// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure

انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure (ماجراجویی یخ زده اولاف)، دقیقا همان تجربه‌ موزیکال و لذت‌بخشی را رقم می‌زند که پیش از این توسط انیمیشن Frozen به‌وجود آمده است.

انیمیشن Frozen را باید یکی از پدیده‌های سال ۲۰۱۳ دانست. اثری از کمپانی والت دیزنی که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و به‌واسطه فروش ۱.۲ میلیارد دلار توانست دستاورد‌هایی همچون پر‌فروش‌ترین انیمیشن تاریخ، سومین اثر غیر‌اقتباسی پر‌فروش تمام دوران و پر‌فروش‌ترین اثر سال ۲۰۱۳ را به دست آورد. انیمیشن منجمد با این وجود که از داستان «ملکه برفی» نوشته هانس کریستیان آندرسن الهام گرفته و المان‌های آثار کلاسیک کمپانی Disney را به ارث برده بود، اما تفاوت‌های متعددی با دیگر انیمیشن‌های پرنسس‌-‌محور این کمپانی دارد. تفاوت‌هایی که از بین آن‌ها می‌توان به نمایش شاهزاده به عنوان آنتا‌گونیست انیمیشن و تمرکز روی درون‌مایه‌هایی همچون اهمیت خانواده اشاره کرد. کسب جایزه بهترین انیمیشن بلند سال از جشنواره‌های اسکار، گلدن گلاب و آنی و تبدیل شدن به یکی از برترین انیمیشن‌های بلند دیزنی، این کمپانی تصمیم گرفته است که محتوا‌های مختلفی از جمله بازی ویدیویی، سریال تلویزیونی و انیمیشن کوتاه را با محوریت انیمیشن Frozen در دسترس مخاطبین قرار دهد. انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure پس از انیمیشن کوتاه Frozen Fever، دومین اثر کوتاه مجموعه Frozen است که با حفظ المان‌های اصلی و شخصیت‌های محبوب و آشنا، به اندازه انیمیشن منجمد در خلق تجربه‌ای به‌یاد‌ماندنی موفق عمل می‌کند.

انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف / انیمیشن کوتاه Olaf

انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف از جایی آغاز می‌شود که آنا و السا برای اولین بار در‌های قصر را برای پذیرایی از مردم آرندل باز می‌کنند. اما مهمانان این مراسم که تدارک‌های بسیاری برای آن دیده شده، بدون آنکه وارد قصر شوند، به سمت خانه‌های خود حرکت می‌کنند. دلیل این امر جشن گرفتن کریسمس طبق آداب و رسوم خودشان است. آنا و السا متوجه می‌شوند که به دلیل سال‌ها دوری از خانواده، آن‌ها هیچ رسم خانوادگی برای کریسمس ندارند. اولاف تصمیم می‌گیرد با همکاری سون، رسوم مختلف مردم آرندل را ببیند. اما این روند چندان ساده نیست و اتفاقات مختلفی انتظار اولاف را می‌کشند.

انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure توسط کوین دترز و استیوی ورمرز کارگردانی شده است. این دو بیشتر به دلیل نویسندگی و کارگردانی مجموعه انیمیشن‌های Prep & Landing (برنده دو جایزه امی) شناخته می‌شوند. همچنین آن‌ها در تیم تولید آثار متعدد کمپانی دیزنی از جمله Big Hero 6 حضور داشته‌اند. جک شیفر (فیلم‌نامه‌نویس فیلم Black Widow و کارگردان فیلم TiMER) و برایان کسینجر (نویسنده انیمیشن‌های Prep & Landing: Naughty vs. Nice و Winnie the Pooh) وظیفه نگارش فیلم‌نامه انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف را بر‌عهده داشته‌اند. این اثر در چهل و پنجمین دوره جوایز Annie در سه بخش نامزد در‌یافت جایزه بود که نتوانست هیچ یک از آن‌ها را به دست آورد.

انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف / انیمیشن کوتاه Olaf

انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure دارای تمام ویژگی‌های انیمیشن Frozen است

زمانی که قصد بررسی یک انیمیشن از بزرگترین انیمیشن‌ساز‌ان جهان از جمله دریم‌ورکس، دیزنی و پیکسار را داریم، باید از بخش‌های فنی صرف‌نظر کنیم. زیرا این دسته از تولید‌کنندگان به‌واسطه دقت و توانایی‌های اعضای تیم تولید، سرمایه هنگفت و جدید‌ترین فناوری‌های در دسترس به سطح بالایی در کیفیت ساخت آثار انیمیشنی می‌رسند که کمترین ایراد را می‌توان به آن‌ها گرفت. انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure به عنوان یکی از انیمیشن‌های نسبتا جدید کمپانی دیزنی هم از چنین قواعدی پیروی می‌کند و از لحاظ جلوه‌های بصری، مدل‌سازی، متحرک‌سازی و فیزیک در رده بر‌ترین آثار غیر‌ لایو اکشن و هم رده با انیمیشن‌های بلند کمپانی از جمله انیمیشن Frozen قرار می‌گیرد. انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف از تمام ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مجموعه Frozen برای خلق داستانی جدید با المان‌های آشنا استفاده می‌کند. بر‌خلاف برخی انیمیشن‌های کوتاهی که جزئی از یک مجموعه هستند و در اغلب موارد روی یک شخصیت خاص متمرکز می‌شوند، انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure بسیاری از شخصیت‌های معرفی شده در انیمیشن Frozen را در خود جای داده است که این امر برای طرفداران انیمیشن مذکور لذت‌بخش خواهد بود. علاوه بر این طنز عالی اثر که پیش از این در انیمیشن Frozen و به‌واسطه شخصیت اولاف به نمایش در آمده بود، همچنان هویت خود را حفظ کرده و باری دیگر مخاطبین می‌توانند سکانس‌های کمدی جالب‌توجهی را مشاهده کنند.

انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف / انیمیشن کوتاه Olaf

صدای محسور‌کننده ایدینا منزل یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف است

در کنار داستان غیر‌کلیشه‌ای، جلوه‌های بصری خیره‌کننده و شخصیت‌های پرداخت شده، یکی از اصلی‌ترین دلایل اقبال انیمیشن منجمد در جلب نظر مخاطبین و منتقدین، موسیقی بی‌نظیر و فوق‌العاده اثر و به خصوص آهنگ Let it Go است که جوایز گرمی، اسکار و آنی را برای آن به ارمغان آورد. انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure هم دارای موسیقی‌های گوش‌نوازی است که اگرچه شعر آن‌ها توسط کریستن اندرسون‌-‌لوپز و رابرت لوپز (سرایندگان آهنگ Let it Go) سروده نشده، اما کریستف بک، آهنگ‌ساز انیمیشن Frozen، وظیفه ساخت آن‌ها را بر‌عهده داشته است. در مجموع چهار آهنگ اورجینال برای انیمیشن کوتاه ماجراجویی یخ زده اولاف ساخته شده است که توسط کمپانی دیزنی به صورت جدا‌گانه منتشر شده است. دیگر ویژگی که در بدل شدن انیمیشن منجمد به اثری قابل توجه موثر بوده، صدا‌پیشگی اثر بوده است. در انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure از صدا‌پیشه‌های اصلی انیمیشن Frozen یعنی کریستن بل، آیدینا منزل، جاش گد و جاناتان گروف استفاده شده است. این ویژگی نه‌تنها باعث شده است که در بخش ادای دیالوگ‌ها انیمیشن مذکور در سطح کیفی بالایی قرار بگیرد، بلکه آهنگ‌های اثر را هم‌سطح با انیمیشن منجمد قرار دهد. ترکیب صدای آیدینا منزل و کریستن بل چنان قطعه‌های موسیقی شنیدنی را پدید می‌آورد که در رده بر‌ترین‌های تاریخ سینما و انیمیشن قرار می‌گیرند.

دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات

انیمیشن کوتاه Olaf's Frozen Adventure یک اثر مفرح و تماشایی به همراه موسیقی عالی که می‌توان آن را امضای انیمیشن Frozen دانست، بوده که هر مخاطبی با هر علاقه و سن و سالی می‌تواند از تماشای آن لذت ببرد. این انیمیشن اگر‌ چه به مناسبت کریسمس ساخته شده و به شکل‌های مختلف از جمله نمایش پیش از اکران انیمیشن Coco و پخش در شبکه ABC، مخاطبین را با خود همراه کرده، اما مهم‌ترین کار‌کرد آن ایجاد یک پل ارتباطی بین دنباله انیمیشن Frozen و آماده کردن طرفداران برای اکران آن در اواخر سال ۲۰۱۹ است.

اگر به انیمیشن کوتاه علاقه دارید می‌توانید برای مشاهده انیمیشن‌های بیشتر به فیلیمو مراجعه کنید


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده