نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴

توسعه ماد Fallout 3 بازی Fallout 4 متوقف شد

در حالی که ماد بازسازی Fallout 3 در بازی Fallout 4 مدت‌ها در دست ساخت بود، مسائل و مشکلات قانونی باعث شده‌اند تا روند توسعه این ماد فعلا متوقف شود. 

Fallout 3 بدون شک یکی از بهترین نسخه‌های این سری نقش آفرینی است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و با اینکه هنوز هم المان‌های گیم‌پلی آن بازی جذاب هستند، اما به دلیل گذشت نزدیک به ۱۰ سال بازی از نظر گرافیکی این روز‌ها شرایط چشم‌نوازی ندارد. به همین دلیل هم یک تیم توسعه‌دهنده ماد با نام NafNaf_95 قصد داشتند تا این بازی را به صورت تمام و کمال، در بازی Fallout 4 از طریق یک ماد بازسازی کنند. با این حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، توسعه این ماد که  Capital Wasteland Project نام داشت، فعلا متوقف شده است. 

طبق اعلام NafNaf_95، سازندگان این ماد به این مساله که توسعه چنین چیزی ممکن است قوانین مربوط به کپی‌رایت و حق ساخت بازی را زیر پا بگذارد، توجه کامل نداشته‌اند. البته این تیم قصد داشت تا با انجام کار‌هایی مثل ضبط مجدد صداگذاری‌های بازی مانع از بروز چنین مشکلاتی شود ولی خب در بررسی‌های اخیرشان، متوجه شده‌اند که حتی با وجود چنین اقداماتی باز هم ممکن است از نظر قانونی دچار مشکل شوند و به همین دلیل، فعلا روند توسعه ماد را متوقف کرده‌اند. 

البته کمپانی‌های بتسدا یا زنیمکس به عنوان مالک آی‌پی فال‌اوت هیچ اقدامی در قبال این ماد انجام نداده‌اند و متوقف شدن توسعه آن، ربطی به این دو شرکت ندارد و صرفا، به دلیل نگرانی سازندگانش از بروز مشکلات آتی صورت گرفته است. به همین دلیل هم NafNaf_95 اعلام کرده که اگر بتوانند اجازه ساخت ماد را از دو شرکت مذکور دریافت کنند، مجددا با خیال راحت توسعه آن را آغاز خواهند کرد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت سرنوشت این ماد به چه شکل خواهد بود. 


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده