نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

سازنده های انیمیشن «فیلشاه» یک انیمشن جدید می‌سازند

گروه «هنرپویا» که به تازگی انیمیشن فیلشاه را ساخته‌اند، مشغول کار روی یک انیمیشن جدید با موضوع محیط زیست هستند.

گروه «هنر پویا» با ساخت و اکران انیمیشن پرفروش «شاهزاده روم» در ایران و کشور‌های عربی مانند لبنان شناخته شد. انیمیشن «فیلشاه»، جدیدترین ساخته این گروه هم‌اکنون در اکران نوروزی قرار دارد. فیلشاه یکی از کاندیدهای بخش سودای سیمرغ در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود. کارگردانی این انیمیشن تحسین شده بر عهده‌ی هادی محمدیان بود. او همچنین علاوه بر کارگردانی، به همراه محمدباقر مفیدی‌کیا و علی رمضان وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی این انیمیشن را بر عهده داشت. در پروسه ساخت فیلشاه که تیمی ۱۵۰ نفره روی آن کار کردند، بیش از ۵۰ نفر از اعضای این تیم، انیماتور یا به فارسی «پویانما» بودند که وظیفه‌ی متحرک‌سازی این انیمیشن را برعهده داشته‌اند. خلاصه داستان فیلشاه به شرح زیر است:

داستان فیلشاه در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.

 گروه هنر پویا برای ساخت سومین انیمشین خود سراغ یک موضوع ایرانی مرتبط با محیط زیست رفته‌اند. این انیمیشن به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، فضای امروزی‌تری دارد و برخلاف کارهای قبلی گروه، داستان آن در ایران رخ می‌دهد. این انیمیشن در رابطه با محیط زیست خواهد بود و تاکنون ۳۰ درصد از تولید آن در سکوت خبری پیش‌رفته است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده