// پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۵

بازی H1Z1 با حالت بتل رویال اتومبیل محور منتشر شد

استودیو Daybreak بازی H1Z1 را پس از گذراندن فاز Early Access با حالت‌های بتل رویال استاندارد و اتومبیل محور برای پی‌سی منتشر کرد.

بازی H1Z1 از سال ۲۰۱۵ از طریق سیستم «دسترسی پیش از موعد» پلتفرم استیم در اختیار کاربران پی سی بود. حال در جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که H1Z1 از فاز Early Access خارج شده است و نسخه 1.0 آن به طور رسمی در تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند) در دسترس کاربران قرار گرفته است.در ابتدا H1Z1 در واقع یک بازی حالت بقا بود که شامل حالت‌های بتل رویال مختلف می‌شد، اما در سال ۲۰۱۶ این بازی به دو قسمت Just Survival و King of the kill تقسیم شد که به ترتیب یک حالت تلاش برای بقا و یک حالت بتل رویال است. به هر حال بخش Battle Royale این بازی با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد و سازندگان تصمیم گرفتند که به طور کلی آن را با نام H1Z1 از فاز ارلی اکسس خارج کنند.

 H1Z1

یکی از ویژگی‌های تازه مربوط به حالت جدید Auto Royale می‌شود که در واقع حالت تغییر یافته بتل رویال قدیمی است که کاربران با تشکیل تیم‌های ۴ نفره و با اتومبیل به رقابت با ۲۹ تیم دیگر (۱۲۰ بازیکن به طور کلی) می‌روند. گفتنی است که در جریان بازی کاراکتر‌ها اجازه ندارند که از اتومبیل خارج شوند و در حین بازی در حالی که یکی از کاربران رانندگی می‌کند دیگر بازیکنان باید از داخل اتومبیل به سمت حریفان خود شلیک کنند و آنها را بکشند. در واقع کاربران در بازی با اتومبیل‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند که با استفاده از نیرو‌زا‌های مختلف، در حالی که از سطوح شیب‌دار بزرگ پرش می‌کنند به نبرد با بازماندگان می‌روند. به عبارتی می‌توانید در نظر بگیرید که بازی ماشین جنگی (Twisted Metal) با سبک بتل رویال ترکیب شده است.

بازیکنان در آغاز بازی وسیله نقلیه خود را از میان ون‌های زره‌پوش (ARV) یا سواری‌های تند‌رو انتخاب و در نقشه بزرگی شروع به رانندگی می‌کنند. در نقاط مختلف دنیای این بازی آیتم‌هایی با رنگ‌بندی‌های مختلفی جای گرفته‌ است که با برداشتن آنها به بنزین، مین‌های زمینی، نارنجک‌های دودزا، روغن و سلاح‌هایی همچون لایت ماشین گان دست پیدا می‌کنید. به نقل از سازندگان این موارد می‌تواند هیجان بازی را چند برابر کند و همانند بازی های بتل رویال مشابه روند بازی طوری پیش می‌رود که رفته رفته کاربران شاهد تیم‌های بازمانده خواهند بود. در آن سو سازندگان خاطرنشان کردند از آنجا که روند بازی با اتومبیل پیش‌ می‌رود، تغییراتی را روی نقشه این بازی اعمال کرده‌اند که شاهد گیر کردن اتومبیل‌ها و وقایع مشابه نباشیم. البته در آن سو همانطور که اشاره شد، سطوح شیب‌داری نیز در دنیای این بازی قرار گرفته است که می‌تواند شما را به پشت‌بام ساختمان‌ها انتقال دهد تا از آنجا به آیتم‌های کم‌یاب دست پیدا کنید. اما اگر مسافت پرش خود را به طور دقیق محاسبه نکنید، این موضوع به نابود شدن اتومبیل شما ختم می‌شود.

 H1Z1

حالت اتومبیل محور این بازی یعنی Auto Royale تنها بخشی از بازی H1Z1 محسوب می‌شود و گفتنی است که این حالت در حال حاضر فاز آزمایشی (بتا) خود را پشت سر می‌گذارد و سازندگان با استفاده از بازخورد کاربران به بهبود بخشیدن به این حالت می‌پردازند. با عرضه حالت استاندارد بتل رویال، شاهد تغییرات و ویژگی‌های جدید در این قسمت بودیم که به همراه برخی بهبود‌ها در اختیار کاربران قرار گرفت. از ویژگی‌های جدید آن می‌توان به «استقرار تاکتیکی» اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد که موقعیت دلخواه خود را برای آغاز بازی مشخص کنند. به گفته سازندگان این موضوع باعث می‌شود که تمامی کاربران به یک نقطه شلوغ احضار نشوند تا بتوانند یک تجربه متفاوت از این بخش داشته باشند. سیستم جدید امتیازدهی بازی نیز از دیگر ویژگی‌های این حالت محسوب می‌شود که به کاربرانی که نوع بازی آنها بیشتر تهاجمی است، امتیاز می‌دهد و عملکرد آن تنها برای ۱۰ نفر برتر در نظر گرفته نشده است. سیستم یاد شده در آغاز فصل رقابتی بازی H1Z1 در دسترس قرار می‌گیرد.

بازی H1Z1 با قیمت ۲۰ دلار در حال حاضر به طور انحصاری از طریق استیم برای کاربران کامپیوتر در دسترس است. نسخه کنسولی این بازی پیش‌تر در دست توسعه قرار داشت، اما در سال ۲۰۱۶ میلادی سازندگان بنا به دلایلی مراحل ساخت آن را متوقف کردند. اگر قصد دارید که یک بازی با سبک بتل رویال را آغاز کنید و بین گزینه‌های فورتنایت و PUBG شک دارید می‌توانید به مقاله مربوطه در زومجی مراجعه و مناسب‌ترین بازی را برای خود انتخاب کنید.

نظرات خود را در مورد حالت بتل رویال تنها با اتومبیل با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده