// جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

هر آنچه که باید در مورد Nintendo Labo بدانیم

یکی از موارد هیجان انگیز سال جاری، معرفی Nintendo Labo بود که در این مطلب آن را بیش‌تر معرفی خواهیم کرد. 

بارها و بارها نینتندو در اخبار مختلف اعلام کرده که هدفش‌اش از ساخت نینتندو سوییچ تنها سرگرمی است و علاقه‌ای به رزولوشن 4K یا واقعیت مجازی نداشته و در حال حاضر وقت خود را روی ساخت بازی و موارد سرگرم کننده دیگری گذاشته‌اند. یکی از آیتم‌های سرگرم کننده نینتندو برای کاربران نینتندو سوییچ که چندی پیش معرفی شد، Nintendo Labo است. پس از معرفی این محصول برای خیلی از هواداران سوال پیش آمده که اصلا Nintendo Labo چیست و چگونه کار می‌کند که در ادامه تمامی این موارد را توضیح خواهیم داد. ۲۸ دی ماه بود که نینتندو، محصولی جدید به نام Nintendo Labo را معرفی کرد. این وسیله دور از انتظار هر شخصی بود و هیچ شخصی توقع این را نداشت که نینتندو چند کاردستی مقوایی را معرفی کند. کاردستی‌هایی که در قالب‌هایی چون چوب ماهیگیری، ربات یا پیانو بوده و می‌توانید جوی‌کان یا کنسول خود را به آن متصل کنید. به‌عبارتی نینتندو «نینتندو لبو» یک ابزار تعاملی برای کنسول شما است و زمانی که آن‌ها را سرهم بندی می‌کنید، در واقع یک Toy-Con ساخته‌اید.

Nintendo Labo

چگونه Nintendo Labo را می‌سازیم؟

با اینکه کیفیت محصول بالا است ولی برای ساخت و ساز باید دقت لازم را به خرج دهید

با خرید پکیج Nintendo Labo، شما مقواهای مختلفی دریافت می‌کنید که روی هر مقوا طرح وسیله‌ی انتهایی کشیده شده است. در واقع شما باید قطعات Toy-Conها را از روی صفحه مقوایی مورد نظر جدا کرده و با توجه به راهنمایی که وجود دارد، آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید و Toy-Con مورد نظر را بسازید. از طرفی برای ساخت Toy-Conها باید دقت لازم را داشته باشید که هنگام جداسازی تکه‌ها از صفحه مقوایی، باعث شکشسته شدن‌شان نشوید. از این‌رو بهترین کار این است که به کمک خانواده یا یکی از دوستان‌تان این کار را انجام دهید.

Nintendo Labo

چگونه با Nintendo Labo بازی کنیم؟

استفاده از Nintendo Labo ما را یاد آثار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌اندازد

پس از اینکه وسایل مختلف Nintendo Labo را ساختید، سوال پیش می‌آید که چگونه باید با آن‌ها بازی کرد؟ با ساخت وسایل مقوایی حس و حال جالبی به شما دست می‌دهد و این حس را خواهید داشت که هرچه زودتر به سراغ بازی کردن بازی‌های مخصوص‌اش بروید. جوی‌کان‌های نیتندو سوییچ، دوربین‌ها و حس‌گرهایی دارند که با وصل کردن جوی کان به Nintendo Labo، این سنسورها فعال شده و قبل از تجربه بازی می‌توانید آن‌ها را آزمایش کرده و از صحت نحوه وصل کردن مطلع شوید. حال با توجه به بازی مورد نظر می‌توانید کارهای مختلفی با کاردستی‌های جذاب خود انجام دهید. برای مثال فرض کنید آیتم بازی‌های موتورسواری ساخته‌اید. حال کنسول شما در وسط این کاردستی که یک فرمان موتور است قرار گرفته و جوی کان‌ها در داخل دستگیره‌های سمت راست و چپ قرار می‌گیرند و شما با گاز دادن یا ترمز کردن و موارد دیگر، می‌توانید یک اثر مسابقه‌ای/موتورسواری را تجربه کنید. در واقع درست است که نینتندو علاقه‌ای به پشتیبانی از واقعیت مجازی برای نینتندو سوییچ ندارد ولی زمانی که به Nintendo Labo نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که مواردی نظیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با المان‌های موشن کپچر ترکیب کرده و تکنولوژی جدیدی را خلق کرده است. برای مثال در نحوه کار کرد پیانو و بازی مرتبط با آن، از تکنولوژی واقعیت افزوده استفاده شده است.

Nintendo Labo

آیا قابل شخصی سازی است؟

با شخصی سازی Toy-Conها و کنترلرتان در بازی، استایل بازی کردن خود را خلق کنید

تمامی ساخته‌های شما قابل شخصی سازی هستند. Nintendo Labo بخشی به نام گاراژ را در دسترس شما قرار می‌دهد که می‌توانید تغییرات دلخواه‌تان را روی وسایل ساخته شده اعمال کنید. برای مثال در یکی از بازی‌ها، شما یک ربات به شکل کوله پشتی می‌سازید که از طریق دستگیره‌هایی که دارد، می‌توانید به اشیاء داخل محیط مشت زده و آن‌ها را نابود کنید (در این بازی شخصیت اصلی هم یک ربات است). حال اگر عینک مقوایی را که روی سرتان قرار دارد جلوی چشمان‌تان قرار دهید، دوربین بازی از حالت اولیه سوم شخص، به حالت اول شخص تغییر پیدا می‌کند. به‌عبارتی اینکه چگونه بازی کرده یا از Toy-Conها استفاده کنید و آن‌ها را بسازید، به‌خودتان بستگی دارد و هرموقع که خواستید، می‌توانید به حالت اولیه‌اش برگردانید. همچنین می‌توانید نحوه عمل کردن جوی‌کان‌ها در بازی‌ها را نیز شخصی سازی کنید.

تا به اینجای کار سوالات متداول حول این موضوع را جواب دادیم اما چند سوال دیگر نظیر قیمت Nintendo Labo و بسته بندی‌های این اسباب بازی مقوایی مطرح است که بهتر است به آن‌ها هم جواب بدهیم. Nintendo Labo در دو پکیج برای فروش عرضه خواهد شد. اولین پکیج که تنوع نام دارد، شامل یک خانه، دو ماشین کنترلی، یک پیانوی ۱۳ دکمه‌ای، یک طناب ماهیگیری و یک موتور بوده و بازی‌های هر وسیله را هم در خود جای داده و ۷۰ دلار قیمت گذاری شده است. بسته ربات، دومین بسته Nintendo Labo شامل یک ربات کامل (به شکل کیف کولی) و بازی مورد نظرش بوده و ۸۰ دلار قیمت گذاری شده است. در کنار دو بسته ذکر شده، در صورت لزوم می‌توانید بسته مربوط به نوارهای رنگی و استیکرهای مختلف جهت تزئیین کردن کاردستی‌های Nintendo Labo را با قیمت ۱۰ دلار خریداری کنید. این که Nintendo Labo چیز شگفت‌انگیزی است، بر کسی پوشیده نبوده و باید کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش آن را هم در نظر داشته باشیم. این وسیله جذاب مقوایی زمانی می‌تواند محبوب شود که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد. نینتندو اعلام کرده که در ساخت Nintendo Labo انوع و اقسام آزمون‌های مختلف را انجام داده تا محصول نهایی، یک محصول با کیفیت باشد و از طرفی اگر بخشی از کاردستی‌ها خراب شدند، امکان تعویض‌شان وجود دارد اما گفته نشده که نحوه تعویض به چه شکلی است. درانتها باید بگویم که نینتندو Labo در تاریخ ۳۱ فروردین ماه (۲۰ آوریل) عرضه می‌شود.

 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده