نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲

واکنش منتقدان به فصل دوم سریال Jessica Jones - جسیکا جونز

فصل دوم سریال قهرمانی جسیکا جونز (Jessica Jones) بالاخره روی آنتن شبکه نتفلیکس رفت و حالا نقدها و واکنش‌های منتقدان نسبت به آن در اینترنت منتشر شده است.

سریال Jessica Jones یا در زبان فارسی «جسیکا جونز»، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط شبکه نتفلیکس (Netflix) تهیه، تولید و پخش شده و توسط ملیسا روزنبرگ هم ساخته شده است. در فصل دوم سریال جسیکا جونز که سبکی درام، اکشن و ماجراجویی دارد، بازیگران بااستعداد و خوبی از جمله کریستن ریتر در نقش جسیکا جونز، ریچل تیلور در نقش پاتریشا «پتسی» واکر/هل کت، اکا داروایل در نقش مالکوم دوکاس، جی. آر. رمیرز در نقش اسکار اراچو، تری چن در نقش پرایس چنگ، لیا گیبسن در نقش اینز گرین، کری-ان ماس در نقش جرین هوگارث و جانت مک‌تیر در نقش آلیسا جونز از جمله هنرمندان ثابت بوده‌اند و از بازیگران مقطعی و مهمان می‌توان به کلوم کیت رنی در نقش دکتر کارل مالوس، هل اوژان در نقش گریفین سینکلیر، جان وینتیمیلیا در نقش کاراگاه ادی کاستا، ربکا د مورنی در نقش دوروثی واکر، الدن هنسون در نقش فاگی نلسون و ویل تراوال در نقش ویل سیمپسون اشاره کرد.

دومین فصل از این مجموعه تلویزیونی ۱۳ قسمتی که هر قسمت آن تقریبا و به طور میانگین ۵۰ دقیقه به طول می‌انجامد، در تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند) سال جاری میلادی در شبکه Netflix به طور رسمی پخش شد و تا به امروز امتیاز ۷۰ را از بین ۱۹ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. علاوه بر خود ملیسا روزنبرگ که وظیفه نویسندگی قسمت اول و سیزدهم را بر عهده داشته، آیدا ماشاکا کرول (قسمت دوم و دهم)، لیسا رندالف (قسمت سوم و یازدهم)، جک کنی (قسمت چهارم و یازدهم)، جیمی کینگ (قسمت پنجم)، راله تاکر (قسمت ششم و دوازدهم)، هیلی هیکس جونیور (قسمت هفتم و دوازدهم)، گیب فونسکا (قسمت هشتم)، جنی کلین (قسمت نهم) و جسی هریس (قسمت سیزدهم) نویسندگان این فصل سریال جسیکا جونز هستند. از طرف دیگر، افراد مختلفی هم هر کدام از قسمت‌های فصل دوم سریال جسیکا جونز را کارگردانی کردند که به‌عنوان معرفی می‌توان به آنا فرستر (کارگردان قسمت اول)، مینکی اسپایرو (قسمت دوم)، مرضی الماس (قسمت سوم)، دبورا چو (قسمت چهارم)، ملیسنت شلتون (قسمت پنجم)، جت ویلکنسون (قسمت ششم) و جنیفر گتزینگر (قسمت هفتم) اشاره کرد.

از آنجا که چند روزی است که از پخش فصل دوم سریال Jessica Jones در شبکه نتفلیکس می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این سریال منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فصل دوم سریال جسیکا جونز از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این سریال را که توسط شبکه نت فلیکس منتشر شده هم بخوانید:

جسیکا جونز (با بازی کریستن ریتر) که به عنوان یک کاراگاه و محقق خصوصی در شهر نیویورک فعالیت دارد، بعد از اینکه کیلگریو یا همان مرد بنفش (پرپل من) را به قتل می‌رساند، با تمام قدرتی که در بدن دارد سعی می‌کند خود را جمع و جور کرده و زندگی‌اش را به حالت قبل برگرداند. بعد از گذشت تمامی آن اتفاقات، حالا در سرتاسر شهری که در آن ساکن است به عنوان یک قاتل ابرقدرت و ابرانسان شاخته می‌شود. حال یک مورد و یک پرونده جدید باعث می‌شود که او به طور ناگهانی با شرایطی روبه‌رو شود که بفهمد خودش واقعا کیست. برای حل کردن این پرونده، او مجبور می‌شود بیشتر در گذشته خود عمیق شده و به حقایق پشت سر خود پی ببرد.

Jessica Jones Season 2

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Jessica Jones بیندازیم:

ورنه گال | نیوزدی

۸۸ از ۱۰۰

شخصیت جسیکا جونز، آن هم با بازی کریستن ریتر را می‌توان به عنوان یکی از کاراکترهای جذاب، قانع‌کننده، به‌یادماندنی و پویایی نام برد که از دنیای کتاب‌های کمیک کمپانی مارول به دنیای شبکه نتفلیکس آمده است.

لورین علی | لس آنجلس تایمز

۸۰ از ۱۰۰

یک بازگشت بسیار خوب و درخشان، آن هم برای سریالی که خودش در حال حاضر یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. می‌توان گفت این مجموعه تمثیل بسیار خوبی از اتفاقات حال حاضر زمان ما است.

راب لومن | لس آنجلس دیلی نیوز

۸۰ از ۱۰۰

این کریستن ریتر است که شخصیت جسیکا جونز را قوی‌تر و درخشان‌تر از قبل می‌کند. او با بازی خود داستان را قوی‌تر کرده و یک راز عمیق در آن ایجاد می‌کند؛ از طرف دیگر به وسیله بازیگران مکمل دیگر هم حمایت شده و قوی‌تر می‌شود. کری-ان ماس یکی از هنرمندان خوبی محسوب می‌شود که دوباره به داستان بازگشته و نقش وکیل جسیکا را بر عهده دارد.

دنت چاوز | ای وی کلاب

۷۵ از ۱۰۰

در پیچ و تاب‌های سه قسمت اول این فصل ما شاهد معارفه شخصیت‌های جدید و تهدیدهای تازه و قدیمی که از گذشته جسیکا سر درآورده‌اند، هستیم. بعد از قسمت سوم، هرچند روند داستان کمی کند می‌شود، اما خیلی خوب سعی می‌کند که شکل درستی به خود گرفته و همین مسیر را ادامه می‌دهد.

مت زولر زیبتس | مجله نیویورک (ولچر)

۷۰ از ۱۰۰

سریال جسیکا جونز یک مجموعه تاریک است؛ خوب و زیبا، اما تاریک. همچنین کمی آهسته و کند. البته علت عمده این موضوع به این خاطر است که داستان سریال بیشتر روی احساسات درونی شخصیت‌های خود تمرکز دارد تا اینکه بخواهد روند خود را تا حدی که می‌تواند سریع کرده و پیش ببرد.

Jessica Jones season 2

الیسون شومیکر | RogerEbert.com

۷۰ از ۱۰۰

برخی اوقات که روند داستان کمی کند و ساکن می‌شود، یک صحنه هیجان‌انگیز پدید آمده و با شدت جذابیت خود، تکراری بودن آن را از بین می‌برد. بخش عمده‌ای از این تنش‌ها هم از شخصیتی که جانت مک‌تیر ایفا می‌کند ساطع می‌شود.

الکس ایبد سانتوس | Vox.com

۶۰ از ۱۰۰

ماجرای سفر به گذشته جسیکا، احساس بسیار آشنایی را به مخاطب منتقل می‌کند و باعث می‌شود دیگر ضرورت، هیجان و جذابیتی که قبلا این سریال داشت، دیگر در آن وجود نداشته باشد. می‌توان گفت که نیمه دوم و انتهایی این ۱۳ قسمت، دارای ماجراها و جریان‌هایی بسیار هیجان‌انگیزتر و عجیب‌تر (البته از جنبه خوب ماجرا) از نیمه اولیه فصل است.

آلن سپینول | آپروکس

۶۰ از ۱۰۰

کریستن ریتر بازیگر بسیار جذاب و کاریزماتیکی محسوب می‌شود که توانسته به طرزی بسیار حرفه‌ای در داستان، میان صحنه‌های نسبتا خنده‌دار و ماجراهای نسبتا دردناک جابه‌جا شود. همین قدرت بازیگر باعث شده سریال بسیار جذاب‌تر و دیدنی‌تر شود. با توجه به سرعت بسیار پایین روند داستان و اهمیت کمی که نسبت به بقیه شخصیت‌ها داده شده، می‌توان گفت که ریتر یکی از نقاط مثبت این سریال محسوب می‌شود. 

دارن فرانیک | اینترتینمنت ویکلی

۵۸ از ۱۰۰

پنج قسمت ابتدایی سریال جسیکا جونز درست همان مشکل عمده آثار سینمایی بسیار طولانی را بازتاب می‌دهد. در زمان مشاهده این پنج قسمت، مدام تصور می‌کنید که در حال تماشای یک قسمت آزمایشی ۲ ساعته هستید که به طرز مزخرفی بدون هیچ دلیلی کشیده شده است.

لازم به ذکر است که فصل دوم سریال Jessica Jones تا به این لحظه توانسته رتبه پانزدهم در لیست بهترین فصل مجموعه‌های تلویزیونی سال ۲۰۱۸ و رتبه هشتم در لیست مورد بحث‌ترین فصل سریال‌های سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فصل دوم سریال جسیکا جونز نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای جذاب و نسبتا بی‌نقص بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فصل نسبتا خوب و زیبایی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار تلویزیونی و بینندگان اینگونه کارها، از آن راضی خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Jessica Jones Season 2 Meta Score


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده