نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۲

فیلمبرداری Star Trek 4 احتمالا از سال آینده آغاز می‌شود

کارل اربن، بازیگر نقش شخصیت لئونارد مک‌کوی در سری جدید مجموعه فیلم‌های Star Trek (پیشتازان فضا)، اطمینان دارد که مراحل فیلمبرداری قسمت چهارم به‌زودی آغاز خواهد شد.

کارل اربن در سخنانی اعلام کرد که مطمئن است سازندگان در حال برنامه‌ریزی برای ساخت قسمت چهارم سری جدید مجموعه Star Trek (پیشتازان فضا) هستند و مراحل فیلمبرداری این فیلم نیز به احتمال فراوان در سال آینده میلادی شروع می‌شود. کارل اربن در سری جدید این مجموعه، نقش شخصیت حساس و بداخلاق دکتر لئونارد مک‌کوی را بر عهده داشت و در هر سه فیلم حضور داشت. این‌طور که به نظر می‌رسد که وی برای حضور دوباره در این نقش لحظه‌شماری‌ می‌کند و به دنبال ماجراجویی جدید در فضا است. کارل اربن با حضور در سه فیلم کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures)، طرفداران بسیاری پیدا کرد و علاقمندان به این مجموعه نیز از حضور دوبارهٔ اربن در قسمت چهارم استقبال خواهند کرد.

کارل اربن در فیلم موفق Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) نقش شخصیت اسکرج را بر عهده داشت و در فیلم علمی تخیلی و اکشن Dredd (دِرِد)، نقش شخصیت اصلی، یعنی قاضی دِرِد را ایفا کرد. گفتنی است که کارل اربن یکی از بازیگرانی است که طرفداران زیادی دارد و بسیاری از آن‌ها خواستار سپردن نقش بتمن به این بازیگر نیوزیلندی هستند و البته اربن نیز از این پیشنهاد طرفداران بدش نیامده و گفته است اگر چنین فرصتی به او داده شود، از آن به‌خوبی استفاده خواهد کرد.

در مورد تیم بازیگران باید بگویم که ما همچون خانواده هستیم. کاملاً از حضورم در این فیلم مطمئنم و امیدوارم که سال آینده به صحنهٔ فیلمبرداری برگردیم

به مجموعهٔ پیشتازان فضا برگردیم؛ همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کارل اربن در سه فیلم سری جدید این مجموعه که تایم‌لاین جدیدی نیز دارد، حضور داشته است. اربن در ریبوت مجموعهٔ پیشتازان فضا که فیلم اول در سال ۲۰۰۹ و فیلم دوم در سال ۲۰۱۳ توسط جی جی آبرامز ساخته شد، به‌خوبی از پس نقش‌ خود برآمد. وی در فیلم سوم که در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی جاستین لین ساخته شد نیز حضور داشت که البته این فیلم به خوبی فیلم‌های جی. جی. آبرامز نبود. در واقع عملکرد دور از انتظار قسمت سوم سری جدید تا حدی سبب بدگمانی کمپانی پارامونت پیکچرز نسبت به موفقیت فیلم جدید شده است و این کمپانی بی‌گدار به آب نمی‌زند. حضور کارل اربن در فیلم جدید هنوز مشخص نیست. تا آنجایی که می‌دانیم فیلم جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا کمپانی پارامونت پیکچرز قرار است به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و تهیه‌کنندگی جی. جی. آبرامز ساخته شود. چندی پیش نیز کمپانی پارامونت پیکچرز، مارک ال. اسمیت، نویسنده‌ٔ فیلم The Revenant (از گور برخاسته) را برای نگارش فیلمنامه‌ٔ نهایی فیلم جدید این مجموعه معرفی کرد. فیلم پیشتازان فضا همچون تمام فیلم های تارانتینو، با درجه سنی R به نمایش درخواهد آمد. با وجود اعلام علاقهٔ بازیگرانی همچون پاتریک استوارت و جان چو به همکاری با تارانتینو در فیلم جدید، هنوز شخص تارانتینو اعلام نظری در رابطه به ساخت قسمت چهارم و بازیگران مدنظرش نداشته و معلوم نیست که کارل اربن در لیست تارانتینو حضور دارد یا خیر.

Karl Urban II

کارل اربن در جریان معرفی فیلم Bent که وی در این فیلم نقش دنی گالاگر را بر عهده داشته و تاریخ اکران آن هنوز مشخص نیست، به سایت JoBlo در مورد احتمال حضورش در قسمت چهارم مجموعهٔ پیشتازان فضا و همچنین تاریخ احتمالی شروع مراحل فیلمبرداری این فیلم گفت. صحبت‌های کارل اربن را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

این سؤالی است که پارامونت باید به آن جواب بدهد (با خنده و در پاسخ به سؤال احتمال حضورش در قسمت چهارم). اما خب این‌طور گفته شده است و من هم برای حضور در فیلم‌های مجموعهٔ پیشتازان فضا به‌سختی کار کردم. در مورد تیم بازیگران باید بگویم که ما همچون خانواده هستیم. کاملاً از حضورم در این فیلم مطمئنم و امیدوارم که سال آینده به صحنهٔ فیلمبرداری برگردیم.

کارل اربن بدین موضوع اشاره نداشت که آیا کوئنتین تارانتینو کارگردانی فیلم جدید را بر عهده خواهد داشت یا خیر و همین اشاره نکردن و دم نزدن از این موضوع شاید نشانه‌ای از حضور قطعی تارانتینو برای کارگردانی این فیلم باشد. در هر صورت جالب است که اربن به‌عنوان یکی از بازیگران این مجموعه با چنان اطمینانی از ساخت فیلم چهارم و آن هم در بازهٔ زمانی مشخص صحبت می‌کند و این‌طور که مشخص است تیم بازیگری فیلم‌های قبل حفظ خواهد شد. سخنان کارل اربن نشان‌دهندهٔ این موضوع است که به احتمال زیاد وی از مسائل پشت پرده خبر داشته و این اخبار تنها به‌صورت رسمی هنوز اعلام نشده‌اند. در حال حاضر کوئنتین تارانتینو سخت مشغول کار روی فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) است و بعید است به این زودی‌ها خبری از ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ پیشتازان فضا از سوی این کارگردان صاحب سبک بشنویم. لازم به ذکر است حضور برد پیت و لئوناردو دی کاپریو در نهمین ساخته تارانتینو تأیید شده است.

آخرین فیلم مجموعهٔ Star Trek، فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) بود که در سال ۲۰۱۶ به روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جاستین لین بود. کریس پاین و زکری کینتو بار دیگر به ترتیب در دو نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کارل اربن، سایمون پگ، زوئی سالدانا و آنتون یلچین اشاره داشت. فیلم جاستین لین با استقبال خوبی از طرف منتقدان همراه بود، ولی در گیشه فروشی معمولی داشت؛ فیلم Star Trek Beyond با بودجهٔ ساخت ۱۸۵ میلیون دلاری، نزدیک ۳۴۳ میلیون دلار فروش داشت.

فیلم جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا در حال حاضر عنوانی ندارد. این فیلم قرار است در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده