// دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

FreeSync2 به کنسول‌های ایکس‌باکس وان اضافه خواهد شد

به تازگی مایکروسافت اعلام کرده که می‌خواهد یکی از تکنولوژی‌های شرکت AMD را با نام FreeSycn که باعث روان شدن تصویر خروجی می‌شود، به کنسول‌های خود اضافه کند.

مایکروسافت طی آخرین استریم زنده‌ی مرتبط با ایکس‌ باکس اعلام کرد که می‌خواهد پشتیبانی از تکنولوژی FreeSync2 را به کنسول‌های Xbox One S و همچنین Xbox One X اضافه کند. این کار باعث افزوده شدن نرخ بازسازی متغیر تصویر به کنسول‌ها خواهد شد. 

FreeSync2 نسل دوم از تکنولوژی استاندارد FreeSync شرکت AMD است که پشتیبانی از نرخ بازسازی تصویر متغیر و پخش محتوای HDR را ارائه می‌دهد. این ویژگی به نمایشگر‌های سازگار اجازه می‌دهد تا همزمان با کنسول ایکس‌باکس عمل کنند که با از بین رفتن بریدگی در تصویر، یک تجربه‌ی گیم‌پلی نرم و روان را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد. 

کنسول‌های ایکس‌باکس مایکروسافت اولین کنسول‌هایی خواهند بود که پشتیبانی از تکنولوژی FreeSync شرکت ای‌ام‌دی را دریافت می‌کنند با این حال تنها نسخه‌های سری ایکس‌باکس وان اس و سری ایکس‌باکس وان  ایکس از این کنسول‌ها برای استفاده از این ویژگی بروزرسانی خواهند شد. هفته‌ی آینده کارکنان داخلی بخش ایکس‌باکس وان قادر خواهند بود از نسخه‌ی الفای این ویژگی یعنی FreeSync از طریق HDMI استفاده کنند. 

انجام این عمل توسط مایکروسافت باعث افزایش تقاضا برای سخت‌افزار‌های پشتیبان تکنولوژی FreeSync خواهد شد که به طور بالقوه باعث افزایش تولید اولین سری از تلویزیون‌های دارای پشتیبانی از FreeSync هم خواهد شد؛ که خبر خوبی برای شرکت AMD سازنده‌ای این تکنولوژی نرخ بازسازی تصویر متغیر است.

freesync2

در حال حاضر هیچ تلویزیون سازگار با تکنولوژی ‌FreeSync وجود ندارد، این بدان معناست که دارندگان این کنسول‌ها فعلا تنها می‌توانند از این ویژگی در نمایشگر‌های پشتیبان FreeSync استفاده کنند. همچنین باید یادآور شد که کنسول ایکس‌باکس از درگاه DisplayPort برای اتصال به صفحه نمایش استفاده نمی‌کند که این امر باعث می‌شود کاربران مجبورن باشند تا یک نمایشگر با پشتیبانی از FreeSync پیدا کنند که بتواند از طریق درگاه HDMI به کنسول متصل شود.

البته نکته‌ قابل ذکر این است که به طور مشخص این ویژگی به این زودی روی کنسول‌ها اجرا نخواهد شد و باید توسط تیم داخلی برای چندین بار مورد آزمایش قرار بگیرد تا بتواند در مرحله‌ی بعد به صورت عمومی منتشر شود.


منبع overclock3d.net
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده