نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

فیلم Dungeons & Dragons در انگلستان فیلمبرداری خواهد شد

طبق آخرین اخباری که از فیلمبرداری فیلم Dungeons & Dragons منتشر شده، مشخص شد که لوکیشن فیلمبرداری این فیلم در کشور انگلستان خواهد بود.

با اینکه اطلاعات چندانی در مورد مراحل ساخت فیلم Dungeons & Dragons (سیاه‌چاله‌ها و اژدهایان) در دسترس نیست، اما طبق اخبار جدید به نظر می‌رسد مراحل فیلمبرداری این فیلم در کشور انگلستان انجام خواهد شد. همچنین طبق خبرهای منتشر شده، کریس مک‌ کی در حال مذاکره با کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) برای کارگردانی فیلم Dungeons & Dragons است. اسفند سال گذشته، کریس مک‌ کی که بیشتر برای کارگردانی انیمیشن The Lego Batman Movie (فیلم لگو بتمن) شناخته شده، کارگردانی فیلمی براساس شخصیت Nightwing (نایت وینگ) را بر عهده گرفت. با این حال، استخدام مک‌ کی و نامشخص بودن برنامه ساخت و تولید فیلم Nightwing، می‌تواند باعث جلو افتادن مراحل فیلمبرداری و انتشار فیلم Dungeons & Dragons شود.

مدت زمان زیادی از اعلام ساخت فیلمی جدید بر اساس بازی قدیمی و بسیار محبوب Dungeons & Dragons می‌گذرد و این طور که به نظر می‌رسد سرانجام این پروژه سروسامان گرفته است. زمزمه‌های ساخت فیلم Dungeons & Dragons از زمان دعوای حقوقی بین شرکت‌های هاسبرو (صاحب امتیاز بازی) و استودیو فیلمسازی سوییت‌پی (Sweetpea) آغاز شد و در آن زمان صحبت از ساخت فیلمی تلویزیونی از مجموعهٔ Dungeons & Dragons بود که البته دنباله‌دار باشد. پس از توافقات و حل مشکلات حقوقی بین طرفین در سال ۲۰۱۵، کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) تمرکز خود را بر روی ساخت فیلمی سینمایی از این بازی گذاشت. کمپانی برادران وارنر نگارش فیلمنامه را به دیوید لسلی، نویسندهٔ فیلم Wrath of the Titans (خشم تایتان‌ها) سپرده بود. در همان زمان انسل الگورت، بازیگر فیلم Baby Driver (بیبی درایور) برای حضور در فیلم Dungeons & Dragons مدنظر سازندگان بود. قرار بود کارگردانی این فیلم به راب لترمن، کارگردان فیلم‌هایی همچون Shark Tale (داستان کوسه)، Monsters vs. Aliens (هیولاها علیه بیگانگان) و Goosebumps (مور مور) سپرده شود، اما در نهایت این کمپانی پارامونت پیکچرز بود که توانست حق امتیاز ساخت فیلم Dungeons & Dragons را به دست آورد و کارگردانی آن را به کریس مک‌ کی سپرد.

Dungeons

پیش از این کمپانی پارامونت پیکچرز تأیید کرده بود که این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (۱ مرداد ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است و حال در گزارشی جدید از سایت Omega Underground، اعلام شده است که محل فیلمبرداری فیلم Dungeons & Dragons در کشور انگلستان خواهد بود. نسخهٔ پیشین سینمایی Dungeons & Dragons که در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی کورتنی سالومان اکران شد، بیشتر در نواحی شرقی کشور چک و لوکیشن استودان سدلک فیلمبرداری شده بود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نسخهٔ جدید این فیلم منتشر نشده است. فیلمنامه هنوز در دست نگارش است، گرچه که اعلام نشده است چه کسی در حال نوشتن آن است. همچنین گفته می‌شود که کمپانی پارامونت پیکچرز در حال مذاکره با انسل الگورت، برای حضور در فیلم Dungeons & Dragons است، اما این خبر تأیید نشده است و خبری از دیگر بازیگران در نظر گرفته‌شده برای این پروژه نیست.

نسخه پیشین سینمایی Dungeons & Dragons که در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی کورتنی سالومان اکران شد، بیشتر در نواحی شرقی کشور چک و لوکیشن استودان سدلک فیلمبرداری شده بود

همان طور که گفتیم نسخهٔ پیشین سینمایی Dungeons & Dragons در سال ۲۰۰۰ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی همچون جاستین والین، مارلون وایانس، تورا بیرچ، کریستن ویلسون، لی آرنبرگ و جرمی آیرونز حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با شکستی بدی در گیشه مواجه شد و با بودجهٔ ساخت ۴۵ میلیون دلاری، تنها ۳۳ میلیون دلار فروش داشت. نمرات فیلم کورتنی سالومان نیز افتضاح بود و آن فیلم یکی از بدترین‌ فیلم‌های سال ۲۰۰۰ در تمامی بخش‌ها بود. جالب اینکه در سال ۲۰۰۵، فیلمی برای پخش خانگی با عنوان Dungeons & Dragons: Wrath of the Dragon God ساخته شد و در سال ۲۰۱۲ نیز Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness به‌صورت DVD منتشر شد که هر دو فیلم به‌نوعی دنباله‌ٔ نسخه ۲۰۰۰ بودند.  

بازی Dungeons & Dragons در اواسط دهه ۷۰ میلادی توسط گری گایگکس و دیو آرنسون خلق شد و یکی از بهترین‌های ژانر بازی‌های سرگرم‌کننده فانتزی بود. دنیای وسیع و غنی Dungeons & Dragons مملو از داستان‌ها و سرگذشت‌های جذاب است و دست سازندگان نسخهٔ سینمایی آن برای روایت داستان‌های مختلف کاملاً باز خواهد بود.

گفتنی است دو کمپانی هاسبرو و پارامونت پیکچرز امیدوار هستند که طی سال‌های آینده پروژه‌های سینمایی دیگری از جمله فیلم G.I. Joe (جی. آی. جو)، فیلم Micronauts، فیلم Visionaries (خیال پردازها)، فیلم M.A.S.K. (ماسک) و فیلم ROM: SpaceKnight (رم: شوالیه فضایی)، را تولید و منتشر کنند. این فیلم‌ها توسط استودیو آلسپارک پیکچرز (Allspark Pictures) که بخش فیلمسازی استودیو هاسبرو است، تولید و توسط کمپانی پارامونت پیکچرز منتشر خواهد شد. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که مک‌کی در نهایت کارگردانی فیلمی از مجموعه تبدیل شوندگان (Transformers) را بر عهده بگیرد. اوایل این هفته کمپانی پارامونت و هاسبرو اعلام کردند که مجموعه فیلم Transformers به‌زودی کاملا ریبوت خواهد شد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده