نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

جدول فروش هفتگی انگلستان: پانزدهمین صدرنشینی GTA V

بازی GTA V به عنوان پای ثابت جدول فروش هفتگی انگلستان، این هفته برای پانزدهمین بار در طول پنج سالی که از انتشارش می‌گذرد، در جایگاه نخست این جدول قرار گرفت. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، بازی GTA V با اینکه برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شده، این هفته توانست در جایگاه نخست جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد! این پانزدهمین باری است که این ساخته راک‌استار گیمز از زمان انتشار تا به امروز در جایگاه نخست جدول قرار می‌گیرد و بدون هیچ شک و تردیدی، باید آن را یکی از موفق‌ترین بازی‌ها از حیث فروش بدانیم. 

اما پس از GTA V، این هفته شاهد حضور دو بازی کاملا جدید در رتبه‌های دوم و سوم جدول هستیم؛ در رتبه دوم، بازی موتورسواری TT Isle of Man: Ride on the Edge قرار گرفته که در اولین هفته انتشارش، شروع خوبی داشته است. در رتبه سوم هم شاهد حضور یک بازی جدید دیگر با نام Bravo Team هستیم که یک اثر واقعیت مجازی مخصوص هدست پلی استیشن VR است. فیفا ۱۸، صدرنشین هفته گذشته، این هفته با درخشش GTA V و همچنین انتشار دو بازی جدید، سه پله سقوط داشته و در رتبه چهارم جدول قرار گرفته است.

از آن طرف Call of Duty: WWII و Mario Kart 8 Deluxe هم که هفته پیش در رتبه‌های سوم و چهارم جدول بودند، هر دو با سقوطی دو پله‌ای به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم جدول این هفته قرار دارند. Super Mario Odyssey، دیگر بازی نینتندو که در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته قرار دارد هم این هفته یک پله سقوط داشته و در رتبه هفتم دیده می‌شود. تنها بازی‌ای که این هفته توانسته جایگاه هفته گذشته را حفظ کرده و بدون تغییر کارش را ادامه دهد، Playerunknown's Battlegrounds است که باز هم در رتبه هشتم دیده می‌شود. 

دو رتبه پایانی جدول هم در اختیار بازی‌های Monster Hunter World و The Legend of Zelda: Breath of the Wild است که به ترتیب چهار و یک پله سقوط داشته‌اند. بازی‌های UFC 3 و Shadow of the Colossus هم که هفته گذشته در بین ۱۰ بازی پرفروش انگلستان بودند، این هفته جایی در بین ۱۰ بازی ندارند و از این جمع خارج شده‌اند. در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۲

GTA V

پانزدهمین صدرنشینی بازی در ۵ سال گذشته
۲-

TT Isle of Man: Ride on the Edge

هفته اول انتشار
۳-

Bravo Team

هفته اول انتشار
۴۱

FIFA 18

سقوط سه پله‌ای و از دست دادن رتبه اول
۵۳

Call of Duty: WWII

-
۶۴

Mario Kart 8 Deluxe

-
۷۶

Super Mario Odyssey

-
۸۸

PlayerUnknown's Battlegrounds

حفظ جایگاه هفته گذشته
۹۵

Monster Hunter World

۱۰۹

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

-

نگاهی به بازی‌های جدید هفته:

TT Isle of Man: Ride on the Edge

TT Isle of Man: Ride on the Edge

مسابقات Isle of Man TT جزو مشهور‌ترین مسابقات موتور سواری در جهان هستند که هر ساله، برگزار شده و از آن، به عنوان یکی از خطرناک‌ترین مسابقات موتور سواری جهان هم یاد می‌شود که هر از گاهی، حتی شاهد مرگ موتور سواران هم در آن هستیم. حال بازی TT Isle of Man: Ride on the Edge که این هفته منتشر شده و کارش را هم در رتبه دوم جدول فروش هفتگی انگلستان آغاز کرده، قصد شبیه‌سازی این مسابقات را دارد. به همین دلیل هم طبق نظر سایت‌هایی که بازی را نقد کرده‌اند، TT Isle of Man: Ride on the Edge تجربه‌ای کاملا واقع‌گرایانه ارائه می‌دهد و این مسابقات و درجه سختی بالای آن‌ها را به شکلی کاملا درست به مخاطب منتقل می‌کند. 

بازی Bravo team

Bravo Team

سونی پس از عرضه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR، سعی در انتشار بازی‌های مختلفی برای آن در سبک‌های متنوع دارد و حال یکی از جدید‌ترین این بازی‌ها، Bravo Team، اثری در سبک شوتر اول شخص است که داستان آن، در شهری از اروپای شرقی جریان دارد. این بازی را هم به صورت تک نفره و هم به صورت همکاری آنلاین دو نفره می‌توان تجربه کرد. با اینکه بازی پیش از انتشار نمایش‌های امیدوارکننده‌ای داشت، اما در نهایت آنطور که باید مورد استقبال قرار نگرفت و نمره‌هایی ضعیفی هم از منتقدین دریافت کرده است. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده