نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

فیل اسپنسر و سازندگان Fortnite از کراس پلی حمایت می‌کنند

این روزها بحث قابلیت کراس پلی بین پلتفرم‌های مختلف خیلی داغ است. در این میان، فیل اسپنسر و سازندگان بازی فورتنایت حامی چنین قابلیتی شناخته می‌شوند.

بازی‌های آنلاین چندنفره به شدت محبوب هستند. بازیکنان در این بازی‌ها می‌توانند با دوستان‌شان در ارتباط باشند، در حالت‌های مختلف بازی با آن‌ها به بازی تیمی بپردازند یا در مقابل یکدیگر قرار بگیرند. اما این مسئله یک مشکل اساسی دارد و آن‌هم وجود نداشتن امکان کراس‌پلی بین پلتفرم‌های مختلف برای این بازی‌ها است. برای نمونه کاربران پلی‌استیشن 4 فقط اجازه دارند با کاربران صاحب پلی‌استیشن 4 بازی بتلفید یک را به صورت آنلاین تجربه کنند، یا بازیکنان نسخه پی‌سی بازی Team Fortress 2 فقط می‌توانند با دارندگان نسخه پی‌سی آن به بازی بپردازند و خیلی از بازی‌های دیگر با همین مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

چندروز پیش یک کاربر توییتر به نام جیمز و با نام‌کاربری @ddokkabae طی یک پیغام توییتری پرسید: «آیا دارندگان ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 می‌توانند از طریق کراس پلی با یکدیگر به تجربه‌ی بازی Fortnite بپردازند؟ ما خیلی دوست داریم که قابلیت کراس‌پلی بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان ایجاد شود.» این کاربر از اشتیاق مردم برای این قابلیت سخن می‌گفت. فیل اسپنسر و اکانت رسمی بازی فورتنایت به این کاربر پاسخی نسبتا مشابه داده‌اند؛ اسپنسر در پاسخ به این کاربر نوشت: «من هم همینطور» و در ادامه اکانت رسمی بازی فورتنایت نوشت:

ما سه تا!

با اینکه این پاسخ، یک پاسخ خوشایند بود، اما به‌هرحال دور از انتظار هم نبود؛ چرا که مایکروسافت و استودیو Epic Games به تازگی برای توسعه بازی موبایل فورتنایت دست به همکاری زده‌اند. همچنین نتیجه‌ی این همکاری فعال شدن قابلیت Cross Play و ذخیره شدن پیشرفت‌ها در سه پلتفرم ایکس‌باکس، ویندوز و مک خواهد بود. علاوه بر این، اپیک گیمز با کمپانی سونی هم یک همکاری را در راستای به وجود آوردن قابلیت کراس‌پلی بین دارندگان نسخه موبایل و نسخه پلی‌استیشن 4 بازی فورتنایت آغاز کرده است. متاسفانه قابلیت کراس‌پلی فقط به کاربران اندروید و iOS محدود می‌شود و دارندگان ایکس‌باکس همچنان نمی‌توانند با دارندگان پلی‌استیشن بازی کنند.

بازخورد هواداران نسبت به ایجاد قابلیت کراس پلی بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان یک بازخورد واحد و مشخص بوده؛ به‌طوری که بیشتر کاربران از ایجاد این قابلیت استقبال کرده‌اند. کم‌تر کسی است که با ایجاد این قابلیت مخالف باشد و حتی کسانی که در مخالفت با این اتفاق سخن می‌گویند به نظر دوست دارند رقابت با کاربران کنسول رقیب را تجربه کنند. با اینکه مشخص نیست که قابلیت کراس‌پلی به بازی فورتنایت اضافه شود، اما مشخص است که این اتفاق برای بسیاری از کاربران و خود استودیو اپیک گیمز اهمیت بالایی دارد. این میل و اعتراض هواداران برای راه‌اندازی قابلیت کراس‌پلی می‌تواند موجب ایجاد انگیزه‌ی اضافه کردن این قابلیت برای سونی و مایکروسافت شود؛ قابلیتی که تنها مختص به فورتنایت نباشد و تمام بازی‌ها را پوشش دهد.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده