// جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

بررسی بازی Yakuza 6: Song of Life از دید وبسایت های معتبر دنیا

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره بازی Yakuza 6: Song of Life یک ماه دیگر برای کاربران غربی نیز عرضه خواهد شد و ظاهرا این بازی توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند.

سری Yakuza یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های انحصاری سونی است که به دلیل سبک و سیاق‌اش، جزو مجموعه‌های کمتر شناخته‌شده به‌حساب می‌آید. با ورود به نسل هشتم، جای خالی یک نسخه از سری یاکوزا شدیدا حس می‌شد و کمپانی سگا سعی کرد با بازی Yakuza 0 و بازسازی‌ نسخه اول و دوم، این جای خالی را پر کند، اما همه طرفداران منتظر نسخه‌ای جدید بودند. در سال ۲۰۱۶ جدیدترین نسخه از یاکوزا با نام Yakuza 6: Song of Life در ژاپن عرضه شد و حال، پس از گذشت دو سال در اواخر فروردین‌ماه کاربران می‌توانند دنیای جذاب یاکوزاها را بار دیگر تجربه کنند.

داستان بازی از ادامه نسخه پنجم شروع می‌شود؛ جایی که کازوما کریو بستری بوده و پلیس به سراغ‌اش آمده تا او را به‌خاطر جرم و جنایتی که انجام داده دستگیر کند. کریو به‌جای مقاومت کردن ترجیح می‌دهد بازداشت شود تا بقیه عمر خود را بتواند در صلح و آرامش پیش دختر خود زندگی کند. حال سه سال می‌گذرد و کریو پس از آزاد شدن متوجه گم شدن دخترش (هاروکا) می‌شود. از این‌رو بار دیگر شاهد ماجراجویی‌های کریو برای پیدا کردن هاروکا و بازگشت به محله کاموروچو هستیم. داستان در ششمین و آخرین نسخه از ماجراجویی‌های کریو حال و هوایی دراماتیک دارد و از نظر گیم‌پلی، همچنان شاهد المان‌های قدیمی نظیر سبک‌های مختلف مبارزه‌ای کریو هستیم. همچنین مبارزات در این نسخه به‌نحوی طراحی شده‌اند که حال و هوای طبیعی‌تر و بهتری داشته باشند و سیستم بروزرسانی قابلیت‌های کریو ارتقا یافته است و دست بازیکن برای انجام کارهای مختلف در دنیای جهان باز بازی Yakuza 6: Song of Life بازتر است.

حال با وجود یک ماه مانده به عرضه جهانی بازی یاکوزا 6، این بازی توسط وبسایت‌های معتبر دنیا مورد بررسی قرار گرفته و توانسته نمرات خوبی را دریافت کند. در ادامه با زومجی و بررسی Yakuza 6 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا همراه باشید.

بازی Yakuza 6

Yakuza 6: Song of Life

  • سازنده: سگا
  • ناشر: سگا
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۲۸ فروردین ۹۷

گیمز اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

یکی از موارد مورد علاقه من در بازی Yakuza 6 این است که می‌تواند پشت‌سرهم من را شگفت‌زده کند.

گیمزرادار+: ۹۰ از ۱۰۰

پایانی قابل لمس برای کازوما کریو؛ Yakuza 6 توانایی شگفت‌زده کردن و ارائه لذتی متعادل و به‌اندازه را دارد.

پالیگان: ۸۵ از ۱۰۰

Yakuza 6 بازی موفقی است؛ زیرا داستان آن بسیار متقاعد کننده است. هر قسمت بازی را که حذف کنیم، با اثری جدید روبه‌رو می‌شویم؛ بدون مبارزه تنها با یک اثر سینمایی روبه‌رو هستیم، بدون میان‌پرده تنها مبارزات خالی را مشاهده می‌کنیم و بدون گشت و گذار یک شبیه ساز مشت زنی را می‌بینیم. تمامی قسمت‌های ذکر شده دست به دست هم داده تا داستان بازی به صورت متعادلی در بخش‌های مختلف شکل بگیرد. این بازی بیشتر از اثری در مورد یک مرد جنایتکار است که من انتظارش را داشتم.

یواس‌گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

درکل Yakuza 0 بازی بهتری است، اما بازی Yakuza 6 نیز یک بازی بزرگ به حساب می‌آید. بازی‌هایی هستند که آرزو می‌کنند بازی بزرگی باشند و یاکوزا در نسخه‌های پیشین خود به معیار‌های بزرگ بودن رسیده بود که نشان از قدرت تیم سازنده است. با این حال Yakuza 6 ارزش تجربه کردن را دارد، اما نباید انتظار بالایی از این بازی داشت.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

سیستم مبارزات پویا بازی Yakuza 6 حتی پس از نابودی ۵۰۰۰ دشمن همچنان گیرا و جذاب است، اما مهم‌ترین دستاورد سگا با ساخت Yakuza 6: Song of Life پایان‌بندی شخصیت کازوما کریو است که به یک نماد تبدیل شده است.

مجله اج: ۸۰ از ۱۰۰

بازی Yakuza 6 یکی از بهترین داستان‌ها را در این مجموعه دارد. رابطه و عشق و علاقه، موردی است که در این نسخه هواداران سری یاکوزا با آن مواجه خواهند شد؛ چیزی که در نسخه‌های پیشین آن‌چنان شاهد آن نبودیم.

آی‌جی‌ان: ۷۵ از ۱۰۰

Yakuza 6: Song of Life تنها بازی در میان این مجموعه است که ژاپن را با بهترین جزئیات ممکن به نمایش گذاشته و داستان‌اش، برای پایان‌بندی ماجراجویی‌های کازوما کریو رضایت‌بخش است. اما مشکل اصلی این بازی گیم‌پلی آن است که هرقدر جلو‌تر می‌روید، بیشتر متوجه ضعیف بودنش می‌شوید. بازی Yakuza 0 به‌نسبت گیم‌پلی بهتری داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده