نویسنده: محمد شیرزاده
// چهار شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱

تلاش سازنده سریال Westworld برای جلوگیری از فاش شدن داستان آن

جاناتان نولان، مغز متفکر سریال Westworld، در مصاحبه‌ای از نقشه‌های بحث برانگیزش برای جلوگیری از لو رفتن داستان فصل دوم این سریال گفته است. 

سریال پر هزینه شبکه HBO یعنی Westworld (وست‌ ورلد) که براساس فیلم سینمایی با همین عنوان محصول سال ۱۹۷۳ به کارگردانی مایکل کریکتون ساخته شده است، با شروع پخشش در سال ۲۰۱۶ توانست هواداران بسیار زیادی به دست آورد. داستان این سریال حول محور یک پارک تفریحی در غرب وحشی جریان دارد که پر از ربات‌های مختلف است و سازندگان توانسته‌اند داستان فوق العاده خود را به کمک بازیگران نامدار این مجموعه به تصویر کشیده و آن را به سریالی محبوب تبدیل کنند. 

ادامه متن ممکن است بخشی از داستان سریال Westworld را فاش کند

فصل اول و ده قسمتی این سریال با یک حمام خون و سوالاتی بسیار زیاد به پایان رسید اما هواداران از همان موقع منتظر رسیدن به جواب‌ها بودند. حالا، قبل از پخش فصل دوم، گفته می‌شود که فصل جدید سریال ذهن هواداران را حتی بیش از پیش درگیر خواهد کرد.

هوادارانی که فصل اول سریال را دنبال کردند احتمالا با تعدادی از بزرگ‌ترین پیچش‌های داستانی سریال قبل از وقوع آن‌ها آشنا شده‌اند. البته این اتفاق مانند سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) نبوده که داستان سریال فاش شود و تنها اتفاقی که افتاده این بوده که تعدادی از هواداران تیزبین، مشاهدات خود را به اشتراک گذاشتند. حال جاناتان نولان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تا جای ممکن کاربران وبسایت ردیت (Reddit) را سر کار بگذارد تا مانع از فاش شدن داستان سریال شود. وی در این رابطه گفت:

سریال کارآگاه حقیقی (True Detective) تئوری‌های بسیار زیادی داشت که همه اثبات شدند. تئوری‌های بسیار زیادی نیز درباره فصل اول وست‌ورلد وجود داشتند که در ادامه معلوم شد بعضی از آن‌ها پیچش‌های داستانی بودند. به نظرم برای هر تئوری هواداران، اپیزودی داشتیم که به آن تئوری می‌پرداخت. در حال حاضر در حال فکر کردن به نقشه‌ای هستیم که بتواند مانع از فاش شدن داستان فصل دوم سریال پیش از پخش آن شود. 

هواداران در فصل اول سریال به خوبی تشخیص دادند که برنارد در واقع یک ربات بود، شخصیت دولورس نیز همان شخصیت شرور وایت بود و مرد سیاه پوش نیز نسخه مسن‌تر شخصیت ویلیام است که یعنی تمام سریال در دو خط داستانی مختلف روایت می‌شود. همه عاشق روایت بسیار زیبای جاناتان نولان و لیزا جوی، همسر و همکارش، شدند اما نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که برخی از هواداران موفق شدند مقداری از تاثیرگذاری داستان را از بین ببرند. فصل دوم سریال وست‌ورلد در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۸ (۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) شروع به پخش خواهد کرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده