نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

نخستین تریلر نسخه موبایل بازی Fortnite منتشر شد

چندی پیش سازندگان بازی محبوب Fortnite خبر دادند که تجربه کامل این بازی روی پلتفرم موبایل به زودی میسر خواهد شد. حال امروز نخستین تریلر از نسخه موبایل بازی به نمایش درآمده است.

کمپانی اپیک گیمز چندی پیش از خبری بسیار غافلگیر کننده رونمایی کرد و آن چیزی نبود جز انتشار بازی فوق‌العاده محبوب Fortnite روی پلتفرم موبایل. آری درست خواندید؛ اپیک گیمز قرار است بازی فورتنایت را به صورت کامل و با همه‌ی جزئیات گیم‌پلی به پلتفرم موبایل بیاورد و خبر بسیار مهم‌تر اینکه قابلیت کراس پلتفرم نیز به طور کامل در بازی وجود دارد. این یعنی که بازیکنان موبایلی می‌توانند پا به پای بازیکنان پلی‌استیشن و ایکس‌باکس به انجام این بازی بپردازند. این نسخه از بازی همچنین در پلتفرم iOS میزبان یک فاز بتا خواهد بود که ثبت نام برای شرکت در آن از حالا آغاز شده است. هم‌اکنون اپیک گیمز نخستین تصاویر را از این نسخه منتشر کرده تا همه بتوانند باور کنند تجربه‌ی فورتنایت روی تلفن‌های همراه واقعا میسر است!

تریلری که در ادامه مشاهده می‌کنید گیم‌پلی بازی روی پلتفرم‌های همراه را نشان می‌دهد و به گفته‌ی Epic Games، همه‌ی این تصاویر از نسخه‌ی موبایل بازی تهیه شده‌اند؛ البته هنوز مشخص نشده است که سخت‌افزاری که مورد استفاده قرار گرفته دقیقا چه بوده. شما برای تجربه‌ی این بازی به یکی از دستگاه‌های iPhone 6S یا SE ،iPad Mini 4 ،iPad Air 2 ،iPad 2017 ،iPad Pro یا دیگر دستگاه‌های متعلق به شرکت اپل که نسخه iOS یازده یا بالاتر دارند نیاز خواهید داشت. البته بازی ممکن است روی پلتفرم‌های همراه مختلف به اشکال مختلفی به نمایش درآید، اما محتوایی که ارائه می‌دهد روی همه‌ی پلتفرم‌ها یکسان خواهد بود و هیچ تفاوتی در تجربه‌ی آن به وجود نخواهد آمد.

Fortnite

اپیک گیمز قول داده است که این نسخه دقیقا همان نسخه‌ی کنسولی باشد و با توجه به اطلاعات اندک و چیزهایی که در تریلر می‌بینیم، به نظر می‌رسد این ادعا درست باشد. همانطور که انتظار می‌رفت، کیفیت گرافیک بازی بسیار پایین‌تر از نسخه‌ی کنسولی و پی‌سی است و در برخی مواقع رزولوشن نیز کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. البته در این زمینه استایل گرافیکی کارتونی فورتنایت شدیدا به دادش رسیده و هم ساخت نسخه‌ی موبایل را آسان‌تر کرده و هم به خوبی خودش را با پسرفت‌های گرافیکی وفق داده است.

جدای از بحث‌های گرافیک می‌توانیم در تریلر بخش‌هایی از رابط کاربری بازی را نیز مشاهده کنیم. در راستای بهینه‌سازی رابط کاربری برای پلتفرم‌های همراه، نقشه‌ی بازی این‌بار به بالا، گوشه‌ی سمت چپ صفحه منتقل شده است. همچنین اینونتوری شما نیز در پایین صفحه به صورت یک لیست نمایش داده خواهد شد. دکمه‌های مخصوص اعمال دیگر در بخش‌های چپ و راست صفحه قرار گرفته‌اند. دقیقا مشخص نیست که بازیکنان تا چه اندازه قادرند این دکمه‌ها را شخصی سازی کنند، اما چیزی که مشخص است این است که با وجود اینکه کلید‌های مورد نیاز برای انجام بازی فورتنایت، اصلا به پیچیدگی PUBG نیستند، اما اپیک گیمز احتمالا در پیاده کردنشان روی یک صفحه‌ی لمسی کوچک دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، شما می‌توانید از همین حالا برای شرکت در بتای نسخه‌ی موبایل بازی فورتنایت ثبت نام کنید. این بتا در حال حاضر فقط برای پلتفرم iOS موجود است، اما به گفته‌ی سازندگان نسخه‌ی اندروید بازی نیز در راه است. بازیکنان قادرند به لطف قابلیت کراس پلی، روی هر پلتفرمی با دوستان خود که در دیگر پلتفرم‌ها (از جمله پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان) بازی را تجربه می‌کنند به بازی بپردازند تا حتی محدودیت‌های مکانی نیز نتواند جلوی طرفداران فورتنایت را بگیرد. شما می‌توانید در ادامه تریلر این نسخه را تماشا کنید:

دانلود از آپارات


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده