نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

فیلم رگ خواب بهترین فیلم سال 96 لقب گرفت

فیلم «رگ خواب»، ساخته‌ی حمید نعمت الله، طبق نظرسنجی «ماهنامه فیلم» به عنوان بهترین فیلم سال 96 انتخاب شد.

فیلم رگ خواب آخرین درام اجتماعی و اکران شده‌ی حمید نعمت الله محسوب می‌شود. همیشه رسم بوده که رسانه‌های مختلف در انتهای سال بهترین فیلم‌ سال را انتخاب و معرفی می‌کنند. این انتخاب‌ها بیشتر اوقات در قالب نظرسنجی و بین اعضای یک رسانه شامل منتقدین و نویسنده‌ها اتفاق می‌افتند. اخیرا ماهنامه فیلم در کتاب سالش از ۳۹ منتقد چند نسل این مجله نظرخواهی کرد و در نتیجه‌ی این نظرسنجی، نام حمید نعمت الله و فیلم رگ خواب، درخشان بود. فیلم رگ خواب به کارگردانی حمید نعمت الله طبق این نظرسنجی به عنوان بهترین فیلم سال ۹۶ انتخاب شد.

فیلم رگ خواب علاوه بر انتخاب شدن به عنوان بهترین فیلم، افتخارات دیگری نیز کسب کرد. این فیلم در چهار رشته‌ی دیگر در جایگاه اول قرار گرفت؛ حمید نعمت‌الله برای بهترین کارگردانی، معصومه بیات برای بهترین فیلمنامه، سهراب پورناظری برای بهترین موسیقی متن و لیلا حاتمی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن از نگاه منتقدهای ماهنامه فیلم به عنوان بهترین‌های سال ۹۶ انتخاب شدند. انتخاب شدن به عنوان بهترین فیلم و بردن جایزه در چهار رشته‌ی دیگر، فیلم رگ خواب را از فیلم‌های دیگر در فاصله‌ای قابل توجه قرار داده است.

رگ خواب داستان درهم‌شکستگی درونی یک زن است که در مرحله‌ی جدید زندگی‌اش با اتفاقات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. سینا طهمورثی در قسمتی از نقد فیلم رگ خواب که از زومجی منتشر شد چنین نوشت:

به هر روی، تجربه دیدن رگ خواب بر پرده عریض سینما، لذت‌بخش است؛ چون فارغ از هر چیز، تصاویر فیلم برای دیده‌شدن بر روی پرده عریض ثبت شده‌اند. تصویربرداری تحسین‌برانگیز فیلم در انتخاب لنزها و جای قرارگیری دوربین، به خوبی در خدمت ساختن لحظات بصری لذت‌بخش برای مخاطب است. اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به لیلا حاتمی بدون تردید کمترین تقدیر از بازی درخشان او در این فیلم است.

نظر شما کاربران زومجی در رابطه با این انتخاب چیست؟ به نظر شما بهترین فیلم سال ۹۶ کدام فیلم بود؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده