نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵

روند ساخت بازی Days Gone هیچ مشکلی ندارد

موکول شدن عرضه بازی Days Gone به سال ۲۰۱۹ نگرانی‌هایی را به‌وجود آورد که شاید ساخت بازی به مشکل برخورده باشد. اکنون مشخص شده تیم سازنده نه‌تنها مشکلی ندارد، بلکه از برنامه‌ها نیز جلوتر است!

بازی جدید Bend Studio که با نام Days Gone شناخته می‌شود برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ و در جریان کنفرانس E3 کمپانی سونی به نمایش درآمد. بازی با نمایش اولیه‌اش توانست واکنش‌های مثبتی را از مخاطبین دریافت کند و محبوبیت خوبی کسب کند، اما نمایش‌های گیم‌پلی کوتاه، جزئیات چندان زیادی را از آن به نمایش درنیاوردند. پس از نمایش‌های بازی در دو رویداد E3، تیم سازنده تمرکز خود را به روند ساخت بازی معطوف کرد و Days Gone در یک سکوت خبری نسبتا طولانی قرار گرفت. سال گذشته، سونی انتشار بازی در سال ۲۰۱۸ را وعده داد، اما چندی پیش مشخص شد که این بازی تا سال ۲۰۱۹ منتشر نخواهد شد. حتی هنوز مشخص نیست که کدام سه ماهه‌ی سال ۲۰۱۹ میزبان عرضه‌ی Days Gone خواهد بود.

تحلیل‌گر وبسایت Niko Partners یعنی دانیل احمد در این رابطه سخنانی گفته و طرفداران نگران بازی را مطمئن ساخته که این تاخیر به دلیل رخ دادن مشکل در روند ساخت بازی نیست. زمانی که یکی از کاربران ResetEra ادعا کرد که:

روند ساخت بازی با دشواری روبه‌رو شده. گویا Days Gone قرار است به The Last Guardian بعدی تبدیل شود.

دانیل احمد این گونه پاسخ داد:

اگر بخواهم صادق باشم، وضعیت دقیقا برعکس است.
آن‌ها [بند استودیو] در رابطه با تاریخ انتشار، حتی از برنامه جلوتر نیز هستند.

Days Gone

در بازی Days Gone، بازیکنان قرار است به دنیایی آخرالزمانی سفر کنند که توسط موجوداتی به نام Freakerها احاطه شده است. بازی شما را به گشت و گذار و جست و جو تشویق می‌کند و سعی دارد آزادی عملی را به بازیکن بدهد که هر کس بتواند به سبک خودش مراحل را جلو ببرد. شما می‌توانید مهارت‌ها، سلاح‌ها و استراتژی مبارزات خود را انتخاب و شخصی‌سازی کنید و به بیان سازندگان «با روش خود» بازی کنید.

تیم بند استودیو همچنین تلاش می‌کند تا یک بازی جهان باز باکیفیت خلق کند. اتفاقات بازی در غرب آمریکای شمالی جریان دارد؛ محوطه‌ای که از سمت غرب به اقیانوس آرام محدود می‌شود و از سمت شرق نیز به رشته کوه‌های راکی می‌رسد. ویژگی‌های جغرافیایی نقشه‌ی بازی باعث شده تا سازندگان بتوانند شرایط جوی و آب و هوایی مختلفی را در سرتاسر نقشه‌ی بازی پیاده‌سازی کنند.

تاکنون اطلاعات زیادی از روند ساخت بازی Days Gone به گوشمان نرسیده، اما می‌توان انتظار داشت کمپانی سونی در رویدادهایی چون E3 2018 اطلاعات بیشتری را از بازی منتشر کند و صد البته تاریخ انتشار این بازی انحصاری پلی استیشن 4 را نیز به اشتراک بگذارد.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده