلر شاهد اولین ملاقات تونی استارک و پیتر پارکر با نگهبانان کهکشان هستیم

در ادامه برای اولین‌بار به طور رسمی شاهد قرار گرفتن تونی استارک و پیتر پارکر در کنار پیتر کوئیل و درکس هستیم که استار لرد در حال توضیح دادن اجرای نقشه خود به‌جای نقش استارک است. این صحنه، یکی از صحنه‌های کمدی تریلر است و کاملا جای پای جیمز گان در این صحنه از تریلر دیده می‌شود. شاید خالی از لطف نباشد که بدانید برخی از کارگردان‌های دنیای سینمایی مارول از جمله جیمز گان به برادران روسو در ساخت این فیلم مشاوره داده‌اند تا آن‌ها دید بهتر و درست‌تری را در مورد این شخصیت‌‌ها و دنیاهای آن‌ها داشته باشند.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

واکاندا قرار است نقش مهمی را در اتفاقات پایان فیلم داشته باشد

در ادامه ارتش واکاندا به‌همراه انتقام جویان را در حال حرکت در دشت‌های واکاندا مشاهده می‌کنیم که به طرف نیروهای تانوس در حرکت هستند. اگر به صحنه دقت کنید نیروهای تانوس که از اوترایدرز (Outriders) تشکیل شده‌ و توسط این نفربرهای فضایی حمل می‌شوند، همین الان هم وارد زمین و واکاندا شده‌اند که این رویارویی به شهر هم بسیار نزدیک است. در ادامه نسخه جدید هالک‌باستر را مشاهده می‌کنیم که آماده نبرد با ارتش تانوس است و در بالای سر آن فالکون و وار ماشین در حال پرواز هستند. خیلی بعید است که درون این هالک باستر تونی استارک یا حتی پپر پاتز باشد و طبق نظریه‌های منتشر شده و اسباب بازی‌های فیلم، بروس بنر درون هالک باستر قرار دارد که البته در کامیک هم قبلا چنین چیزی را مشاهده کرده بودیم.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در ادامه ثور را به‌همراه راکت راکون و گروت (یا بهتر است بگوییم گروت جونیور که پسر گروت است) که دیگر بزرگ شده است و بچه نیست، مشاهده می‌کنیم که ظاهرا ماموریت متفاوتی را دارند و از استارک و دیگر اعضای گاردینز جدا شده‌اند. به نظر می‌رسد که ثور به دنبال ساخت یک سلاح جدید برای خود است تا به‌جای چکش میولنیر که توسط خواهرش هلا نابوده شده است، از آن استفاده کند. این سلاح ظاهر تبر مانندی دارد.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در ادامه سفينه Q-Ship را در حال سقوط یا فرود در سیاره تایتان مشاهده می‌کنیم و پس از آن شاهد تایید نظریه فلش بک به گذشته تانوس و گامورا هستیم. در این صحنه یک نگاه کلی و کامل از تانوس در زره کاملش نمایش داده می‌شود و همانطور که قبلا گامورا اشاره کرده بود، تانوس به سیاره او هم مانند بسیاری از سیاره‌های دیگر حمله و آن را فتح و سپس نابود کرده بود. با این حال،‌ گامورای کوچک ظاهرا توانسته دل تانوس را به دست بیاورد تا مانند مردمش توسط تانوس قتل عام نشود.

Avengers: Infinity War

در اطراف تانوس و گامورای کوچک که دست این تایتان دیوانه را گرفته، گارد چیتاری دیده می‌شود که در آن زمان ظاهرا بخش مهمی از ارتش تانوس را تشکیل داده بود. طبق شایعات منتشر شده، ظاهرا ملی بابی براون نقش گامورای کوچک را بر عهده داشته است؛ اما نمی‌دانیم کودکی نبولا هم نمایش داده می‌شود یا خیر.

Avengers: Infinity War

همانطور که در ابتدا اشاره کرده بودیم، تانوس به آزگاردی‌ها حمله کرده است و ظاهرا پس از شکست آن‌ها کلاه‌خودش را از سر بیرون می‌آورد و در صحنه جدید تریلر مشاهده می‌کنیم که سر ثور را با یک دست فشار می‌دهد! ظاهرا بعد از این صحنه است که لوکی تصمیم می‌گیرد تا جلوی تانوس را بگیرد و تسراکت را به او می‌دهد تا ثور را نکشد. در ادامه شاهد حضور هر چهار شخصیت فرقه سیاه یا فرزندان تانوس هستیم که در اطراف لوکی حضور دارند و ظاهرا آماده اعدام او هستند.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

این تصویر یک نمای کلی از اعضای این گروه بی رحم را نشان می‌دهد و تانوس هم صاحب سنگ فضا می‌شود که به راحتی تسراکت را با یک دستش شکست و این نشان می‌دهد که بدون سنگ‌های بی‌نهایت هم بسیار قدرتمند است. با این حال، بعید است که ثور در این صحنه کشته شود و احتمالا پس از آن از سفینه به بیرون پرتاب می‌شود که در ادامه احتمالا توسط سفینه نگهبانان کهکشان پیدا و نجات داده خواهد شد.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در تریلر شاهد تیم اپ دکتر استرنج و استار لرد هستیم

در ادامه شاهد یک صحنه نمادین از آمادن شدن باکی بارنز، کاپیتان آمریکا و پلنگ سیاه (که در پس زمینه تصویر استیو راجرز و هالک باستر هم حضور دارند) هستیم و در ادامه هم حمله ارتش تانوس به دیواره دفاعی شهر واکاندا را مشاهده می‌کنیم. پس از آن شاهد همکاری فوق العاده دکتر استرنج و استار لرد هستیم.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

پس از نمایش کوتاه از اسکارلت ویچ، دکتر استرنج را مشاهده می‌کنیم که توسط ایبانی ماو، یکی از چهار فرزند تانوس، در حال شکنجه شدن است. البته مشخص نیست که این صحنه در ابتدای اتفاقات فیلم است یا در سیاره تایتان جریان دارد؛ اما هرچه باشد او با این تیغه‌های جادویی به شدت در حال عذاب کشیدن است و ایبانی ماو هم او را به سکوت دعوت می‌کند.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در طول تریلر صحنه مرگ احتمالی تونی استارک، ثور، دکتر استرنج و استیو راجرز نمایش داده می‌شود

پس از آن می‌بینیم که دیواره دفاعی واکاندا درهم شکسته و ارتش تانوس درحال پیشروی هستند که در این لحظه ظاهرا فرمان حمله توسط تی‌چالا صادر می‌شود. با وجود اینکه شاید تصور شود هالک باستر قرار است برتری زیادی را به این نیروها دهد، اما در این تریلر می‌بینیم که اوترایدرها روی سر او ریخته‌اند. اگر تصویر روی اسباب بازی‌های فیلم Infinity War درست باشد، در این صحنه بروس بنر دوباره به هالک تبدیل خواهد شد. در واقع این موضوع اشاره‌ای به فیلم Thor: Ragnarok دارد که بنر به ثور گفت نمی‌داند که اگر دوباره به هالک تبدیل شود، دوباره بتواند به حالت انسانی خود بازگردد و حال ظاهرا قرار است بخش زیادی از فیلم را بدون هالک سپری کنیم؛ اما می‌دانیم که در نبرد واکاندا هالک را هم خواهیم داشت.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

شخصیت هاوک آی در تریلر حضور ندارد

در ادامه تانوس را می‌بینیم که در حال صحبت با یک شخص نامشخص است. تانوس به این شخص می‌گوید که «امیدوارم تو را یادشون بمونه» و پس از آن استارک را که زره آیرون منش کاملا تخریب شده است، مشاهده می‌کنیم که ظاهرا به شدت هم زخمی شده؛ اما به علت مشکلاتی که برای پخش تریلر وجود دارد، مارول این زخم‌ها و خون‌ها را حذف کرده است و در ادامه تانوس را مشاهده می‌کنیم که پس از یک جهش بلند ظاهرا به سمت استارک پریده تا کارش را تمام کند. اینکه در این صحنه استارک کشته می‌شود یا زنده می‌ماند یا شخصی که بهش حمله شده چه کسی است، مشخص نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که شخصیت‌های دیگری مثل نبولا یا درکس قربانی خشونت این تایتان دیوانه شده باشند.

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در پایان تریلر شاهد مبارزه تانوس و کاپیتان آمریکا هستیم

و در صحنه پایانی شاهد مبارزه بین کاپیتان آمریکا و تانوس در واکاندا هستیم و شاید بتوان گفت که پر بحث‌ترین صحنه تریلر، این صحنه بوده است. در این صحنه تانوس به دنبال شکست دادن استیو راجرز است؛ اما با مقاومت فوق العاده او مواجه می‌شود که ظاهر متعجب او هم به خوبی قابل مشاهده است. در زیر دست تانوس ظاهرا جای یک زخم وجود دارد؛ اما مشخص نیست که این زخم قدیمی بوده یا اینکه توسط راجرز ایجاد شده است. اینکه راجرز چقدر جلوی تانوس دوام خواهد آورد یا اینکه او در این صحنه توسط تانوس کشته خواهد شد، مشخص نیست و ظاهرا هم باکی (طبق صحنه تریلر Super Bowl) به دنبال کمک به او است؛ اما برخی اعتقاد دارند که راجرز سنگ روح را در اختیار گرفته و به همین منظور چشم‌های او طلایی شده است. مشکل اول این است که به نظر می‌رسد انعکاس دستکش و لباس تانوس باعث این اتفاق بوده باشد و نکته دوم این است که خیلی بعید است که راجرز چنین ریسکی را انجام دهد. با این حال، اگر به صحنه آخر این بخش دقت کنید، متوجه می‌شوید که کاپیتان آمریکا هنوز سپر خود را در اختیار دارد و ظاهرا تیم بازاریابی مارول هم سپر استیو راجرز را حذف کرده‌اند و هنوز دلیل این کار مشخص نیست.

 Avengers: Infinity War

Avengers: Infinity War

در صحنه پایانی تریلر اولین ملاقات پیتر پارکر با دکتر استرنج نمایش داده می‌شود

با این حال،‌ می‌دانیم که راجرز نماد مقاومت در برابر زورگویی در دنیای مارول است و چنین صحنه بسیاری را به یاد اتفاقات فیلم Captain America: The First Avenger خواهد انداخت. با این حال، این صحنه ممکن است باعث تغییر مسیر جنگ هم شود. همچنین اگر به دستکش تانوس دقت کنید، او تنها دو سنگ را در اختیار دارد و حال سوال اینجاست که پس چرا خبری از بقیه سنگ‌ها نیست؟ جواب سوال را احتمالا باید از تیم بازاریابی مارول پرسید که انتظار می‌رود در تریلر این سنگ‌ها را حذف کرده باشند. همچنین اینکه سنگ روح کجاست و آیا گامورا ممکن است نقش مهمی را در توقف تانوس داشته باشد، سوال‌هایی هستند که باید تا زمان اکران فیلم برای پاسخ به آن‌ها صبر کنیم.

Avengers: Infinity War

با این حال، پس از نمایش نام فیلم، شاهد اولین ملاقات پیتر پارکر با دکتر استرنج و یک شوخی بسیار جالب بین آن‌ها هستیم. در ادامه مرد عنکبوتی با لباس آیرون اسپایدر را مشاهده می‌کنیم که در سیاره تایتان در حال فرار از سنگ‌های سیاره‌ای است که تانوس آن را با دستکش خود نابود کرده؛ اما قطعا مارول بازوهای لباس مرد عنکبوتی را حذف کرده است.

فیلم Avengers: Infinity War قرار است در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) روی پرده‌های سینما برودکارگردانی دو قسمت جدید فیلم Avengers (انتقام جویان) بر عهده جو و آنتونی روسو و کار نوشتن فیلمنامه آنها بر عهده کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی بوده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده