نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

موتور گرافیکی بازی Dota 2 برای موبایل بهینه می‌شود

به نظر می‌رسد شرکت Valve قصد دارد موتور گرافیکی Source 2 را برای گوشی‌های هوشمند پورت کند.

شرکت ولو به تازگی روی بازی‌های موبایل تمرکز کرده و به زودی بازی Artifact را برای گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد کرد. نکته جالب اینجا است که در ساخت بازی Artifact از موتور گرافیکی Source 2 استفاده شده است. با توجه به این موضوع و با استناد به صحبت‌های گیب نیوول، که شرکت Valve توانسته بازی Dota 2 را روی یک تبلت اجرا کند، می‌نوان استنتاج کرد که آنها توانسته‌اند موتور گرافیکی Source 2 را برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی کنند.

اگر این نتیجه‌گیری درست باشد، شرکت Valve از لحاظ تاکتیکی می‌تواند تمام بازی‌های قدیمی‌اش (و آن بازی‌هایی که روی Source 2 اجرا می‌شوند) را برای موبایل‌های هوشمند پورت کند یا مجموعه‌هایی جدید و انحصاری برای گوشی و تبلت‌ها بسازد و آن‌ها را از طریق App Storeهای مختلف به فروش برساند.

پس با این اوصاف آیا باید منتظر انتشار بازی‌هایی مثل Portal برای گوشی‌های هوشمند باشیم؟ احتمالا بله. وقتی شرکتی مثل Square Enix با انتشار نسخه جیبی بازی Final Fantasy XV نشان می‌دهد که می‌تواند چنین بازی حجیمی را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کند، یا با توجه به انتشار بازی‌های بزرگی همچون PUBG و Fortnite برای موبایل، چرا شرکت Valve این کار را انجام ندهد؟ اگر کمی به قضیه کلی‌‌تر نگاه کنیم، می‌توانیم منتشر شدن بازی‌های بزرگ برای گوشی‌های هوشمند را ببینیم. اگر این فرضیاتی که مطرح شد به حقیقت بپیوندند که احتمالش هم زیاد است، بدون شک شرکت Valve برنامه‌های جالبی برای گوشی‌های هوشمند دارد و این می‌تواند به معنی جدی گرفته شدن گوشی‌های موبایل توسط شرکت‌های بزرگ باشد که می‌تواند به عرضه شدن بازی‌های AAA و جدی روی گوشی‌ها و تبلت‌ها بینجامد.

آیا با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی روی گوشی‌های هوشمند موافق هستید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع toucharcade
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده