// شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

بازی های اسفند 1396 برای موبایل؛ رایگان دانلود کنید

در اسفند ماه الکترونیک آرتز در نهایت بازی The Sims Mobile را برای اندروید و iOS منتشر کرد و شاهد عرضه بازی Street Fighter IV Champion Edition بودیم.

آخرین ماه سال ۱۳۹۶ هم به پایان رسید و در این مقاله می‌خواهیم تا نگاهی به بهترین بازی‌های رایگان منتشر شده در این ماه بیندازیم. اسفند ماه الکترونیک آرتز در نهایت بازی اندروید و آیفون The Sims Mobile را منتشر کرد و کپکام هم بازی Street Fighter IV Champion Edition را در دسترس علاقمندان قرار داد. ماه گذشته همینطور بازی‌های پر زرق و برق زیادی مانند Royal Blade و Light a Way را داشتیم که می‌توانید معرفی کوتاهی از آنها را به همراه لینک دانلود بازی مشاهده کنید.

زومجی به صورت روزانه بهترین بازی های اندروید و آیفون را معرفی می‌کند که می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل به انبوهی از معرفی‌های زومجی دسترسی داشته باشید. از سوی دیگر اگر به دنبال بازی‌هایی برای تجربه در آخر هفته هستید، زومجی در روز پنجشنبه هر هفته بهترین بازی های اندروید و آیفون هفته را معرفی می‌کند. در ادامه با بهترین بازی های رایگان اندروید بهمن همراه زومجی باشید.

 

بازی Cubor

Cubor

بازی‌های پازل ناب زیادی برای گوشی‌های موبایل منتشر شده است که به خوبی قادر هستند تا ذهن بازیکنان را به چالش بکشند. بازی Cubor یکی از همین دست بازی‌ها است که در آن بازیکن باید با جابه‌جا کردن مکعب‌های نورانی، هریک از مکعب‌ها را در مکان خودش قرار دهد. با توجه به نبود محدودیت در تعداد حرکات، سازندگان توانایی بازیکن را با اهدا ستاره می‌سنجد. به این ترتیب اگر با تعداد مشخصی و با کمترین حرکت معما را حل کنید، ستاره بیشتری کسب خواهید کرد. اما Cubor طراحی خاص خود را دارد که انجام این بازی را اعتیادآور و جذاب می‌کند. Cubor همینطور چالش‌های روزانه‌ را برای درگیر کردن هرچه بیشتر بازیکنان ارائه می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید با ورود به بازی ذهن خود را برای یافتن بهترین مسیر به چالش بکشید. بازی سبک و کم حجم Cubor می‌تواند با مراحل مشکلی که دارد حسابی شما را سرگرم‌ کند.

دانلود بازی اندروید Cubor

بازی Grim Soul: Dark Fantasy Survival

Grim Soul: Dark Fantasy Survival

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و سخت‌افزار گوشی‌های موبایل، استودیوها هم برای انتشار بازی‌های بزرگ مثل بازی‌های نقش‌آفرینی دست بازتری دارند. بازی Grim Soul: Dark Fantasy Survival به ویژه با گرافیک زیبای خود از همان ابتدا نظر شما را به خود جلب می‌کند. بازی شباهت زیادی به محصولاتی مانند بازی Last Day on Earth دارد و به ویژه در زمینه مکانیسم گیم‌پلی شما را به یاد این بازی زیبا می‌اندازد. در جریان بازی باید با زامبی‌ها روبه‌رو شوید، به شکار بروید و با یافتن آیتم‌های مورد نیاز خود از چوب و سنگ گرفته تا میوه و سایر آیتم‌ها، باید خانه خود را بسازید و برای زنده ماندن تلاش کنید. این تلاش اما با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و در نتیجه در صورت اشتباه کشته می‌شوید. نقشه عظیم شامل رویدادهای روزانه می‌شود و می‌توانید با انجام خرید‌های درون برنامه‌ای از تجربه بازی هرچه بیشتر لذت ببرید. مانند سایر بازی‌های Free-to-Play در Grim Soul: Dark Fantasy Survival هم حرکت سریع بین نقاط نیازمند هزینه پول است؛ در غیر این صورت باید مدتی را برای رسیدن شخصیت اصلی به نقاط مختلف نقشه صبر کنید. فراموش نکنید که در صورت کشته شدن همه آیتم‌های خود را از دست می‌دهید.

دانلود بازی اندروید Grim Soul: Dark Fantasy Survival

بازی Light a Way

Light a Way

دخترکی که به کمک ارواح می‌رود. بازی Light a Way محصول دیگری در سبک Tap Tap Tap یا Idle Games است که به ویژه در سال گذشته محبوبیت بسیاری را میان بازیکنان کژوال پیدا کرده است. در این بازی باید در مسیری مستقیم به جنگ ارواح بروید و تنها با ضربه زدن روی ارواح، ستاره‌های درخشان را برای افزایش سطح ارواح خوب خود جمع‌آوری کنید. در حقیقت بازی‌های این سبک بدون هدف هستند و تنها برای گذران وقت طراحی و منتشر شده‌اند. بازی Light a Way هم از این قاعده مستثنی نیست و تنها به گیم‌پلی محدود خلاصه می‌شود. در این بازی می‌توانید با انجام چالش‌های روزانه ستاره‌های بیشتری را کسب کنید. اگر عاشق جمع‌آوری اچیومنت هستید، بازی Light a Way گنجینه‌ای از اچیومنت‌های آسان برای آزادسازی است.

دانلود بازی اندروید Light a Way

بازی Maguss

Maguss

بازی دارای چهار کلاس متفاوت است که هر کدام توانایی‌های منحصر به فرد دارند

Maguss، گروهی از جادوگران که خودخواسته گردهم آمده‌اند تا از جهان محافظت کنند، اکنون در انتظار شما هستند تا برای دور نگه داشتن شیطان به کمک‌شان بروید. بازی دارای چهار کلاس پالادین، واردن، روگ و دروید است که هر کدام دارای مهارت‌های منحصر به فردی هستند. مانند بازی‌های نقش آفرینی رایج، در Maguss هم می‌توانید شخصیت خود را بسازید و وارد بازی شوید. مکانیزم بازی بیشتر روی مبارزات نوبتی و تن به تن تمرکز دارد که به طور خاص برای اجرای جادوهای مختلف باید نماد هر یک از طلسم‌ها را روی دشمن بکشید. این مکانیزم متفاوت بازی را با وجود ایراداتی که همچنان وجود دارد، جذاب کرده است. بیش از ۴۰ طلسم متنوع، حالت PvP و در نهایت بیش از ۴۰ هیولا با توانایی‌های منحصر به فرد در بازی Maguss وجود دارند.

دانلود بازی اندروید Maguss

بازی Nexomon

Nexomon

در دوران قدیم جهان متعلق به انسا‌نها بود، اما روزی همه چیز تغییر می‌کند و از آسمان شیطانی با نام آمنیکرون ظاهر می‌شود و خود را پادشاه نکسمون می‌نامد و جهان را وارد دوران تاریکی می‌کند. اما انسان‌ها به مرور زمان یاد می‌گیرند که چطور با خشونت افسار گسیخته کنار بیایند و چگونه نکسیمون‌های نازنین را رام کرده و ضد آمنیکرون استفاده کنند. با به پا خواستن قهرمانی قدرتمند آمنیکرون شکست می‌خورد و انسان‌ها پیروز می‌شوند. اما آمنیکرون باز می‌گردد و حال شما باید در نقش جوانکی خام خود را برای سرنوشت‌تان آماده کنید. بازی نقش‌آفرینی Nexomon شباهت زیادی به محصولاتی مانند پوکیمون و دیجیمون دارند و در جریان بازی باید با آموزش نکسیمون خود به رقابت با سایر بازیکنان بپردازید. هرچند بازی در ابتدا رایگان است، اما برای ادامه باید پول پرداخت کنید. با خرید درون برنامه‌ای به بخش‌های مختلفی از جمله بخش چندنفره دسترسی پیدا خواهید کرد. بازی نکسیمون بی شک یکی از زیباترین بازی‌های منتشر شده برای گوشی‌های موبایل تاکنون است و حجمی برابر با ۱.۳ گیگابایت دارد.

دانلود بازی اندروید Nexomon

بازی Royal Blade

Royal Blade

Royal Blade از آن دست بازی‌هایی نیست که بخواهید برای طولانی مدت تجربه کنید. شمشیری قدرتمند، شخصیتی شجاع و آسمانی که مملو از اسلیم‌ و تکه‌های چوب است. در این بازی باید با استفاده از سه کنترل پرش، دفاع و ضربه در برابر هجوم اجسامی که از آسمان سقوط می‌کنند مقاومت کنید. البته که بازی دارای پاورآپ‌ها و آیتم‌های مختلف شخصی‌سازی است و می‌توانید با جمع‌آوری سکه یا تماشای ویدیوهای تبلیغاتی آنها را آزاد کنید. به یاد داشته باشید که بازی Royal Blade تبلیغات زیادی را در زمان انجام بازی نمایش می‌دهد، در نتیجه اگر حوصله تبلیغات ندارید، سراغ رویال بلید نروید. شما همینطور به سلاح‌های متنوع دسترسی دارید که برای آزادسازی آنها باید کارهای خاصی را انجام دهید. از سوی دیگر بازی دارای چهار محیط متنوع است که به مرور آزاد می‌شوند.

دانلود بازی اندروید Royal Blade

بازی Samsara Game

Samsara Game

پسرکی خوشحال، سنجابی شیطون و فکری بکر! بازی Samsara محصولی متفاوت در سبک پازل است که در آن باید به پسرکی به نام Zee برای فرار کمک کنید. در جریان بازی وظیفه بازیکن استفاده از آیتم‌های مختلف برای هموار کردن مسیر حرکت Zee است. در نتیجه باید با دقت تخته‌ها را در مسیر حرکت به شکلی جایگذاری کنید تا Zee بدون کشته شدن قادر به حرکت روبه جلو باشد. یکی از ویژگی‌های بازی محیط‌های تاریک و متنوعی است که در دردسترس شما قرار می‌دهد، درنتیجه می‌توانید در محیط‌های متفاوت، پازل‌هایی خلاقانه را حل کنید. مکانیزم ساده گیم‌پلی بازی دیگر خصوصیتی است که بازیکنان را به ادامه ترغیب می‌کند. بازی در مجموع ۷۷ مرحله دارد و Zee با ورود به پورتال به هر یک از این مراحل وارد می‌شود. دنیای وارونه یا چپ به راست Samsara باعث شده تا مراحل خلاقانه‌ای را در جریان بازی شاهد باشیم و همین موضوع تا حدودی مانع تکراری شدن مراحل شده است. سازنده همینطور قابلیت Hint یا راهنما را برای عبور از مراحل مشکل در نظر گرفته که می‌توانید با خریدهای درون برنامه‌ای به این راهنماها دسترسی پیدا کنید. با وجود رایگان بودن Samsara در اندروید و آیفون، این بازی اکنون با قیمت ۱۴.۹۹ دلار در استیم به فروش می‌رسد.

دانلود بازی اندروید Samsara Game

بازی Street Fighter IV Champion Edition

Street Fighter IV Champion Edition

با توجه به رایگان بودن بازی و امکان تجربه Street Fighter IV Champion Edition بدون پرداخت ابتدایی، ترجیح دادیم تا این بازی را هم در فهرست بازی‌های رایگان ماه گذشته قرار دهیم. برخلاف نسخه ۴.۹۹ دلار iOS، بدون پرداخت می‌توانید به صورت محدود به تجربه این بازی در اندروید بپردازید. شخصیت‌های آشنای مجموعه استریت فایتر با حمله‌های ویژه‌ای که دارند در اندروید و IOS در دسترس علاقه‌مندان به این بازی مبارزه‌ای قرار گرفته‌اند. کپ‌کام به خوبی گرافیک و محیط جذاب بازی را روی نسخه‌های موبایل پورت کرده است، هرچند هنوز هم نباید انتظار گرافیکی در حد کنسول‌ها را داشته باشید. در ابتدای بازی با ریو می‌توانید با سه شخصیت متفاوت مجموعه مانند چان‌لی و گایل مبارزه کنید و سپس باید با پرداخت درون برنامه جهت دسترسی به بخش‌های مختلف بازی، نسخه کامل را آزاد کنید. اگر طرفدار این مجموعه باشید، Street Fighter IV Champion Edition ارزش خرید و تجربه را دارد.

دانلود بازی اندروید Street Fighter IV Champion Edition

بازی Talking Tom Camp

Talking Tom Camp

در این بازی گربه سخنگو به دفاع از اقامتگاه خود می‌پردازد

گربه سخنگو یکی از مهم‌ترین فانتزی‌هایی بود که در سال‌های گذشته افراد برای معرفی ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند به نمایش آن می‌پرداختند. حال بعد از سال‌ها Outfit7 بازی متفاوتی را با موضوع این گربه بامزه منتشر کرده است. بازی Talking Tom Camp به طور خلاصه محصولی متفاوت با مکانیزم‌ گیم‌پلی بازی Boom Beach، ساخته استودیوی سوپرسل است. در این بازی باید با زدن اقامتگاه، برج‌های دفاعی را برای مقابله با گربه‌های مهاجم بنا کنید و از آنها به خاطر حمله‌ای که کرده‌اند، انتقام بگیرید. بازی از لحاظ گرافیکی و محیط بسیار جذاب و متنوع است و پتانسیل سرگرم کردن طولانی مدت بازیکنان را دارد. با این حال، نباید فراموش کرد که Talking Tom Camp یک کپی برابر اصل بازی‌های مشابه دیگر است و تنها قصد دارد تا قشر خاصی از طرفداران را جذب کند که تعدادشان هم کم نیست. نیروهای متنوع از گربه‌هایی با توانایی‌های قدرتمند تا ساختمان‌هایی که با انیمیشن‌های زیبا طراحی شده‌اند، تنها بخشی از ویژگی‌های این بازی بسیار خوش‌ساخت را تشکیل می‌دهند. در جریان بازی می‌توانید از سکه، انرژی و الماس برای ساخت نیرو یا سازه‌ها استفاده کنید و باید با جمع‌آوری این آیتم‌ها، استراتژی خود را برای حمله به هر یک از اقامتگاه‌ها پیاده کنید. بازی همینطور ویژگی‌ چندنفره را پشتیبانی می‌کند که بعد از خروج از حالت بازیکن مبتدی می‌توانید با ورود به این بخش به کمپ سایر بازیکنان حمله‌ور شوید.

دانلود بازی اندروید Talking Tom Camp

بازی The Ramen Sensei 2

The Ramen Sensei 2

رامن، بدون شک یکی از محبوب‌ترین سوپ‌های ژاپنی است که هرساله بسیاری از افراد را بخاطر نودل‌های خوشمزه و تکه گوشت نابی که در کنار سوپ قرار می‌گیرد، به رستورا‌ن‌های ژاپنی می‌کشاند. بازی The Ramen Sensei 2 بعد از موفقیت اولین شماره باری دیگر به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در یک شبیه‌ساز با کیفیت از رستوران فروش رامن، کسب و کار خود را به راه بیندازند و مشتریان زیادی را جلب کنند. بازی محتوای پرشماری از وسایل آشپزی بگیرید تا رامن‌هایی با طعم‌های متفاوت را ارائه می‌دهد و دست بازیکن را برای پخت غذایی خوشمزه باز می‌گذارد. شما باید به مرور در مسابقات شرکت کنید، رستوران‌تان را گسترش دهید و منویی از انواع و اقسام غذا‌ها را برای داشتن مشتری بیشتر ایجاد کنید. بازی The Ramen Sensei 2 هم از خریدهای درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند، هرچند ایجاد تعادل در دخل و خرج در این بازی آسان است و احتمالا تا مدتی نیازی به خرید درون برنامه‌ای نخواهید داشت. قابلیت شخصی‌سازی بخش‌های مختلف رستوران، رویدادهای متفاوت و بسیاری از ویژگی‌ها که به مرور در دسترس قرار می‌گیرند، این بازی را به محصولی ارزشمند برای تجربه کردن تبدیل کرده است.

دانلود بازی اندروید The Ramen Sensei 2

بازی The Sims™ Mobile

The Sims™ Mobile

پیش از این هم پلتفرم‌های مختلف میزبان بازی The Sims بودند و این بار الکترونیک آرتز بازی The Sims را برای موبایل منتشر کرد. بازی در مجموع همان سیمز همیشگی است، اما به طور کامل برای موبایل بازسازی شده است. به عنوان مثال، نقشه شهر متفاوتی را نسبت به نسخه پی‌سی و کنسولی شاهد هستیم و شخصیت‌ها هم برخی فاکتورهای متفاوت را برای گفتگو یا زندگی در خانه دارند. خریداری کافه برای کار کردن شخصیت اصلی یا ساخت خانه‌ای با معیارهای مورد نظرتان، از دیگر ویژگی‌های بازی موبایل سیمز است. در جریان بازی فهرست انجام کارهای روزانه‌ای را دارید که باید با انجام دادن آنها تجربه به دست بیاورید، کسب تجربه به همان نسبت هم وسایل جدیدی را برای تکمیل خانه یا محل کار آزاد می‌کند. یافتن دوست، ازدواج، داشتن فرزند و سایر ویژگی‌های یک زندگی واقعی، بخشی از محتوایی هستند که در بازی The Sims Mobile به آنها دسترسی دارید.

دانلود بازی اندروید The Sims Mobile

بازی Tower Duel - Multiplayer TD

Tower Duel - Multiplayer TD

بازی‌های تاور دیفنس یا دفاع از قلعه مکانیزم گیم‌پلی مشترکی را دارند. با این حال مدتی می‌شود که برخی استودیوها محصولاتی ترکیبی را ارائه می‌دهند تا بازیکنان هرچه بیشتر بتوانند درگیر دفاع از داشته های خود در بازی‌های ویدیویی شوند. بازی Tower Duel هم اثری آنلاین در سبک کارتی و دفاع از قلعه است که در آن باید با استفاده از انرژی خود در برابر حملات حریف مقاومت کنید. بازی آزادی عمل زیادی را در نحوه‌ی قرار دادن سازه‌های دفاعی می‌دهد و همین موضوع است که Tower Duel را نسبت به بازی‌های مشابه متفاوت مي‌کند. از طرفی شما می‌توانید با باز کردن لوت‌باکس‌ها کارت‌های جدیدی را آزاد کنید یا کارت‌های پیشین خود را ارتقاء دهید. دنیای پر زرق و برق Tower Duel به خوبی با شخصیت‌های کمدی آن هماهنگ شده است و حتی می‌توانید با بازیکنانی از سایر کشورها هم نبری هیجان‌انگیز را داشته باشید.

دانلود بازی اندروید Tower Duel - Multiplayer TD

بازی Wiggle Whale

Wiggle Whale

به مرور می‌توانید ظاهر جدیدی را برای وال آزاد کنید

بازی‌های استودیوی 111% همیشه ظاهر مشخصی دارند و عمدتا بسیار ساده طراحی شده‌اند. بازی Wiggle Whale هم دیگر محصول اعتیادآوری است که ۱۱۱٪ منتشر کرده است و در جریان آن باید یک وال را هدایت کنید. محیط بازی پر است از توپ و بمب و گلوله‌های در حال حرکت که با زدن هر یک آنها امتیاز به دست می‌آورد. مانند سایر بازی‌های این استودیو، با یک اشتباه شکست می‌خورید. بازی Wiggle Whale همانطور که گفتیم محصولی ساده و بی آلایش است که در اقیانوسی عظیم داستان یک وال را روایت می‌کند که برای زنده ماندن در تلاش است. بازی همینطور امکان انتخاب از میان ۲۰ وال را به بازیکنان داده است و باید به مرور وال‌ها را آزاد کنید.

دانلود بازی اندروید Wiggle Whale

بازی Will Hero

Will Hero

Will Hero دیگر بازی تریپل Tap فهرست بهترین‌های اسفند است. در این بازی باید تنها با ضربه زدن به موقع روی نمایشگر، قهرمانی شجاع و البته جدی را از میان دشمنان عبور دهید. البته در این میان پرتگاه‌ها هم جان قهرمان را به خطر می‌اندازند و اگر اشتباه کنید، به دره سقوط می‌کنید. بازی Will Hero همانطور که انتظار می‌رفت ویژگی‌های شخصی‌سازی را با استفاده از لوت‌باکس‌ها در اختیار بازیکنان گذاشته است و بعد از به‌دست آوردن و باز کردن صندوق‌ها می‌توانید ظاهر متفاوتی را به شخصیت اصلی بدهید. برای مقابله آسان‌تر با دشمنان، سلاح‌های متنوعی هم در بازی حضور دارند که از شمشیر و گرز بگیرید تا بمب‌های در حال ترکیدن را شامل می‌شوند. اگر روی دشمنان بپرید، آنها می‌میرند و اگر آنها روی سرتان بیفتند، شما شکست می‌خورید، بنابراین با دقت نمایشگر را لمس کنید.

دانلود بازی اندروید Will Hero

بازی Wrecking Squad

Wrecking Squad

شخصیت‌های بامزه، شیطون و البته کاملا خشن! بازی Wrecking Squad، در ظاهر انگری بردز دیگری است که با دوربین سوم شخص بازی می‌شود. در این بازی باید با دقت شخصیت اصلی را به سمت محل حضور دشمنان پرتاب کنید تا آنها را از دور خارجی کنید. در این میان اما تعداد حرکات کمتر و تشخیص محل دقیق پرتاب شخصیت اصلی، ستاره‌های بیشتری را برای شما به همراه دارد. بازی از لحاظ گیم‌پلی مجموع پرتاب‌های دقیق را شامل می‌شود و نباید انتظار بازی‌ای خیلی درگیرکننده را داشته باشید. با این حال، طراحی جذاب شخصیت‌ها و محیط سه‌بعدی بازی باعث شده است تا انجام این بازی سرگرم‌کننده باشد. بیش از ۲۵۰ مرحله متنوع، وجود پاورآپ‌ها و در نهایت قابلیت ارتقاء گروه، بازی زیبایی را برای تجربه کردن ارائه کرده است.

دانلود بازی اندروید Wrecking Squad


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده