نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

فیلمنامه فیلم Die Hard 6 توسط نویسندگان فیلم The Conjuring بازنویسی خواهد شد

کمپانی فاکس قرن بیستم از استخدام نویسندگان فیلم The Conjuring برای بازنویسی فیلمنامه فیلم Die Hard 6 خبر داد.

فیلم Die Hard (جان سخت) در سال ۱۹۸۸ به کارگردانی جان مک‌تیرنان و با بازی بروس ویلیس، به روی پرده‌های سینما رفت و این فیلم خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های اکشن سینما تبدیل شد. در این فیلم، ویلیس نقش جان مک‌کلین را بر عهده داشت و فیلم توانست بیش از ۱۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. در ادامه فیلم Die Hard 2 (جان سخت ۲) به کارگردانی رنی هارلین و فیلم Die Hard: With a Vengeance (جان سخت با یک انتقام) به کارگردانی جان مک‌تیرنان، که دنباله‌های فیلم اول بودند، به ترتیب در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۵ به روی پرده‌های سینما رفتند. در این دو فیلم شاهد بازگشت دوباره ویلیس در نقش مک‌کلین بودیم. دنباله بعدی فیلم Die Hard حدود ۱۲ سال پس از انتشار قسمت سوم تولید و منتشر شد.

فیلم Live Free or Die Hard (آزادانه زندگی کن یا سخت بمیر) به کارگردانی لن وایزمن، چهارمین قسمت از فیلم Die Hard بود که در سال ۲۰۰۷ به روی پرده‌های سینما رفت که در این فیلم بار دیگر ویلیس نقش جان مک‌کلین را بازی کرده است. پس از موفقیت این فیلم، فیلم A Good Day to Die Hard (یک روز خوب برای جان‌سخت) که پنجمین قسمت از مجموعه جان‌سخت بود، به کارگردانی جان مور تولید شد و در سال ۲۰۱۳ به روی پرده‌های سینما رفت و با وجود عملکرد نسبتا خوب این فیلم در گیشه، این فیلم با واکنش تند طرفداران و منتقدان روبه‌رو شد. در سال ۲۰۱۵، ساخت فیلم Die Hard 6 (جان‌سخت ۶) تایید و اعلام شد که لن وایزمن برای کارگردانی این قسمت باز خواهد گشت. در حال حاضر می‌دانیم که این فیلم قرار است جان‌سخت: سال اول (Die Hard: Year One) نام داشته باشد و ویلیس نیز قرار است بار دیگر در این فیلم نقش‌آفرینی کند.

Chad and Carey Hayes

حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، پروژه ساخت فیلم Die Hard 6 هنوز لغو نشده و کمپانی فاکس قرن بیستم نویسندگان جدیدی را برای بازنویسی فیلمنامه این فیلم استخدام کرده است. طبق خبری که وب‌سایت ترکینگ‌برد منتشر کرده، این کمپانی چاد و کری هیس را برای بازنویسی فیلمنامه فیلم Die Hard: Year One استخدام کرده است. همچنین لن وایزمن و بروس ویلیس نیز همچنان به ترتیب به‌عنوان کارگردان و بازیگر در این پروژه حضور خواهند داشت. با این حال، در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این فیلم مورد انتظار از جمله تاریخ اکران، زمان شروع فیلمبرداری و دیگر بازیگران فیلم در دسترس نیست. 

چاد و کری هیس بیشتر برای نوشتن فیلمنامه فیلم The Conjuring (احضار) و فیلم The Conjuring 2 (احضار ۲) شناخته‌ شده‌اند که این دو فیلم ترسناک در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده‌اند. علاوه بر این، این دو برادر کار نوشتن فیلمنامه فیلم‌های دیگری چون فیلم Whiteout (بوران)، فیلم House of Wax (خانه مومی) و فیلم The Reaping (امتحان ایمان) را نیز بر عهده داشته‌اند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده